Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Onderzoek gyneacoloog

Hoi,

Ivm uitblijven van een zwangerschap heb ik binnenkort onderzoek bij de gynaecoloog. In de brief stond ook dat inwendig onderzoek gaat gebeuren. Zowel vaginaal als rectaal. Maar waarom ook rectaal? Kunnen ze via de anus ook de baarmoeder voelen?

En gebeurt dit standaard? Ik vind t al een drempel om uberhaupt met de benen wijd te gaan liggen.

Tine Winkel

Tine Winkel

15-06-2020 om 19:06

Gekanteld

Misschien als je baarmoeder achterover gekanteld is?

Ik kan me goed voorstellen dat je er wat tegenop ziet. Bedenk wel, dat t zich, hoop ik voor je, ook zal herhalen, bij n bevalling, dat je behoorlijk met de benen wijd moet.

...

Wat ern (verwijderd door forumbeheer) vergelijking een bevalling met een onderzoek

40er

40er

15-06-2020 om 20:57

Onderzoek

Ik heb zelf ook verschillende onderzoeken gehad, maar nooit rectaal. Ze kunnen het idd rectaal ook voelen. Geef gewoon aan dat je daar tegen op ziet en vraag of het niet alleen vaginaal kan.
Weet je, een eerste onderzoek is heel vervelend, je ziet er tegen op, maar mocht je verder de medische molen in gaan, het wordt steeds makkelijker! Echt waar. Al hoop ik voor je dat je niet die molen in moet.
Is je partner ook al onderzocht? Althans sperma kwaliteit?
Sterkte.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.