Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Orgametril ervaringen?

4 maanden hormonale disbalans, ene dag veel bloedverlies, andere dag weinig, andere dag spotting, dan weer dag niets, of in de middag niets, avond wel. Zo ging het maanden door. Slik sinds 6 maart 1 keer per dag Orgametril 5 mg, elke avond om 00:15. Eerste 5 dagen ineens geen bloedverlies, daarna kwam het licht terug. Elke dag een beetje dat duurde 9 dagen, de tiende dag allemaal stolsels en veel bloedverlies (ben mijn hele cyclus kwijt, maar vermoed dat dit dan de menstruatie is), de dagen erna blijft dat zo, met spoed naar ziekenhuis die gaven tranixeminezuur ofzo mee, die reuze tabletten ga ik niet slikken, maar bloedverlies werd normale menstruatie vanzelf. Conclusie: 5 mg werkt niet. 30 maart weer bij gynaecoloog, die zegt: 1 Orgametril per dag, zo weinig? Dat is een heel lage dosis! Hij schrijft 2 maanden 2 tabletten Orgametril per dag voor, zodat ik rust krijg, gynaecoloog verwacht niet dat ik zonder anticonceptie cyclus terug krijg dus na twee maanden kan ik overwegen om met huisarts over anticonceptie te praten of kijken of lichaam zelf reset. Ik kies laatste, maar ik slik nu al 9 dagen 2 x per dag Orgametril, en heb nog steeds bloedverlies. Gewoon helderrood, niet dramatisch veel, maar overdag wissel ik wel 1 of 2 keer maandverband. Avond en nacht en vroege ochtend, geen bloedverlies. Geen idee of dat door Orgametril komt, of dat mijn lichaam dat zelf doet.

Ik weet het dus niet. Bijwerkingen op 5 mg: Zware gespannen hoofd. Bijwerkingen op 10 mg: Hartkloppingen, heel jachtig raar gevoel bij hart, veel boeren, opgeblazen gevoel, en vanochtend trilde mijn hand zelfs, en vermoeidheid, kan 10 uur slapen, blijf moe.

Maar al die bijwerkingen neem ik voor lief als dat verder geen kwaad kan en het middel werkt. Helaas weet ik niet of het middel werkt, het zou namelijk best net als op 5 mg weer kunnen overgaan in menstruatie. En dat is niet de bedoeling. Moet ik Orgametril nog een paar dagen tijd geven?

Makkelijkste is ziekenhuis bellen, maar ik ben bang dat ze dan misschien een zwaarder middel gaan geven...en wat als Orgametril wel werkt over paar dagen?

Ik weet het echt niet. Wat zijn jullie ervaringen met het middel?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.