Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Georg Wilhelm

Georg Wilhelm

17-02-2016 om 15:04

statistieken en advies over goede plekken met goede leefomstandigheden

ik en mijn vriendin zijn sinds een jaar op zoek naar een huis in Rotterdam en omgeving. Deze zoektocht gaat gepaard met onze kinderwens en daarmee de vraag waar eigenlijk in in en rond de randstad de beste leefomstandigheden te vinden zijn voor een jong paar met een baby. Heeft iemand een aanbeveling waar wij het beste kunnen kijken om statistieken en advies hierover te vinden?

vriendelijke groet,

Georg Wilhelm

Angela67

Angela67

17-02-2016 om 15:29

"Er is overal wel wat"

Ik vind je vraagt te 'breed' om iets zinnigs te zeggen; wat vind je belangrijk? Er worden elke dag kinderen geboren in zeer diverse omstandigheden en ik denk dat Nederlandse sterftestatistieken voor kinderen/babies niet veel verschillen per regio.
gr Angela

Hortensia

Hortensia

17-02-2016 om 15:53

statistieken

Ik heb niet zoveel met statistieken. Tenslotte kun je verdrinken in een meer dat gemiddeld 20 cm diep is.

Medische zorg e.d. en scholen zullen er in Rotterdam meer dan genoeg zijn. Daarbij speelt ook mee wat je eisen zijn en wat je te besteden hebt. Je kind zal in een eenvoudige wederopbouwwoning uit de sociale huur net zo goed kunnen opgroeien als in een nieuwe twee onder één kap, en overal kun je rotte elementen tegenkomen (ik heb ooit in een gewilde koopwijk gewoond waar een straat verderop ook zo'n rotte appel was, een agressieve asociaal, waardoor het verloop in dat straatje zeer hoog was; zoiets vind je niet terug in de statistieken maar je zult maar zoiets naast je treffen).

Wat zijn je eisen precies?

statistieken en ouderschap

Laat dat nu meteen maar los, want je zult zien dat als je straks een kind hebt dat het zich never nooit aan welke statistiek dan ook zal houden. Maar altijd net even anders zal zijn.
Het lijkt me vooral van belang dat jullie een plek zoeken die jullie bevalt. Want blije ouders, daar worden kinderen blij van! En daar is vast ook statistisch onderzoek over te vinden, maar dat snapt iedereen ook zo wel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.