Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Stiekem stoppen met de pil?


Lotus_

Lotus_

11-08-2021 om 10:23 Topicstarter

BlueHeart schreef op 11-08-2021 om 09:51:

Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig, veel succes!

Bedankt! 

Veel succes!

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

11-08-2021 om 10:55

Ik begrijp je gedachtegang helemaal, veel succes Lotus!

Lotus_

Lotus_

11-08-2021 om 14:54 Topicstarter

Dank iedereen! Ik maak nog even deze strip af, volgens mij 1,5 week. En dan ga ik niet meer verder slikken. Ik probeer er verder niet te veel mee bezig zijn, gewoon seks hebben wanneer het komt (en niet voor mezelf getimede seks) en alleen testen wanneer ik denk 'goh had ik niet eens ongesteld moeten worden...' En dan zie ik het vanzelf wel!  

Succes Lotus! En kom nog eens melden hoe het met je gaat 

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

11-08-2021 om 15:54

er.is.maar.1.Pino schreef op 11-08-2021 om 15:04:

Succes Lotus! En kom nog eens melden hoe het met je gaat

Dat zou ik ook leuk vinden Lotus 

Lotus_

Lotus_

11-08-2021 om 16:40 Topicstarter

Yes, ik hou jullie op de hoogte Haha, ik dacht dat ik pas op de helft van mijn strip zou zijn ongeveer. Zag net dat maandag de laatste pil van de strip is. Dan ga ik echt stoppen. Eerst week stopweek dus vanaf 23 augustus gaat het in, al moet ik misschien nog eerst 'ontpillen' en weetikveel wat.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

11-08-2021 om 17:36

Lotus_ schreef op 11-08-2021 om 16:40:

Yes, ik hou jullie op de hoogte Haha, ik dacht dat ik pas op de helft van mijn strip zou zijn ongeveer. Zag net dat maandag de laatste pil van de strip is. Dan ga ik echt stoppen. Eerst week stopweek dus vanaf 23 augustus gaat het in, al moet ik misschien nog eerst 'ontpillen' en weetikveel wat.

Ontpillen is geen hard feit hoor, dat dacht mijn zusje destijds ook. Ze was meteen zwanger, niet eens ongesteld geworden zelfs

Spannend hoor Lotus en ik hoop dat het voor jullie niet al te lang mag duren, want hoe en met wie ga je dat dan delen?

Lotus_ schreef op 11-08-2021 om 16:40:

Yes, ik hou jullie op de hoogte Haha, ik dacht dat ik pas op de helft van mijn strip zou zijn ongeveer. Zag net dat maandag de laatste pil van de strip is. Dan ga ik echt stoppen. Eerst week stopweek dus vanaf 23 augustus gaat het in, al moet ik misschien nog eerst 'ontpillen' en weetikveel wat.

Ontpillen hoeft bij veel vrouwen niet. Ik zou wel beginnen met foliumzuur. 

Ik vind het niet kunnen wat je doet en zou het zelf nooit zo aanpakken. Ik hoop maar dat dit goed uitpakt. 

Ik begrijp dat pilstrip afmaken niet zo, waarom?

Ik zou er trouwens wel voor waken dat dit geen patroon wordt (of is?) in je relatie. Je vriend zal moeten leren zijn eigen problemen aan te pakken ipv dat jij als een soort curlingmoeder alle moeilijkheden voor hem wegveegt. 

Hangt er vanaf, als TO, temperatuurde en hij alleen seks mocht hebben in week 1,5 op woensdag tussen 14 en 16 uur, dan snap ik wel dat er spanningen zijn. Je moet nu! Ik denk ook dat je je pilstrip wil maken, omdat je denkt dat je in je stop week een menstruatie hebt...dat is echter niet zo. Het is een nep bloeding, een ontrekkingsbloeding. Je cyclus ligt stil door de pil en dus heb je geen eisprong en ook geen menstruatie. Na het stoppen met de pil, wat je ook nu kan doen, start je cyclus weer en heb je na een week of 2/3 na het stoppen met je pil waarschijnlijk weer de eerste eisprong. De hele stopweek is echt onzin. Je kan een pil net zo goed doorslikken, een stopweek heeft 0 functie. 

Lotus_

Lotus_

11-08-2021 om 19:12 Topicstarter

Hi iedereen. Het is even wat anders gelopen..  Vriend begon er tijdens het eten weer over. Ook omdat we (als eind twintigers) om de haverklap babynieuws van onze omgeving. Hij zei dat het hem elke keer weer raakt en dit wel heel moeilijk vind. Toen heb ik toch besloten om het niet langer vol te houden en te zeggen dat ik ga stoppen met de pil. Omdat ik er zelf helemaal achter sta. Dat bracht hem veel geluk, want hij wil dit al heel lang maar wil het natuurlijk ook alleen als ik er ook echt achter sta. En uiteindelijk had het logischerwijs een dealbreaker kunnen worden, als een wel een kind wil en ander niet. Daarna even gewandeld en erover gepraat. We gaan het nog helemaal op z'n beloop laten. Geen ovulatietesten en hij zegt dat de druk vooral kwam als hij 'moest' presteren op een bepaalde avond. Zonder testjes etc hangt het niet af van een bepaald moment. Nu duimen dat het gaat lukken! 

gelukkig maar! Veel plezier

Top, veel succes en stop met alles meten. Je bent jong, komt vast goed. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.