Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
aline

aline

08-08-2014 om 11:36

tweede kindje maar man wil nog niet

Hoi mensen
O wat naar mijn hormonen gierem door mijn lijf.
Dat is opzich niet zo naar maar wel als je man liever nog even wil wachten...
Wij hebben een super lief en makkelijk zoontje van 13 maanden.
Mijn man wil graag wachten tot hij zinderlijk is en zich een beetje kan reden met aankleden en eten.(dat is dus pas rond 2,5 3 jaar)
Daar kan ik me opzich wel wat bij vinden maar dat duurt nog zo lang.
En mijn gevoel spreekt zo tegen...
Bah iemand hier ervaring mee.
Groetjes

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-08-2014 om 12:40

Tja

Je zal het ermee moeten doen. Als je man niet wil is het klaar.
Maar wees blij dat hij iig wel een tweede wil. Het lijkt me heel erg om een kinderwens te hebben die niet vervuld wordt omdat de partner niet wil.

Barvaux

Barvaux

08-08-2014 om 12:57

hmm

Waarom zou je daar op wachten? Veel mensen klagen er over dat hun kind dan veel meer last van jaloezie heeft omdat het wat ouder is. Bij elk leeftijdsverschil zijn er voor- en nadelen en ik denk dat je je niet blind moet staren op de voordelen die er wellicht helemaal niet zijn. Als je hierop moet wachten en je wordt niet meteen zwanger is je kind zo weer een jaar of anderhalf jaar ouder. Dan gaat je kind naar school en moet je elke ochtend opschieten met je baby omdat oudste naar school moet, als je pech hebt heb je dan ook nog de overblijf die in de weg zit met middagslaapjes en al vroeg komt je oudste weer uit school waarna die met vriendjes wil gaan spelen en je vervolgens om 5 uur WEER de deur uit moet om je kind ergens op te halen.

samen kiezen

dus nu gewoon geduld hebben en elke dag blij zijn met wie er nu om je heen zijn in je leven!

Rafelkap

Rafelkap

08-08-2014 om 13:22

maakbaar

Wat je man vindt zit ook wat in. Maar het is allemaal niet zo maakbaar : gezonde kindjes krijgen. Onze jongste was met 13 maanden ook super lief, makkelijk en gezond en een paar jaar later ernstig gehandicapt. Dus tja, kan alleen naar bromvlieg's post beamen: wees blij met wat je hebt en geniet gewoon van je kind en zoals het nu is. (tenzij je 39 bent, dan zou ik toch wel opschieten)

Jillian

Jillian

08-08-2014 om 13:30

Geduld

Ik snap de beweegredenen van je man om te willen wachten. Ik snap ook dat jij liever niet wilt wachten. Een groter leeftijdsverschil kan veel voordelen hebben dus dat snap ik best van je man. Jij wil liever nu en ook dat is te begrijpen. Uiteindelijk liggen jullie standpunten niet eens zo heel ver uit elkaar (jij wilt nu en je man wil over ongeveer een jaar) dus daar is misschien best een compromis te verzinnen. Bijvoorbeeld over een half jaar beginnen? Dan is het leeftijdsverschil zelfs al zou je gelijk zwanger zijn sowieso al minstens 3 jaar dus de kans is groot dat de oudste dan al zindelijk is en wat zelfstandiger.

In elk geval zou ik er proberen samen uit te komen en wat geduld te beoefenen. Geniet van je zoontje en jullie leven nu met z'n drieen en wat dat jullie te bieden heeft. De toekomst is ongewis. Je weet niet hoe het uit zal pakken als er eenmaal een tweede is dus geniet van wat je nu hebt.

aline

aline

08-08-2014 om 14:39

sorry misschien kwam het een beetje verwend over

Ik ben ook super dankbaar en zo iets bijzonders moet je samen 100 procent achter staan en ik weet dat zo iets ook niet te plannen valt.
Ik zal gewoon gedult moeten hebben nu heb ik nog iets moois om na uit te kijken
Ik wilde niet verwend overkomen:s

verwend?

Nee hoor. Je biologie speelt op en dat is moeilijk om je daar met je hoofd uit te halen.

wachten of niet

ik wilde al na een half jaar een 2e, man niet, toen ik vroeg ( oudste was toen 9 maanden)hoe lang hij dan tussen de kinderen in wilde hebben zitten qua leeftijd zei hij: nou zo'n 1,5 -2 jaar.... Mannen denken toch anders dus hahah, wnat tja...die 9 maanden erbij tellen vergat ie dus even.
Zindelijkheid zie ik bij jongens tussen de 2,5 en 3,5 jaar dus dat is ook best een groot verschil?
Geneit van je mannetje en kijk over een paar maanden hoe hij er dan in staat.

Desiree

Desiree

19-02-2015 om 14:37

Mannen denken anders

Hoi Aline,

Mannen denken nou eenmaal anders. Mijn zoontje is 1,5 jaar en ik wil ook al graag een tweede. Mijn vriend wilt liever pas weer een kind als mijn zoontje helemaal zelfstandig is en dus ook langer slaapt omdat ie het anders te zwaar vind. Hij is al gauw moe haha een dag met de kleine. Maar ik weet van mijn vriend dat als ik zwanger ben, hij ook heel blij is. We doen het al een tijdje "onveilig", dus hij weet dus dat ik zwanger kan worden. Ik hoor trouwens overal dat mannen het bij 1 kind willen houden of zo lang mogelijk willen wachten. Ligt denk ik aan je man hoe serieus je dat neemt. Nu kom ik erg over! haha. Maar mannen moeten meestal gewoon aan het idee wennen om weer een baby te krijgen. Daarna zijn ze helemaal verliefd.

Limi

Limi

19-02-2015 om 14:59

hmm

Mijn jongste was pas zindelijk ver tegen de 4 jaar, zelf aankleden had hij ook nog geen trek in.
Als je zo lang wacht, krijg je weer dat de baby net altijd slaapt als jij je kleuter van en naar school moet brengen. Bovendien kan de baby dan nog niet op de fiets mee.
Ik zou het juist prettiger vinden dat nummer TWEE wat makkelijker is als nummer één 4 jaar is. Minder slapen, gewoon op de fiets mee, e.d. Voeden was geen issue, BV kon overal, ook in de gang bij de PSZ, maar hij moest toch vaak overgeheveld worden in de kinderwagen midden in zijn slaap.

Overigens had ik gemikt op 2 jaar ertussen, maar het werden er 3.

Lisa

Lisa

31-08-2015 om 14:04

Wacht in ieder geval 18 maanden

Beste Aline,

Los van de wens van je partner, de wereldgezondheidsorganisatie adviseert om 18 tot 24 maanden te wachten met zwanger worden na een bevalling. Je lichaam heeft minimaal 18 maanden nodig om volledig te herstellen na een bevalling.

Jamie

Jamie

02-09-2015 om 07:23

interessant

Geldt dat voor echt de hele wereld of toch meer voor mensen in ontwikkelngslanden? Dan kan toch niet gelijk zijn of juist wel?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.