Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vonda

Wat is dat toch raar he dat het eerst wel lukt met Vondaman en nu het alweer zo lang duurt maar bij ons idd hetzelfde. De eerste ronde was raak , werd vroege miskraam en toen duurde het heel lang voordat mijn cyclus weer normaal was, toen raak met 9 maanden en 10 maanden. Dus in 10 maanden drie keer, goed gemiddelde zou ik zeggen hahahahaah. En dan te bedenken dat ik na de bevalling bang was zwanger te raken en echt perse een jaar wilde wachten hihiihi. Wat is het menselijk lichaam toch een misterie. Hoe denk jij over de MMM ?

Meer leden!

Van mij mogen er best wat meer leden bij hoor dan voel ik me niet zo'n achterblijver

Merel78

Merel78

29-01-2009 om 13:14

Nou

ik begin steeds meer een zeurend gevoel in mijn onderbuik te krijnen, dus ik vrees dat het toch op een ongesteldheid gaat uitlopen. maar we wachten af, zolang er nog geen bloed te zien is, blijf ik hopen
en ja...meer aanmeldingen is leuk!

merel

Vonda

Vonda

29-01-2009 om 21:17 Topicstarter

Medische molen

Liesje, ik denk zelf wel positief over de medische molen maar Vondaman wil daar absoluut niet aan beginnen. Als het komt, prima, maar geen ziekenhuizerij enzo. Heb ik me bij neergelegd hoor. Vondaman zou het ook niet erg vinden als het bij onze dochter bleef trouwens, maar hij ontneemt mij niet de kans dat die tweede er komt. Anderzijds denk ik dat ik met mijn 43 jaar ook niet meer voor heel veel in aanmerking kom in het ziekenhuis in Nederland. Snap ik ook wel, ergens moet je een grens trekken. Voor mij dus alleen de natuurlijke weg. We blijven hopen en afwachten!

Groet,
Vonda

Vonda

Dan staat jouw partner er hetzelfde in als de mijne denk ik. Idd afwachten maar weer.

Merel

Hoe gaat het meis ?

Merel78

Merel78

30-01-2009 om 12:44

Hey

nou gaat wel hier. Ik weet niet wat ik moet denken. Heb ergens wel goede hoop, geen bloed tot nu toe gezien (dag 26 vandaag, vorige keer werd ik ongesteld op dag 26). voel soms wel wat zeuren in mijn onderbuik, maar nog niet dat hele doorzetgevoel als anders. En nog steeds gespannen borsten. Maar ja...ik ben ook wel zo dat ik een teleurstelling wil incalculeren, dus ik durf nog nergens op te hopen, het is al eerder voorgekomen dat mijn lijf me gigantisch voor de gek hield. Vanmiddag ga ik in elk geval een test kopen. Weet nog niet wanneer ik dan ga testen. Weet niet of ik tot maandagochtend kan wachten haha.
we zien het wel.

Hoe is het met jullie verder allemaal? Lies, gaat het weer een beetje?

liefs, merel

Merel78

Merel78

30-01-2009 om 20:34

Helaas

heb met mijn stomme harses toch getest...en negatief natuurlijk! Nu maar wachten tot het doorbreekt.

groetjes, merel

nathalie_80

nathalie_80

31-01-2009 om 14:58

Hallo allemaal

Daar ben ik weer, ik denk even een paar weken wat rustiger aan doen want begon toch stiekem wel gek te worden van al die zwangere mensen om me heen. Gister heb ik een giga-jankbui gehad (krijg je met zo'n uitzending van gtst, dat maakte alles wel los) en dat lucht toch wel op. Verder zitten wij in de klustijd en is er nog niet zo heel veel van gekomen. We krijgen maandag de sleutel van ons nieuwe huis, en dus mogen we volgende week dubbel klussen, hihi. En dinsdag een afspraak bij de fertiliteitsarts, ben heel erg benieuwd en een beetje bang ook.

Yrma, welkom hier in het draadje, en dat het maar snel raak mag zijn voor jullie.

En merel?? Zolang je niet ongi bent, kan het altijd nog! Ik duim voor je.

Liesje, een hele dikke knuffel en ik hoop dat het snel gaat lukken voor jullie. Mijn mannetje heeft ook slechte zwemmers, maar er hoeft maar 1 snelle zwemmer tussen te zitten. Daar probeer ik me aan vast te houden.

En Vonda, ik vind het knap dat je er voor blijft gaan! Ik word er na een jaar soms al moedeloos van, maar dat komt ook omdat iedereen om me heen met dikke buiken loopt en dat ook allemaal met me wil delen. Heel fijn en heel lief, maar IK WIL OOK!!!

Nou ik zal weer wat meer mee gaan lezen, maar zal deze week niet zoveel online zijn. Hoop mn gedachten te kunnen verzetten met ons nieuwe huisje en de aankomende verjaardag van Bas, die alweer 2 jaar oud wordt. En misschien kunnen we dan allemaal een draadje samen zwanger zijn vormen.

Heel fijn weekend allemaal en good luck girlz!!!

Liefs Nathalie

Merel78

Merel78

31-01-2009 om 17:07

Volgende ronde

En vandaag ongesteld geworden. Helaas dus...maar na de test van gisteren wel verwacht. Helaas zei mijn man tegen me dat hij eigenlijk liever geen kindje wil in december, voor zover je dat dan kunt plannen...hoop niet dat ie dan echt 1 of 2 maanden wil overslaan maar goed, eerst volgende ronde nog voor een novemberkindje. Allemaal naar dat draadje dan maar ?

merel

Nathalie

Gefeliciteerd met jullie huis en veel plezier als je morgen de sleutel krijgt, ik kan me dat nog goed herinneren ruim 9 jaar geleden alweer. En sterkte dinsdag ! Dikke knuffel en wie weet tussen het klussen door toch blijven klussen

Merel

Jammer dat het idd niet gelukt is deze ronde. Ik moet wel een beetje glimlachen over de instelling van je man want het klinkt heel herkenbaar, wij hielden ook altijd rekening met de decembermaand en de zomervakantie. Ron is mooi van Maart maar eigenlijk had hij in April geboren moeten worden dus ja plannen ? Wij sloegen soms ook 1 of twee maanden over. Heel herkenbaar .

Update

Nou ik ben weer afgekoeld.
Ron is erg moeilijk op het ogenblik en ik heb volgende week een heftige week. De peuterspeelzaal wil een uitgebreid gesprek met me betreffende Ron, ben benieuwd, er zijn hun spontaan ineens na anderhalf jaar ,nu ze weten dat we ons aangemeld hebben bij bureau Jeugdzorg ivm zijn voedselangst, dingen opgevallen wat toch wel anders aan hem is. Tuurlijk......nou ja verder het afscheid dus van de peuterspeelzaal, het beginnen op de basissichool woensdag en zijn inenting donderdag. 1 kindje is weer even voldoende maar volgende week........ Ik probeer me weer te wapenen en gaan met die banaan.

Hallo!

Goh jammer Merel... het had maar zo gekund dat het raak zou zijn en dan toch helaas niet... op naar de volgende ronde... waarbij helaas eerst weer die stomme ongesteldheid en wachten tot het moment 'daar' is... Dat van die decembermaand.. voor mij ook wel herkenbaar... toevallig hadden wij het er vandaag ook over... maar toch wel 'besloten' om het gewoon maar op zn beloop te laten.. je weet toch nooit hoe het komt...
Liesje... voor jou veel heftigheid zeg... zou daar zelf wel een beetje wiebelig van worden, van zoveel 'emoties'.. en dan nu een uitgebreid gesprek.. en dan de kleine vent naar de 'grote school'.. het is ook niet niks allemaal... Hoop zo voor je dat het op korte termijn er allemaal uitziet zoals je graag zou willen! Positief blijven en koppie op..!
Nathalie, bedankt voor je welkom. Bij mn zoon heeft het 8 maanden geduurd terwijl we behoorlijk 'aan de klus' waren, dus ik verwacht dat het niet zomaar raak is, maar je weet natuurlijk maar nooit..., en 8 mnd is nog niet raar, maar als je graag wilt is elke maand één te veel en zo te lezen weet jij daar alles van...*zucht* Veel succes met het nieuwe huisje enzo... 'dubbel klussen' wat een term eigenlijk ook he... Hier trouwens ook allemaal zwangeren of dames die net bevallen zijn.. (of op het punt staan....) wat kun je dan soms jaloers zijn.. het is geen afgunst, absoluut niet maar oh oh.. wat zou je graag zelf.....

goed... het is tijd om naar bed te gaan geloof ik... morgen weer vroeg op!

Yrma

Geloof me ik ben ook aardig wiebelig, het maar niet zwanger worden, de gebroken nachten omdat Ron zo slecht slaapt op het ogenblik, het iedere keer ziek zijn. Mijn eetproblemen met Ron. De spannende tijd waarin we zitten , ben benieuwd wat dat gesprek morgen gaat brengen op de peuterspeelzaal. De baarmoederfoto die boven mijn hoofd hangt....zucht. Nu ineens ga ik aan alles twijfelen, is mijn kind wel normaal......zit er meer achter het eetprobleem en zijn "luiheid en onzekerheid en hyperactiviteit" is er toch iets mis. Is het dan wel verstandig een tweede te wensen. Ik sta dus idd even alles behalve serk in mijn schoenen waardoor ik het moeilijk vind nu echt te genieten. Komt wel weer maar dan zijn er kostbare momenten al voorbij. Even een trap onder mijn kont !

Zucht

Morgen is het zo ver, Ron neemt afscheid van de peuterspeelzaal (wat nog een staartje heeft want volgens hen is er een hoop wat hun opgevallen is aan Ron wat ze willen bespreken, ben benieuwd, vergalt goed dit moment wat eigenlijk leuk zou moeten zijn) en woensdag gaat hij voor het eerst naar de basisschool. Het zijn echte mijlpalen die ik nu voor de eerste keer ga meemaken en waarschijnlijk ook voor de laatste keer. Het voelt alsof een film bijna ten einde is of een boek uit is weldat het eigenlijk alleen maar een hoofdstuk is, niet waar. De planning was dat ik hem weg zou brengen woensdag en dan met zijn broertje of zusje hem later weer op zou gaan halen en nu ben ik straks echt uren op een dag kinderloos, dat wordt wennen. Waarom is zwanger worden zo ingewikkeld ? ik vraag er toch niet om 10, gewoon nog eentje meer hoeft niet echt niet.....zucht.

Vonda

Vonda

03-02-2009 om 00:02 Topicstarter

{{{liesje}}}

Virtuele knuffel voor jou - sterkte en succes morgen!

Vonda

Vonda

Dankje wel. ik zie er tegenop, het volgende hoofdstuk lijkt me zo leeg............

Nathalie

Sterkte bij de arts vandaag.

Liesje

Liesje, hoe is je dag gegaan vandaag? Hoe was het bij de peuterspeelzaal?
Heb het wel met je te doen zeg.. je hebt het niet gemakkelijk... allemaal zo confronterend... en inderdaad.. waarom is zwanger worden voor sommige mensen nou zo moeilijk...( De ene keer ben je blij dat de natuur zn gang gaat, maar soms is het ook vreselijk verdrietig.. wat een onmacht dan he...
Sterkte hoor!!

Nathalie

Hoe was het bij jou vandaag?? Gaat het een beetje?

Yrma en anderen

ach ja soms heb ik zo mijn dipjes Vandaag was het weer OK maar 1 kindje te hebben, best makkelijk hahahahah want oh je is hij pittig in zijn aanwezigheid.

Het afscheid op de peuterspeelzaal verliep soepel, Ron vond het extreem spannend en heeft niet gespeeld en alleen maar gewacht totdat ik weer kwam met de tractaties. De tractaties vielen in goede aarde.

Ik had vandaag een pittig gesprek met de leidster dat waar ik zo tegen op zag betreffende de observaties die zij gedaan hebben. Hij scoort bovengemiddeld op het meeste punten en zo maar vanuit het niets gaf ze aan dat ze al eerder een gesprek had willen hebben maar ze wisten niet zo goed hoe ze dat aan moesten knopen want dat wat ze wilden bespreken mogen ze eigenlijk niet omdat het hun subjectieve mening is. Nou hou je vast, even zitten....ze denken dat Ron hoogbegaafd is... wahhhhhhhhahahahah Dus stel je voor hallo, het gaat goed met Ron jammer dat het zijn laatste dag is bij ons we hebben van hem genoten, hij is wel heel anders , erg volwassen in zijn taalgebruik en zijn grapjes en communicatie en wij denken dat hij hoogbegaafd is. Daar is het gat van de deur.......dag veel plezier op de basisschool. Ik belde gelijk mijn vriendin die twee hoogebgaafde kinderen heeft en die pieste echt bijna in haar broek van het lachen.

Sorry hoor past helemaal niet in het onderwerp hier maar moest het even kwijt want hier kan ik echt nergens mee naar toe. Hoe durven ze zo vanuit het niets zoiets groots te durven zeggen, ze hebben er helemaal niet voor gestudeerd. Dit slaat helemaal ergens op.

Wij zitten op dag 9 dus de klusdagen komen er weer aan, hub is gestrest en dat is niet goed voor de zwemmertjes.

Nathalie hoe is het gegaan.

Van de Forumbeheerder

Van de Forumbeheerder

03-02-2009 om 22:04

Aankondiging archivering

Deze draad telt bijna 1200 berichten en is al bijna acht maanden oud. Starten jullie zelf even een nieuwe?

Marian van Agt - Forumbeheer Ouders Online

Vonda

Vonda

04-02-2009 om 01:22 Topicstarter

Nieuw draadje

Ik zag het toevallig en ben onderaan een nieuw draadje gestart, en meteen even het lijstje er weer bij.
Zie jullie!

Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.