Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?[wordt gearchiveerd]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hallo

Hallo lieve meiden,
Kom even gluren na m'n vakantie. Zie dat Therese ook zwanger is! Super meid!! Zitten en broeden maar.

Ik wil jullie heel veel succes wensen, wie weet dat er heel snel weer zo'n goede maand aankomt, waarin jullie allemaal een positieve test in handen mogen houden.

Liefs Marije

madelief74

madelief74

03-07-2009 om 20:16

Lijstje 3 juli 2009

Nathalie (29), 2e kindje, NOD 8 Juli, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 2 IUI pogingen gehad en nu 1 ronde RUST.

Vonda (43), 2e kindje, NOD 15 juli, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.

Mette (27), NOD ??, eerste kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Madelief (35), NOD 26 juli, dochtertje van 3. Bezig sinds december 2008. Twee vroege miskramen (dec 08 en mei 09).

Vonda

Vonda

04-07-2009 om 20:39 Topicstarter

Zo, dat is een afgeslankt lijstje!

Ergens ook maar goed natuurlijk!!
Hier de eisprong vanmiddag gehad. Dat is nogal pijnljik en ik ben dus maar een middagdutje gaan doen, daarna was het gelukkig weer over. Anderhalve dag geleden gelukkig tijdig geklust.
We wachten dus maar weer geduldig af....

Vonda

marsja

marsja

04-07-2009 om 21:31

Zo'n kort lijstje

Zal ik maar meedoen dan? Ik heb afgelopen maand de mirena verwijderd en wij gaan voor kindje 4. Ik heb al een zoon van 11, dochter van 9, zoon van 1,5 en ik hoop dat er nog een 4e wondertje bij komt. Het derde kindje hebben we niet zomaar gekregen. Ik werd wel heel makkelijk zwanger, maar het ging 3x mis (late miskramen, het waren minimensjes van 10 en 11 weken die ik al lekker had zien spartelen op de echo), dus ik ben toen bijna 2 jaar constant zwanger geweest. Eigenlijk vind ik het een beetje eng om weer zwanger te worden, maar ik hoop dat we alle pech al op hebben en dat het nu gewoon in een keer goed gaat.

marsja

marsja

04-07-2009 om 21:35

Lijstje 4 juli 2009

Nathalie (29), 2e kindje, NOD 8 Juli, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 2 IUI pogingen gehad en nu 1 ronde RUST.

Vonda (43), 2e kindje, NOD 15 juli, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.

Mette (27), NOD ??, eerste kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Madelief (35), NOD 26 juli, dochtertje van 3. Bezig sinds december 2008. Twee vroege miskramen (dec 08 en mei 09).

Marsja (38), NOD ??, 4e kindje, zoon van 11, dochter van 9, zoon van 1,5. Fijne miskramengeschiedenis. Bezig sinds juni 2009.

Vonda

Vonda

06-07-2009 om 17:02 Topicstarter

Marsja, welkom!

Wat leuk dat je er ook bij komt!!! Ik hoop voor je dat het deze keer lekker gaat zoals bij jouw oudste zoon en dochter: in 1 keer goed!!! Dat lijkt me wel heel zwaar zeg, dat je toen zo hebt moeten wachten... met dus uiteindelijk toch een derde erbij.
Ik zit te wachten op nummer 2.
Ik heb eigenlijk steeds buikpijn sinds de eisprong. Ik probeer niet veel te hopen maar het gevoel is er wel natuurlijk.
Ontdekte ik vandaag ook nog dat we voor de 2e keer luizen hebben! Afgelopen zondag was het 2 weken geleden dat we ze hadden (en we hadden er alles aan gedaan) en dus dacht ik vanmorgen; het zal wel niet, maar laat ik nog maar eens kammen... en ja hoor; ik 2 levende en mijn dochter 1. Tja, dan is het laat in de middag als je eindelijk eens achter de computer kan kruipen....
Ik wens je veel succes hier, Marsja. Dat je maar kort hier mag blijven!!

Vonda

Merel78

Merel78

06-07-2009 om 20:22

Lieve meiden

kan nog steeds niet helemaal afscheid nemen van dit draadje. Ik wens jullie allemaal ook deze ronde weer heel veel geluk en dat het hopelijk deze keer wel raak is. Sterkte met afwachten! Ik denk aan jullie en ik blijf jullie volgen!
Marsja, fijn dat je het groepje komt versterken na de leegloop van afgelopen maand, hopelijk gaat jouw wens gauw in vervulling en ben je gauw in verwachting!

Liefs, Merel

Therese

Therese

06-07-2009 om 21:54

Meiden

Ik wilde ook even laten weten dat ik voor jullie nog steeds duim!

Vonda ik hoop dat dit het EI gaat worden.

Marsja succes en hopelijk snel zwanger en blijvend!

Ik zie dat jullie me van het lijstje hebben afgehaald? Jullie hebben er op dit moment meer vertrouwen in dan ik. Ik moet het eerst zien, voordat ik het kan geloven. Hopelijk kom ik binnenkort niet terug op dit draadje.

Liefs Therese

madelief74

madelief74

07-07-2009 om 10:21

Welkom marsja

Welkom Marsja! Alhoewel het goed is dat mensen dit draadje verlaten is het fijn meer gezelschap te hebben. Wat een ellende met de mk'en. Ik heb er zelf nu 2 gehad en wordt er behoorlijk onzeker van. Vandaag voel ik mijn eisprong, maar we liggen zo overhoop thuis met de verwerking dat een nieuwe poging er deze maand niet zo in lijkt te zitten. Ik ben me maar aan het storten op wat anders: ik ben met een meubelstoffeercursus begonnen. HEEEERLIJK! Had ik veel eerder moeten doen.

Merel, Therese, leuk dat jullie af en toe nog even mee kijken. Maar uh, ik hoop je niet terug te zien op het draadje hoor Therese. Succes meid! Enne, ik lees in het zwangerschapsdraadje mee om te zien wat je nu hebt kunnen achterhalen via dr Veenendaal.

Liefs, Madelief

mama-kim

mama-kim

07-07-2009 om 11:56

Hoi

hallo,

ik zag dat marsja zich eigen har aangemeld dus ik dacht, tja ik ben ook bezig dus voeg ik mijzelf ook maar toe!!

ik ben nu +- 10 weken gestopt met de pil...we willen graag een 2e erbij..
mijn zoontje is nu over 2 weken 2 dus ons leek het een perfecte leeftijd!

ik heb geen idee wanneer mn eisprong zou kunnen zijn, de 1e keer werd ik namelijk pas na 5!! weken ong. nu ga ik er vanuit dat dat kwam door de pil, dus dat ik nu wel na 21 dagen ong. wordt of niet....

heb al diverse tests gedaan, maar helaas zonder resultaat

maar goed, ook wij gaan ervoor!!

groetjes kim

Jacky

Jacky

07-07-2009 om 20:49

En ik er ook nog bij

Jacky 39, 2 e kindje, 30 juni NOD, oudste kind 5 jaar. 5 miskramen. Dus spannend wat er nu gaat gebeuren. Rustpauze van anderhalf jaar genomen. Natuurlijk zwanger geraakt. Test gaf een heel licht streepje, vond ik niet overtuigend.
groetjes

madelief74

madelief74

07-07-2009 om 22:50

Welkom

Welkom allemaal! Een oproep en hoppetee, een hoop enthousiaste vrouwen die zwanger willen worden. Of zijn? Jacky? Hoezo een licht positief streepje? Positief is positief.

Vervelend van de mk'en. Heb je onderzoek laten doen?

Hier gaat alles chaotisch. Ik heb het gevoel dat mijn wereldje in elkaar stort. Ach, waar ik het vooral moeilijk mee heb is dat mijn vriend en ik geen steun aan elkaar lijken te hebben en elkaar alleen maar irriteren. Ieder verwerkt het op zijn eigen manier. En nu is het niet alleen de mk'en, maar ook nog dat mijn arbeidscontract ter discussie staat. En we zijn net in januari verhuisd naar een -veel te duur- koophuis...

Liefs, Madelief

Jacky

Jacky

08-07-2009 om 10:57

Verwarrend

Madelief, Nu je het zegt, zou ik mezelf als zwanger moeten labelen. Maar na al die miskramen moet ik eerst zien en dan geloven. Hoor ik eigenlijk bij een ander draadje thuis? Ik begrijp nu dat iedereen in dit draadje nog steeds de NOD moet krijgen.

Vooralsnog spring ik dus geen gat in de lucht, gemengde gevoelens zul je begrijpen. Iedere ochtend blij dat de menstruatie uitblijft. Maar ook dat zegt niet alles. Mijn eerste mk was een missed abortion en daarna 4 vroege miskramen met bloedverlies in de 6 e wk.

Ik heb ook geen overduidelijke zwangerschapsverschijnselen, vandaar dat ik denk; een licht roze streepje betekent vast dat het HCG alweer aan het afnemen is. Weet iemand of een zwangerschapstest bij vergevorde zwangerschap ook nog een licht roze streepje kan aangeven? Ik dacht altijd; hoe duidelijker de streep, hoe meer HCG...

Ja, we hebben alle onderzoeken al ondergaan een geen oorzaak kunnen vinden, Ik ben nu gedurende driekwart jaar onder behandeling bij een acupuncturist die mijn organen en doorbloeding tracht te versterken. Je probeer toch wat he? Ik heb wel alvast een afspraak bij de Gyn gemaakt voor een echo, ik kan gelukkig heel vroeg bij hen terecht en dan ga ik het medische circuit weer in.

Madelief, wat jammer dat jij en en partner zo geiriteerd zijn met elkaar. Is er iets leuks wat je samen zou kunnen doen of is dat iets te simpel bedacht?
groetjes Jacky

mama-kim

mama-kim

08-07-2009 om 12:29

Jacky

hoi jacky,

volgens mij was het ook idd zo hoe sterker de HCG hoe donkerder of duidelijker de straap was...

ik had al een paar keer ongeveer hetzelfde probleem, waardoor je jezelf gek gaat maken..
ik heb al een aantal keer een test gedaan binnen de 5 minuten stond er geen streep maar na 7 minuten wel een lichtroze streep!

ik heb wel 6!! verschillende testen gedaan, van huismerk tot duurder (clearblue, predictor)maar echt alles ging op dezelfde manier continu na 7 a 8 min die zeer lichtroze streep..

het kan toch niet zo zijn dat al die testen allemaal een lichtroze/lichtblauwe streep vertonen na een paar minuten van de afleestijd??

maar goed, ik heb er verder maar niet meer over nagedacht en me eigen maar bedacht dat ik niet zwanger ben

~hoop voor jou jacky dat je het wel bent en dat alles goed gaat!!!

~madelief, vind het heel rot voor je dat je in een vervelende situatie nu zit met je vriend! idd wat jacky zeg probeer even wat leuks samen te doen, misschien kun je dan op een rustige manier met elkaar praten over de irritaties?

groetjes kim

Noe

Noe

09-07-2009 om 10:37

Nog een nieuwe

Hallo graag zou ik ook meedoen. Mijn nod is waarschijnlijk 13 juli. Ik heb al een dochter van 10 mnd en heb sinds de bevalling geen anticonceptie gebruikt, maar ben dus vorige maand weer voor het eerst ongesteld geworden, na het stoppen van de borstvoeding. We hebben besloten om maar gewoon af te wachten en dus geen anticonceptie te gaan gebruiken.

Gr. Noe

nathalie_80

nathalie_80

09-07-2009 om 16:02

Terug van weggeweest

Allereest welkom allemaal, Marsja, Kim, Jacky en Noe!! Het is altijd fijn om met meer mensen je gevoelens te kunnen delen.

En ik zie dat na een weekje of 2 afwezig te zijn, bijna de helft zwanger het draadje heeft verlaten. Dat is altijd positief maar drukt je ook met de neus op de feiten.

Na 1,5 jaar hadden wij echt even rust nodig, dus we zijn met zn 2en een weekje naar de zon geweest. We hebben een heerlijke vakantie gehad en lekker niks gedaan. Helemaal niet bezig geweest met zwanger worden (of ja, ik hou de eisprong natuurlijk wel in de gaten maar in ieder geval geen medische molen gehad afgelopen cyclus). En nu zie ik dat mn NOD gister was, ik moet zeggen, ik ben nog niet ongesteld en heb ook nog niet het gevoel dat dat gaat komen. Maar goed, aan de andere kant voel ik ook niks anders speciaals... Hmmm, de onzekerheid slaat meteen weer toe. Zou het wel zou het niet.

Maar ja, het is bijna niet mogelijk via de natuurlijke weg dus dat zou echt een wonder zijn, laten we er maar niet vanuit gaan.

Madelief, vervelend dat jullie niet echt steun aan elkaar hebben. Misschien een dooddoener maar probeer eens goed met elkaar te praten, en probeer m gewoon uit te leggen dat je alleen zn armen om je heen nodig hebt. Ik snap het allemaal wel, want ik heb ook hier gemerkt, dat we er wat knorrig van werden. Maja, dat weekje met zn 2en heeft ons wel goed gedaan!

Nou heel veel succes allemaal en dat we allemaal snel naar een ander "gezellig" draadje mogen gaan!!

Knuf Nathalie

Vonda

Vonda

09-07-2009 om 21:58 Topicstarter

*** lijstje 9 juli 2009 ***

Jacky (39), NOD 30 juni, 2e kindje, oudste is 5. Helaas 5 mk gehad.
Nathalie (29), NOD 8 juli, 2e kindje, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 2 IUI pogingen gehad en nu 1 ronde RUST.
Noe (?), NOD 13 juli, 2e kindje, heeft een dochter van 10 maanden.
Vonda (43), NOD 15 juli, 2e kindje, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.
Madelief (35), NOD 26 juli, 2e kindje, dochtertje van 3. Bezig sinds december 2008. Twee vroege miskramen (dec 08 en mei 09).
Mette (27), NOD ?, 1e kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.
Marsja (38), NOD ?, 4e kindje, zoon van 11, dochter van 9, zoon van 1,5. Fijne miskramengeschiedenis. Bezig sinds juni 2009.
Mama-Kim (?), NOD ?, 2e kindje, heeft een zoontje van bijna 2.

Vonda

Vonda

09-07-2009 om 22:00 Topicstarter

Over het lijstje

Welkom alle nieuwe meiden hier!!! Nou, dat het meteen weer zo druk hier zou worden had ik niet gedacht!!!
Ik heb even het lijstje weer erop gezet. Ik heb het zo goed mogelijk geprobeerd te noteren, maar als je het anders wilt hebben staan of meer of minder informatie dan kan je dat natuurlijk altijd veranderen.

Hier even weinig te melden. Ben alleen hondsmoe na een (regenachtig) dagje Efteling....

Groetjes,
Vonda

Van de Forumbeheerder

Van de Forumbeheerder

12-07-2009 om 22:05

Aankondiging archivering

Deze draad telt ruim zeshonderd berichten en gaat naar het archief. Starten jullie even een nieuwe?

Met vriendelijke groet,
Marian van Agt - Forumbeheer Ouders Online
[email protected]

Vonda

Vonda

13-07-2009 om 15:11 Topicstarter

Zie het nieuwe draadje onderaan!

Groetjes,
Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.