Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Sterretje

Sterretje

16-11-2009 om 13:45

Zwanger na mirena?

Dag,
De afgelopen 8 jaar heb ik mirena-spiraaltjes gehad en ben ik niet meer ongesteld geweest. Op 20 oktober is deze verwijderd vanwege onze kinderwens en 7 dagen later heb ik volgens mij een eisprong gehad (één dag veel slijm en temperatuur een halve graad hoger dan normaal).
Daarna begon ik alles veel sterker te ruiken en te proeven, koffie lust ik nu inmiddels niet meer. Ben bij vlagen wat misselijk en mijn borsten zijn gespannen. Verder ben ik af en toe erg prikkelbaar.
Uitgaande van een eisprong op de 12e dag van mijn cyclus en een cyclus van 26 dagen, zit ik nu inmiddels op de 32e dag. Ik heb op de 24e en op de 30e dag getest (kruidvat test), beide negatief. Mijn temperatuur is op de 28e dag weer naar normaal gezakt, maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden.
Zou ik zwanger kunnen zijn en heb ik tot nu toe te vroeg getest of heeft mijn lichaam eerst tijd nodig om een normale cyclus te krijgen? Ik ben tenslotte al die jaren niet meer ongesteld geweest.
Misschien iemand die hier ervaring mee heeft? In het formum-archief kan ik hier nauwelijks iets over vinden.
Sterretje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Risama

Risama

16-11-2009 om 15:22

Tweemaal mirena gehad

En beide keren werd ik exact 28 dagen na het verwijderen ongesteld. De eerste keer was het verwijderen ook vanwege een kinderwens en raakte ik na die ene menstruatie zwanger. De tweede keer raakte ik ik na 2 menstruaties zwanger. Ook die tweede menstruatie was exact 28 dagen na de eerste. Bij mij heeft die Mirena en het wegblijven van menstruaties dus geen enkele invloed gehad op mijn cyclus. Naar mijn weten loopt je cyclus ook gewoon door bij een Mirena, maar door een verandering in je baarmoederslijmvlies tgv de hormonen, is er vaak geen bloedverlies meer (overigens niet bij iedereen).

Hopelijk ben je snel zwanger (of ben je het nu al!)

Risama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.