Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Zwanger van 3e, man wil niet


TwoThirds schreef op 19-02-2024 om 20:19:

[..]

En wat hield hem tegen condooms te kopen voor hij er weer bovenop sprong? Ik vind dit wel een staaltje woman blaming.

Ja, zo kan je het zien, maar ik 'lees' vooral gebruikmaken van de situatie....heel eerlijk gezegd

TwoThirds schreef op 19-02-2024 om 20:19:

[..]

En wat hield hem tegen condooms te kopen voor hij er weer bovenop sprong? Ik vind dit wel een staaltje woman blaming.

Er bovenop sprong? Daar was ze zelf bij en ze hield hem niet tegen ondanks dat ze met de pil was gestopt.

Je verwekt samen een kind en dan kan je niet achteraf zeggen het was jou schuld.

Eens met BridgetJones007.... het komt op mij ook over alsof TO in de verleiding is gekomen om slordig om te springen met de anticonceptie, omdat ze graag nog een 3e wilde en 'nu kan het nog'. Ik weet van meerdere vrouwen in mijn omgeving die op die manier nog een 3e of een 4e kregen....niet sjiek, maar ik denk dus dat het vaak voorkomt. 

Herkenbaar gevoel ook, ik vond dat er van baby's krijgen echt een verslavende werking uitging! Zelf de verleiding weerstaan, man wilde echt niet meer dan 2 kinderen.... maar het kriebelde totdat de jongste zo oud was dat het gemak daarvan weer zwaarder ging wegen en de kinderwens naar de achtergrond verdween en dat was inderdaad rond een jaar of 6, en daarna wordt het leeftijdsverschil ook wel heel groot.

Maar veel geluk Livvie! Ik hoop dat alles goed blijft gaan, zowel met je zwangerschap als de relatie met je man en het evenwicht in je gezin. 

Uw situatie is inderdaad zeer complex en vereist een zorgvuldige afweging en wellicht het zoeken naar steun van buitenaf. Het is belangrijk om te onthouden dat bij het nemen van een beslissing rekening moet worden gehouden met uw welzijn, gevoelens en behoeften, evenals met de behoeften van uw gezin.
Probeer opnieuw openlijk met je vriend te praten over je gevoelens, angsten en verwachtingen. Als ik in zo’n situatie zou zitten, zou ik waarschijnlijk niet hebben besloten de zwangerschap af te breken.

Hé, heeft Eva_ het probleem aan een chatbot voorgelegd?

Dan heeft die chatbot niet begrepen dat de zwangerschap niet beëindigd is.

haarklover schreef op 20-02-2024 om 16:27:

Hé, heeft Eva_ het probleem aan een chatbot voorgelegd?

Dan heeft die chatbot niet begrepen dat de zwangerschap niet beëindigd is.

troelahoep schreef op 20-02-2024 om 10:20:

Eens met BridgetJones007.... het komt op mij ook over alsof TO in de verleiding is gekomen om slordig om te springen met de anticonceptie, omdat ze graag nog een 3e wilde en 'nu kan het nog'. Ik weet van meerdere vrouwen in mijn omgeving die op die manier nog een 3e of een 4e kregen....niet sjiek, maar ik denk dus dat het vaak voorkomt.

Herkenbaar gevoel ook, ik vond dat er van baby's krijgen echt een verslavende werking uitging! Zelf de verleiding weerstaan, man wilde echt niet meer dan 2 kinderen.... maar het kriebelde totdat de jongste zo oud was dat het gemak daarvan weer zwaarder ging wegen en de kinderwens naar de achtergrond verdween en dat was inderdaad rond een jaar of 6, en daarna wordt het leeftijdsverschil ook wel heel groot.

Maar een man voelt dat niet. Die weet niet wat die vrouw voelt. Die gaat denk ik gewoon uit van de gemaakte afspraak dat er geen 3e komt en dat je daar allebei hetzelfde instaat. En dat je dan dus ook niet extra waakzaam hoeft te zijn of je vrouw daar wat makkelijker tegenaan kijkt.

In alle gevallen ben je er samen bij. Maar heb vaak genoeg verhalen gehoord van vrouwen die het wel handig uitkwam als haar partner niet heel bewust was van de kans op zwangerschap. Zeker als je die pil niet slikt en dat jarenlang uitbesteed is geweest. Wat nogmaals geen excuus is om het de verantwoordelijkheid vd ander te maken. Maar dan moet die ander wel even luid en duidelijk verkondigen in capitalen: joh, dat leven waarbij je niet hoefde na te denken is voorbij! Vanaf nu is er géén, ik herhaal, GEEN anticonceptie meer. Dus elke (ja, élke!) seksbeurt geeft nu kans op een bevruchting, want ik doe het niet meer. Dus als je niet voor verrassingen wilt komen staan, zijn er 2 opties: geen seks of jij zorgt vanaf nu voor de AC. Een evt. zwangerschap wil ik niet laten aborteren, dus dan weet je hoe ik erin sta. Als jij géén kinderen meer wilt, ligt de verantwoordelijkheid vanaf nu bij jou, nadat ik 'm jaren gedragen heb.

Wees duidelijk.

Diyer schreef op 20-02-2024 om 21:04:

[..]

Maar een man voelt dat niet. Die weet niet wat die vrouw voelt. Die gaat denk ik gewoon uit van de gemaakte afspraak dat er geen 3e komt en dat je daar allebei hetzelfde instaat. En dat je dan dus ook niet extra waakzaam hoeft te zijn of je vrouw daar wat makkelijker tegenaan kijkt.

In alle gevallen ben je er samen bij. Maar heb vaak genoeg verhalen gehoord van vrouwen die het wel handig uitkwam als haar partner niet heel bewust was van de kans op zwangerschap. Zeker als je die pil niet slikt en dat jarenlang uitbesteed is geweest. Wat nogmaals geen excuus is om het de verantwoordelijkheid vd ander te maken. Maar dan moet die ander wel even luid en duidelijk verkondigen in capitalen: joh, dat leven waarbij je niet hoefde na te denken is voorbij! Vanaf nu is er géén, ik herhaal, GEEN anticonceptie meer. Dus elke (ja, élke!) seksbeurt geeft nu kans op een bevruchting, want ik doe het niet meer. Dus als je niet voor verrassingen wilt komen staan, zijn er 2 opties: geen seks of jij zorgt vanaf nu voor de AC. Een evt. zwangerschap wil ik niet laten aborteren, dus dan weet je hoe ik erin sta. Als jij géén kinderen meer wilt, ligt de verantwoordelijkheid vanaf nu bij jou, nadat ik 'm jaren gedragen heb.

Wees duidelijk.

Waar slaat dit op. Het is de verantwoordelijkheid van de vrouw gemaakt. Want als de man geen, echt GEEN kinderen meer wil, kan die ook gewoon direct ZELF verantwoordelijkheid nemen en er een knoop in laten leggen. Maar nee hoor, ze leunen achterover en laten de vrouw jarenlang pillen slikken. 

Diyer schreef op 20-02-2024 om 21:04:

[..]

Maar een man voelt dat niet. Die weet niet wat die vrouw voelt. Die gaat denk ik gewoon uit van de gemaakte afspraak dat er geen 3e komt en dat je daar allebei hetzelfde instaat. En dat je dan dus ook niet extra waakzaam hoeft te zijn of je vrouw daar wat makkelijker tegenaan kijkt.

In alle gevallen ben je er samen bij. Maar heb vaak genoeg verhalen gehoord van vrouwen die het wel handig uitkwam als haar partner niet heel bewust was van de kans op zwangerschap. Zeker als je die pil niet slikt en dat jarenlang uitbesteed is geweest. Wat nogmaals geen excuus is om het de verantwoordelijkheid vd ander te maken. Maar dan moet die ander wel even luid en duidelijk verkondigen in capitalen: joh, dat leven waarbij je niet hoefde na te denken is voorbij! Vanaf nu is er géén, ik herhaal, GEEN anticonceptie meer. Dus elke (ja, élke!) seksbeurt geeft nu kans op een bevruchting, want ik doe het niet meer. Dus als je niet voor verrassingen wilt komen staan, zijn er 2 opties: geen seks of jij zorgt vanaf nu voor de AC. Een evt. zwangerschap wil ik niet laten aborteren, dus dan weet je hoe ik erin sta. Als jij géén kinderen meer wilt, ligt de verantwoordelijkheid vanaf nu bij jou, nadat ik 'm jaren gedragen heb.

Wees duidelijk.

Ja maar, dat is toch meestal niet de bedoeling van de vrouwen die heimelijk nog een kind willen, zeg nou zelf. Ze zijn niet duidelijk over de anticonceptie omdat er een deel in hen is dat hoopt dat het nog eens lukt. Volgens mij heeft dat niet zoveel te maken met het geen verantwoordelijkheid meer willen dragen voor de anticonceptie. Als je namelijk écht niet (meer) zwanger wil worden, laat je het niet afhangen van je partner of de anticonceptie op orde is. 

elledoris schreef op 20-02-2024 om 21:30:

[..]

Waar slaat dit op. Het is de verantwoordelijkheid van de vrouw gemaakt. Want als de man geen, echt GEEN kinderen meer wil, kan die ook gewoon direct ZELF verantwoordelijkheid nemen en er een knoop in laten leggen. Maar nee hoor, ze leunen achterover en laten de vrouw jarenlang pillen slikken.

Nou dat ook. En dan beslist de vrouw dus ook dat er misschien nog een kind komt als zij er nog wel een wil en hij niet meer. 

Als je daar als vrouw heel helder over bent geweest EN daarna wordt er nog geen actie ondernomen, dan heb je zeker een punt. Het probleem zit 'm vaak in die schimmige periode ertussen, waarbij er iets gemompeld wordt tussen neus en lippen, er gewoon gevreeën wordt als vanouds. Als je ergens mee stopt na jaren, moet je dat DUIDELIJK communiceren. Echt die ander even in de ogen kijken en checken of het aangekomen is.

troelahoep schreef op 20-02-2024 om 21:46:

[..]

Als je namelijk écht niet (meer) zwanger wil worden, laat je het niet afhangen van je partner of de anticonceptie op orde is.

Waarom niet? Je hebt toch een relatie op basis van vertrouwen? Als ik (als man of vrouw, dat maakt niet uit) met mijn partner heb afgesproken dat we geen kinderen willen of niet nog meer kinderen willen en dat X zorgt voor de anticonceptie, dan mag ik er toch vanuit gaan dat mijn partner te vertrouwen is?

Ik hoef als vrouw toch ook geen zorgen te hebben over geprikte gaatjes in een condoom omdat mijn man zo nodig nog een kind wil, terwijl we SAMEN hebben afgesproken dat we geen extra kinderen willen.

Ik vind het erg kwalijk als je partner onbetrouwbaar blijkt en listig met dergelijke zaken omgaat. Wees dan eerlijk en zeg dat je wél een kind wilt en je niet kunt vinden in de afspraak.

Yumi schreef op 20-02-2024 om 09:24:

[..]

Er bovenop sprong? Daar was ze zelf bij en ze hield hem niet tegen ondanks dat ze met de pil was gestopt.

Je verwekt samen een kind en dan kan je niet achteraf zeggen het was jou schuld.

Maar zij is nu ook niet degene die nu piept en niet wil, dat is meneer. 

Index224 schreef op 21-02-2024 om 08:52:

[..]

Maar zij is nu ook niet degene die nu piept en niet wil, dat is meneer.


Misschien was “meneer” wel helemaal niet op de hoogte van het feit dat de anticonceptie de deur uit was. Weten wij veel. Ik krijg inmiddels ook steeds meer de indruk dat deze zwangerschap toch niet helemaal een ongelukje was. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.