Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Zwanger van een zoontje

hallo , ik ben van 1985 ik wil graag zwanger worden van een zoontje , hebben jullie voor mij wat tips? Klopt de Chinees conceptie kalender ? Zijn er mama die jongens hebben gekregen op hun 38 ste ?


Meesje schreef op 24-01-2023 om 13:12:

[..]

Ja goede! Maar kun je op je 38e een meisje voor een jongen ruilen? Of kan dat dan ook niet?

Kan ik nu nog ruilen, nu hij zeventien is en strontvervelend? 

Mija schreef op 24-01-2023 om 16:03:

[..]

Kan ik nu nog ruilen, nu hij zeventien is en strontvervelend?

Nee, de garantie is er af helaas. 

De enige reden dat ik de wens voor een specifiek geslacht begrijp is wanneer de kans zeer groot tot zeker is dat een kind met een bepaald geslacht een of andere akelige ziekte/afwijking/aandoening heeft. Verder niet. 
Maar het komt inderdaad voor dat mensen bijvoorbeeld geen meisje willen. In sommige culturen staan jongens ook hoger in aanzien dan meisjes. In China werden ten tijde van de eenkindpolitiek veel meisjes te vondeling gelegd. De oude Grieken hadden een systeem van postnatale abortus. Die besloten pas tien dagen na de geboorte of ze een kind hielden en gaven dan ook pas een naam. Deden ze het weg, dan werd het ergens gedumpt en dat waren vaak meisjes. 

Mijn ouders hebben wel eens verteld dat toen ik geboren werd (1982) dat mijn moeder toen een kamer deelde met een vrouw die ook een meisje had gekregen en dat die ouders er niet echt blij mee leken te zijn. Zij snapten daar echt helemaal niks van. Je krijgt een kind met alles er op en er aan, het is gezond ter wereld gekomen, wat wil je nog meer? Overigens waren er toen nog geen geslachtsecho's en abortus was ook nog niet legaal.

yette schreef op 24-01-2023 om 08:41:

Jeetje.
Wat doe je als het een meisje blijkt te zijn?!

Als spare parts kan ze nog dienst doen. 

Cala schreef op 24-01-2023 om 14:11:

Tja, jij als 'ontvangende' vrouw kan er weinig aan doen, de man moet de juiste zaadcel erin schieten, want daar wordt het geslacht bepaald. Dus mijn tip; zoek een vent die aanvoelt welke van zijn zaadcellen het y chromosoom heeft!

Is niet helemaal waar. Ook het milieu van de baarmoeder bepaalt mee welke zaadcel (x of y) meer kans van slagen heeft. 

Er zijn ook mannen die alleen maar x of y maken. 

Of je gaat een ivf traject in (worden meer jongens geboren, meen ik) en was er niet een kliniek in België waar je voor je voorkeur terecht kan?

Als je per se een jongen wilt, zou ik niet beginnen aan een zwangerschap. Teveel kans op teleurstelling (bij jou, maar ook bij een evt. dochter omdat ze niet als jongen is geboren).

LostJellyfish83

LostJellyfish83

24-01-2023 om 17:25

  ik zit echt smakelijk te lachen om al jullie tips 

ik heb drie meiden en snap niet waarom je een jongen zou willen. Meisjes zijn leuk juist!

Jaja …daar komen de jongensmoeders…(ik duik weg)

absor schreef op 24-01-2023 om 17:28:

ik heb drie meiden en snap niet waarom je een jongen zou willen. Meisjes zijn leuk juist!

Jaja …daar komen de jongensmoeders…(ik duik weg)

Ik ben juist heel blij met mijn twee jongens. Maar als ik 2 meiden had was ik vast ook blij, of van beiden een. Ongetwijfeld had jij van 3 jongens ook gehouden.

Ik heb een meisje, het allerliefste en leukste exemplaar van de wereld. Maar dat had ik ongetwijfeld ook gezegd als het een jongetje was geweest. Of een meisje dat verwekt was uit een van de andere miljoenen zaadcellen. 

absor schreef op 24-01-2023 om 17:28:

ik heb drie meiden en snap niet waarom je een jongen zou willen. Meisjes zijn leuk juist!

Jaja …daar komen de jongensmoeders…(ik duik weg)

Ik heb ze beiden en ze hebben beiden leuke en minder leuke kanten. Al weet ik niet of dat geslachts-afhankelijk is 😂


trouwens ik kijk net even naar de Chinese kalender maar die zit er aardig naast. Mijn oudste had een jongen moeten zijn en de jongste een meisje. Ik zal het ze even vertellen 😂🤯

En als je nou een jongen krijgt die later transgender blijkt te zijn?

Is er een medische reden waarom een jongetje de voorkeur heeft? Want dan zou embryoselectie een mogelijkheid zijn. Op medische indicatie dus. In alle andere gevallen: je hebt er geen invloed op. 

Mug schreef op 24-01-2023 om 17:25:

ik zit echt smakelijk te lachen om al jullie tips

Ik ook! 😂

Ik ga er ook maar vanuit dat TO een grap uithaalt

Mug schreef op 24-01-2023 om 17:25:

ik zit echt smakelijk te lachen om al jullie tips

Echt he! Ik ook 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.