Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Ireen37

Ireen37

13-06-2016 om 21:29

Help, wij hebben nog steeds geen babynaam

Wie kan mij helpen.
Over 11 weken is mijn uitgerekende datum en we hebben nog steeds geen babynaam. We verwachten een jongen.
We hebben al een (stief)dochter genaamd Chelsy.
Ik houd erg van de korte Nederlandse namen en mijn man van de lange buitenlandse namen.

Ik ben op zoek naar een jongensnaam met geen of maximaal 1 lettergreep.
Mag niet eindigen op een ie, I of y.
En ook het liefst met zachte klanken.

Alle namen die we tot nu toe hebben verzonnen vind hij of ik niet leuk.

Wie kan ons inspireren???


vlinder72

vlinder72

13-06-2016 om 21:35

rune

Sven, jeppe, rune, niels, bas, leon

bij chelsey vind ik de naam Ivo passen.

Juno

Juno

13-06-2016 om 21:37

Geen?

Geen lettergreep is wat lastig .
Wat denk je van
Joep
Diede
Dajo
Wisse
Tim
Tom
Bob
Zeger
Guyon
Frank
Wim

Ireen37

Ireen37

13-06-2016 om 21:43

Lastig

Als ik zelf een jongen was geweest dan had ik ook Ivo geheten. En mijn broer heet ook Niels.
Ik vind Sven zelf ook erg leuk, maar mijn man niet.

Als iets geen lettergreep heeft dan is het toch een woord. Of heb ik het nou mis....zullen de hormonen wel zijn. Maar je begrijpt wel wat ik bedoelde toch?

mijk

mijk

13-06-2016 om 21:43

0h leuk

Misschien kort en buitenlands dan

Een paar ideetjes:

Kaj

Nick

Dan

Tim

Roy

Sven

Wil

Milan?

Om maar even in 'voetbaltermen' te blijven.

Ireen37

Ireen37

13-06-2016 om 21:46

Top 20

Milan is ook een erg leuke naam. Maar dat is een naam die veel voorkomt. Als ik in de top 20 kijk staat die er tussen.

de allermooiste 1 lettergreep-ige jongensnaam...

Ids

pff

Jurre
Vince
Jelle
Roy
Wayne
Marc

Misschien kijken bij typisch Engelse of Amerikaanse namen?

Wilgenroosje

Wilgenroosje

13-06-2016 om 21:54

Namen

Daaf
Jur
Tijn
Vic

vind ik leuke namen met één lettergreep.

Annemieke

Annemieke

13-06-2016 om 21:54

top 20

Waarom ben je bang voor een top20 naam? Dat is helemaal niet zo onplezierig hoor. Veel kinderen vinden het helemaal niet zo leuk om een zeldzame naam te hebben.

Ik vind één lettergrepige namen niet handig, je kunt je kind niet goed roepen, probeer het maar, je wil het graag langer maken: ihids ipv ids

annemieke (ot)

Uit inmiddels ruim 12 jarige ervaring kan ik je vertellen dat je prima "Ids" kunt roepen, zonder behoefte het langer te maken
Verder hebben al mijn kinderen namen die minder vaak voorkomen, en daar heb ik ze nog nooit negatief over gehoord. Zelf heb ik altijd en eeuwig bij andere kinderen met dezelfde naam in de klas gezeten (steeds verschillende) en dat vond ik NIET leuk.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

13-06-2016 om 21:57

Annemieke

Het is toch helemaal niet erg als je zo een naam moet roepen. Ik kan me voorstellen dat je met een langere naam ook anders geroepen wordt. Afgekort dus.

bieb63

bieb63

13-06-2016 om 22:02

Bij Chelsy

vind ik Griffin een leuke combi (ook Engels). En af te korten tot Griff.

Luuk

Luuk dus.

skik

mijk

mijk

13-06-2016 om 22:07

toch

Sam en ik ken een Len.

Annemieke

Annemieke

13-06-2016 om 22:11

Wilgenroosje

Ik heb het ook niet over lange namen maar dus namen met twee lettergrepen, past ook beter bij Chelsey.

Ik had zelf een naam die zeldzaam was en dat vond ik helemaal niet fijn. Verder is de kans nog steeds klein dat je met een top 20 naam bij iemand in de klas zit met dezelfde naam.

Ireen37

Ireen37

13-06-2016 om 22:18

Eigen indentiteit

Ondanks dat Chelsy zijn grote zus wordt en ik vind dat het wel bij elkaar moet passen, wil ik toch een eigen individu. De kinderen hebben immers allebei een andere moeder.

ik houd meer van de korte namen omdat je die moeilijk kunt afkorten.
Je geeft een kind een naam omdat jij die mooi vind. En dan vind ik het niet leuk als die mooie naam die wij hebben uitgezocht door anderen wordt afgekort tot een andere naam.
Met een korte naam zul je dat minder snel hebben

Anna G.

Anna G.

13-06-2016 om 22:41

passen

Ik zou bij Chelsy ook voor een internatonalere naam kiezen en niet heel Hollands. Hoeft niet perse Engels maar zou ook Italiaans of zo kunnen.

Rick
Nick
Ruben
Matteo
Julian
Yannick
Didier
Cedric
Finn
Owen
Noah
Luc
Jake
Jack
Jim

Overigens heb ik ook een naam die ik altijd moet spellen en om die reden voor mijn kinderen namen gekozen die iedereen kent en waarvan iedereen de juiste spelling kent. En geen top 10 namen.

Leuk, namen!

Dan zou ik voor de Engelse versie van Luuk of Luc gaan : Luke

Jack vind ik ook goed passen en lekker krachtig en stoer overkomen.
En Tom of Thom.

En over veelvoorkomende namen: ik heb zelf ook een naam die heel veel voorkomt en vind dat niet zo fijn daarom hebben mijn kinderen die weinig voorkomen.

Jaina

Jaina

13-06-2016 om 23:07

Passend

Namen hoeven echt niet bij elkaar te passen. Het gaat vanzelf passen. Als Chelsy en soortgelijke namen niet je smaak zijn dan zou ik dat niet gaan forceren.
Bovendien zal het vanzelf als een eenheid gaan aanvoelen.
Dus als jij Daan leuk vindt bijvoorbeeld dan wordt het gewoon Chelsy en Daan.
Dat klinkt de eerste paar keer misschien wat vaag maar daarna denk je er niet meer over na en is het gewoon Chelsy en Daan.

Je moet alleen nog dan met je man op een lijn zien te komen.
Ik vind zelf Luuk een hele leuke naam of inderdaad Luke

Korte namen (niet allemaal 1 lettergreep)

Jack, Mick, Tom, Toby, Daan, Thijs, Tias, Sem, Just, Yves, Yann, Tim, Roan, Jelle, Niek, Bram, Sid, Mark, Ben

Of als je in de Scandinavische sferen wil blijven:
Lasse (vind ik zelf heel leuk), Bengt, Sverre, Finn, Lars,

Vesper Lynd

Vesper Lynd

13-06-2016 om 23:44

Thor

Thor vind ik leuk, of Sven.

Ely

Ely

14-06-2016 om 00:17

Altijd leuk naamdraadjes

Jesse
Jeff
Boris
Simon
Moris

Jolize

Jolize

14-06-2016 om 01:15

Namen

Kjeld of Mats.
Owen, Noah of Roan zijn ook kort, klinken wat internationaler en je hebt er niet de neiging bij om af te korten.
Of Boris?
Lasse of Sverre vind ik ook erg leuk.

De namen hoeven niet heel erg bij elkaar te passen, maar een Chelsy en een Klaas vind ik samen geen goede combi, en ik vind (persoonlijke mening) dat je dan ook hoort dat beide namen niet samen zijn uitgezocht.

Over afkorten: ook namen die eigenlijk niet af te korten zijn, worden soms afgekort. Dus een juf op school die Boris Boor noemt. En een andere juf op school die werkelijk de enige is die de naam van onze zoon afkort (en dan ook consequent).

Juno

Juno

14-06-2016 om 01:49

Engelser

Ik zou het dan eerder in de engelstalige hoek zoeken. Ik zit op een Ierse namensite te kijken, wat vind je van Arthur? Of Quinn?

Ad Hombre

Ad Hombre

14-06-2016 om 05:26

Arme chelsy

In 's hemelsnaam, als je je kind een buitenlandse naam geeft check dan even de spelling!

https://en.wikipedia.org/wiki/Chelsea_(name)

"The personal name Chelsea is a 20th-century coinage and is also pronounced /ˈtʃɛlˌsi/, /tʃɛlˈseɪ/ or /ˈtʃɛlsiə/, and sometimes spelled Chelsie or Chelsey. In the United States, the spelling "Chelsea" first entered the Social Security Administration baby naming data chart in 1969 at position 708. It rose in popularity among names for girls after 1980, peaking in 1992 at #15. As of 2009 it was ranked #231.[1]

This name is possibly linked with British pop culture of the late 1960s and Joni Mitchell's song "Chelsea Morning" (named after the Manhattan district). For example, Chelsea Clinton, daughter of former U.S. president Bill Clinton and former U.S. Secretary of State Hillary Clinton, is named after the song as performed by Judy Collins.[2]"

Yep, nergens een Chelsy te vinden!

Is er iets treuriger en vermijdbaarder dan door het leven te moeten met een verkeerd gespelde naam?

Ad Hombre

Ad Hombre

14-06-2016 om 05:33

Goed nieuws, Chelsy is gered

Er is minstens 1 geval van prior art.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chelsy_Davy

Maar even de spelling checken blijft nuttig.

toi

toi

14-06-2016 om 07:43

schrijfwijze

een naam heeft geen foute spelling. Je vindt iets wat je leuk lijkt, who cares hoe je dat schrijft.

Hier een dochter die al in alle vormen voorbij is gekonen Kaylee/Kayleigh/Kayley/Kelie/ enz enz

Magalí

Magalí

14-06-2016 om 07:56

Namen

Raf
Joe
Jack
John
Sean (Ierse uitspraak, ongeveer Sjon met een langgerekte o die klinkt als de o in kok. Ik ken een jongetje dat zo heet maar bij hem wordt het uitgesproken als Seejan)
Mike
Mick
Wes
Wessel
Finn
Jorn
Ivar
Matt
Matthew

Mijntje

Mijntje

14-06-2016 om 09:11

zonder lettergreep??

Een naam zonder lettergreep, daar moet ik wel heel erg over nadenken...

Egel

Egel

14-06-2016 om 09:23

Ja Mijntje

Die vond ik ook nogal leuk. Geen lettergreep. Dat bestaat niet, dat is geen woord.

Zelf kick ik op dierennamen (denk aan Arend, Mees, Vos) of kaknamen, maar dat zeg ik meestal niet in gezelschap (denk aan Reinier, Otto, Serge, Victor).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.