Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Nora

Nora

23-10-2017 om 18:43

Hoe organiseer je een gezellige babyshower?

Beste (toekomstige) ouders,

In februari zal ik bevallen van mijn eerste kindje.
Nu wil ik een feestje geven daarvoor, een babyshower, maar wel met het doel dat het gezellig is. Dus dat het er niet alleen om gaat dat ik cadeautjes voor m'n baby krijg, maar dat er lekker eten is, een leuke bezigheid en dat mensen met elkaar praten... ik heb alleen nog geen idee wat die bezigheid kan zijn. Hebben jullie tips?

Dees

Dees

23-10-2017 om 18:54

Babyshower

Babyshower is toch voor de bevalling? Die worden door vriendinnen en familie georganiseerd.

Na de bevalling heb je volgend mij een kraamfeest, dat is vaak gericht op het voorkomen van te vaak kraambezoek, je zou dan een wensenlijstje kunnen schrijven dat je graag hebt dat er zoveel mensen komen maar het niet om cadeaus gaat, als ze toch iets willen geven zouden ze aan een bepaald goed doel kunnen doneren. Ik zou dan zelf een goed doel kiezen, wellicht gericht op kinderen en hetrekeningnummer vermelden op de uitnodiging.

Dus wat bedoel je babyshower of kraamfeest?

Noura

Noura

23-10-2017 om 21:07

maakt niet uit

Ik bedoel gewoon een gezellig feestje voor mijn bevalling

Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-10-2017 om 22:47

Nieuwjaarsborrel

Ik zou het combineren met een nieuwjaarsborrel, ergens in de eerste week van januari. En dan zet je een tafel neer met knutselspulletjes om dromenvangers te maken of zo. Of je huurt iemand in voor een quiltworkshop.

Nora

Nora

23-10-2017 om 23:07

Phryne

Ja een nieuwjaarsborrel/babyshower/mijn verjaardag (januari)! is een goed plan, dankje

rompers versieren

Ik heb een keer een babyshower meegemaakt, die volgens mij in jouw straatje past. Iedereen had iets te eten meegenomen (high tea-achtig, dus wat zoet en hartig), en zus van de a.s. moeder had gezorgd voor witte rompertjes in verschillende maten, en textielstiften. Iedereen mocht één rompertje versieren. Was erg gezellig, niet duur, duurde ook niet zo lang (12-4 of zo).
En natuurlijk waren er ook kadootjes.

Maar dus wel georganiseerd door iemand anders dan de a.s. moeder.

Maar als jij zin hebt in zo'n feestje: gewoon lekker zelf regelen!

40er

40er

24-10-2017 om 12:20

Nou

De enige waar ik ben geweest was mega Amerikaans, spelletjes met luiers, naam/datum/gewicht raden babyhapjes raden (oftewel een lepeltje vol uit een potje olvarit in je mond stoppen, yuk!)

Ik vind het idee om het te combineren leuker. Al zou ik voor mezelf nooit een baby shower organiseren, dat doet een vriendin, zus ofzo. Maar, dat is mijn eigen mening.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.