Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
*Lotus*

*Lotus*

27-08-2009 om 10:00

Tweede keer keizersnee..

korte situatieschets: 1e Kindjes spoedkeizersnee na 36 uur proberen te bevallen van een sterrenkijkertje. 2e Kindje vaginale bevalling na 10 uur. Nu zwanger van de derde en het blijkt weer een sterrenkijkertje.

Mocht het nou weer een keizersnee worden, zal ik dan net zo snel herstellen als van de eerste keizersnee? Of zegt dat helemaal niks? Hoe hebben jullie dat ervaren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-08-2009 om 08:50

Lotus

Mijn 1e is met een spoedkeizersnee gehaald, mijn 2e met een geplande. Ik vond de geplande echt prettig. Bij de 1e was ik moe van 51 uur weeen, ik had vreselijke spierpijn van de weeen en de nachtelijke paniek vergeet ik nooit meer. Bij de 2e ging ik op mijn gemak en uitgerust de ok in en ik heb de geboorte ook echt kunnen volgen. En daarna heb ik meteen heerlijk kunnen genieten van zoon.
Het herstel ging hier ook vlotter, want doordat ik fit was voelde ik me ook beter. Daarbij komt dat ze tegenwoordig niet meer zo moeilijk doen met eten, ik mocht op dag 1 alweer eten en dat vond ik ook fijn. Van niets eten wordt je ook sneller flauw.
Ik ben op dinsdag geopereerd, op woensdag mochten alle toeters en bellen van me af en 's avonds stond ik alweer buiten een sigaret te roken. Op vrijdag ging ik kiplekker weer naar huis. Eitje dus

Dendy

Mooiste ervaring

ja ik denk dat ik kan zeggen dat de geplande sectio van dochtertje2 7 weken geleden toch wel de mooiste ervaring in mijn leven is geweest. Ondanks dat het eng was, het niet helemaal goed ging en ik later nog wat bloedverlies heb gehad waar ze nog moesten ingrijpen,

Het was gewoon prachtig en goed.

de 1e spoedsectio was na een vreselijke bevalling ook van een sterrenkijkertje. Het herstel duurde veel langer dan afgelopen keer.

Je kan anders proberen om het zelf te doen, ingeleidt bijvoorbeeld met ruggenprik en als het dan niet gaat kan je ze de ok in. Misschien is dat nog iets om te overwegen.

Marjanne

Marjanne

28-08-2009 om 16:06

Uniek

Als kraamverzorgende kan ik je zeggen dat vouwen die met een geplande sectio bevallen over het algemeen vlotter herstellen dan na een spoed sectio.
Maar elke zwangerschap is anders, bij een tweede is je lichaam anders,en geen operatie is hetzelfde.
geef je eraan over en geniet van je kraamtijd en de eerste weken waarin familie/vrienden een helpende hand willen toesteken. Je moet weer snel genoeg voor twee schatjes zorgen. Succes, Marjanne

*Lotus*

*Lotus*

29-08-2009 om 10:04

Lastig om over te geven..

Dit is de derde, dus wil het liefst alles gepland hebben, haha. Ik weet ook wel dat het niet kan en ik moet me er ook maar niet zo druk over maken.
Het is fijn om te weten dat over het algemeen het herstellen vlotter gaat bij een geplande sectio. Ik laat het maar over me heen komen dan.. zeg ik nu stoer!

Dank voor jullie reacties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.