Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

22 weken zwanger en benauwd

Herkent iemand dit, ik ben nu 22 weken zwanger, maar ik heb momenten dat ik heel benauwd ben, vooral savonds en ook nadat ik wat gegeten heb. Ik kan heel weinig eten. Ik heb het nu al een paar weken, ik kreeg het eerst niet vaak, maar nu heb ik het de hele dag door. Heb het een beetje gehad. Ik moet echt opletten dat ik niet in paniek raak.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ilona

Ilona

23-10-2008 om 19:52

Minder ruimte van binnen?

Heeft het niet te maken met dat je steeds minder ruimte krijgt in je buik? Al je organen schuiven op en komen steeds meer in de verdrukking.
Bel je verloskundige even als je je teveel zorgen maakt, want daar word je ook niet vrolijker van. En echt waar: daar is ze voor! Denk niet dat t een domme vraag is of zo.
Verder een voor de hand liggende tip (en een moeilijke als je je zorgen maakt): probeer rustig te blijven. Concentreer je even op iets anders en haal rustig adem. Het kan misschien ook helpen om vaker kleine beetjes te eten ipv één keer veel. Zeker na het eten is je buik nóg voller!
Succes!

deborka

deborka

23-10-2008 om 20:43 Topicstarter

Ilona

Ik denk ook dat het komt doordat ik minder ruimte heb, en ik heb ook een klein postuur en ben ook tenger, misschien dat dat ook een rol speelt, maar volgend week heb ik een afspraak en ik ga het zeker vragen.

Benauwd

Ik herken het benauwde gevoel heel goed, alleen ik had het meer in het begin van de zwangerschap. Hier was de oorzaak waarschijnlijk stress. Ik was zo bang om het kindje te verliezen, dat mijn ademhaling helemaal verkeerd werd. Ik probeerde er niet te veel op te letten (veel afleiding te zoeken) en vaak diep ademhalen was een lekker gevoel. Nu ben ik (bijna) 26 weken en nu eigenlijk geen last meer van. In jou geval kan het indd ook ruimte zijn, maar ook je lichaam gaat meer bloed aanmaken en daardoor is je lichaam zo druk bezig dat dit op je zuurtstof misschien aanslaat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.