Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Asa [echo]

Heb jij je volgende echo al gehad? Willen jullie weten wat het wordt?

Ik heb de mijne volgende week vrijdag. Ben benieuwd!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Petal

wat leuk 2 jongens ! Ach ik kan mij jouw droevenis nog zo goed herinneren en nu heb je 2 zonen, ja eentje nog in de oven maar die bak jij vast prachtig af.

Er zijn trouwens rood harige koreanen, die hebben niet dat zelfde rood als je in het westen ziet maar het is dan toch wel rossigbruin.

Asa

gefeliciteerd 2 zonen, 2 van het zelfde vind ik zelf echt heel leuk. Ach en ik had het vast net zo leuk gevonden als het 2 verschillende waren. Ach het is gewoon geweldig om goed zwanger te zijn en die mooie momenten van echo's mee te maken. Heerlijk !

Massi Nissa

Massi Nissa

18-04-2011 om 12:27

Petal

Petal, wat ontzettend fijn dat de echo zo goed was en dat je opnieuw zo'n leuk jochie aan het fabriceren bent. Ik moet zeggen op basis van de afgelopen vier weken: zoontjes zijn werkelijk een ontdekking .
Groetjes
Massi

Asa Torell

Asa Torell

18-04-2011 om 21:13

Manda

Ja, ik ben ook echt heel gelukkig op het moment, ik ben zo blij dat ik gewoon nog eens een kindje krijg en het domweg maar weer gelukt is. (en dat ik samen zwanger ben met mijn vriendin voor wie het er naar uit begon te zien dat het er niet meer van zou komen!).
Twee van hetzelfde waren het hier zowiezo geworden, wat het ook was dit keer, ik ben wel heel benieuwd hoe dat is! Nu verwacht ik onbewust nog een soort kloon van zoon denk ik .

Poppy

Poppy

19-04-2011 om 09:37 Topicstarter

Manda

Ik ben van mezelf een beetje rood ook. Zodanig dat me meerdere keren is gevraagd of ik mijn haar had gekleurd. Vond ik altijd een beetje rare vraag. Zoon's haarkleur is echt een mooie mix van man en mij, en als de zon er op schijnt is het best rossig.

Lijkt mandarijntje op je oudste of ziet ze er weer heel anders uit? Net als Asa verwacht ik een kloon van zoon, geen idee waarom.

Zoonkloon

Pas op want het kan ook anders, ik heb 2 heel verschillende versies, bruinbruine ogen en blauwblauw! Ander neusje.. Toch zie je wel dat het broers zijn, maar niet zo sprekend als sommige andere siblings op elkaar lijken.

Spannend en leuk om naar uit te kijken!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hier ook geen klonen

Petal, er staat me iets van bij dat de beide Mandarijntjes nogal verschillend zijn uitgepakt.

Hier ook twee half-Aziatische kinderen van wie de oudste duidelijk donkerder is dan de jongste. Jongstes ogen zijn lichter bruin en haar haar is helaas net zo dun en pluizig als het mijne, en een beetje middenbruin (of donkerblond, hoe je het noemen wilt). Ik hoop dat het nog donkerder en vooral dikker wordt.
Wel worden beide kinderen in de zon ongeveer even snel bruin.

Wij (vriend en ik) vinden onze kinderen ook niet heel erg op elkaar lijken, maar dat is de buitenwacht niet zo met ons eens, en als we nu foto;s zien van toen oudste twee was lijken ze toch meer op elkaar dan we eigenlijk altijd dachten.

Groeten,

Temet

De mandarijntjes

zijn verschillend inderdaad, het zijn wel duidelijk zusjes. Toen mandarijntje net uit mijn buik was keek mijn man haar enigzins teleurgesteld aan, ze leek geen mm op de oudste !

Ze was lang, dun, wit en had een heel ander gezichtje en was kaal met wat donkerblonde haartjes, verder lange handjes en gekke lange voetjes met hoera tenen, oh ja en ze had geen mongolenvlek maar wel een paar ooievaarsbeten, ik was direct stapelgek op haar, mijn man heeft even aan haar moeten wennen. We noemde haar vorig jaar nog 'kleine blondie'. De oudste was klein, dik en had een mooie donkere kuif, kleine handjes en voetjes.

Inmiddels lijken ze nu wel echt zusjes, maar er duidelijk verschil, de genenmmix is net anders uitgevallen.

Manda (over ooievaarsbeten)

Ik las ooit dat ooievaarsbeten alleen bij blanke kinderen zouden voorkomen, had jij dat ook gelezen? Oudste had een hele duidelijke, op zijn voorhoofd. Nog steeds eigenlijk, het is nooit helemaal weggetrokken. Zijn dat zijn kaaskoppengenen dan, zo vraag is mij af?

Groeten,

Temet

Temet

Oh heerlijk even uitwijden:

Ik heb eens zitten googlen en ik vind nergens dat het alleen bij blanke kinderen voor komt, ik vond wel dat hematomen vaker bij blanke kindjes voorkomt. Wel hebben Aziaten ander oorsmeer dan Noord Europeanen, zo'n genen ding is dat, dat verschil zie ik ook bij mijn kinderen. Turkse en andere Zuid europese kinderen hebben ook dat droge oorsmeer, idem worden er in Spanje kinderen geboren met een mongolenvlek (genen van Djengis Khan en kornuiten ?).

Opvallend verschil tussen mijn kinderen is verder dat ze een heel andere huid hebben, vooral in het begin zag ik dat verschil goed. De mix valt bij beide kinderen net anders uit, oudste donkerder maar wel smalle neus, jongste licht met mijn neus. Ach ja, die bi-ethnische kinderen zijn net toverballen, een jaar na de geboorte kunnen ze er heel anders uit zien weet ik inmiddels. En het kan heel goed zijn dat Petal een totaal ander kindje krijgt dan haar oudste. Ik heb kennissen (Surinaams-Indiaas met Nederlands) en die hebben 2 compleet andere kinderen, eentje is licht de ander donker, ze lijken totaal niet op elkaar.

Ja heel gek, mijn man keek naar mandarijntje en was even echt teleurgesteld "hè wat is dit ?". Ik niet, ik was onzettend blij. Die oudste is trouwens met 41.5 week geboren, deed direct haar oogjes open, maakte contact, was direct vol en schattig. De jongste kwam met 39 weken en had klem gezeten in mijn buik en heeft de eerste weken een schuin hangend mondje gehad en zij deed haar ogen nauwelijks open.

Oh ja qua karakter verschillen ze ook heel erg nu al, heel leuk om er 2 te hebben, je kan zo heerlijk kijken en vergelijken. En ze zijn dan allebei zo goed gelukt, ach jammer dat we niet nog eentje maken, ik ben toch wel benieuwd naar weer een andere mix.

Oh asa

wat geweldig voor die vriendin, oh dat is volgens mij heel bijzonder om zo samen zwanger te zijn !

Een vriendin van mij heeft dus wel een kloon gekregen, nog steeds lijkt die jongste (10 maanden geloof ik inmiddels) als twee druppels water op het andere kind.

Hier dus niet, wel duidelijk zusjes, maar echt 2 totaal andere kinderen, heel erg leuk is het.

Ben trouwens benieuwd

of mandarijntje in de zomer weer blond wordt, ik zit net even te kijken tussen de vakantiefoto's van vorig jaar, ha mijn kleine blondie !

Oh ik hoop dat ik veel klein kinderen krijg, kan ik lekker vergelijken ed. En het zou leuk zijn als 1 van de dochters met een andere etniciteit thuis komt, lijkt mij geweldig om ook een paar donkere afro-mix te hebben, dan zijn we echt de benetton reclame, ja dat zou mooi zijn, oh heerlijk een half afro aziatisch nederlands kleinkind, oh heerlijk daar ga ik dan erg mee showen. Of een blonde met krulletjes ! Ja leuk een blonde die Kees heet en een blauw shirtje draagt met een leuke auto erop.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.