Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

De duurzame babydoos

Met toestemming van de redactie plaats ik het volgende:

Tamara Hijl, Essi Aro en Anna Schoemakers zijn drie moeders, waarvan twee uit Den Haag, met een gemeenschappelijke droom: een gratis doos vol leuke, verantwoorde babygoodies voor alle jonge ouders in Nederland.

Het idee ontstond tijdens de tweede zwangerschap van Tamara (33 jaar) eerder dit jaar. ,,Ik kreeg verschillende gratis babydozen”, vertelt ze, ,,maar de inhoud stelde me teleur. Er zat veel reclamemateriaal in, en allerlei spulletjes waarvan ik twijfelde of ik ze wel voor mijn baby wilde gebruiken.”

Essi (36 jaar) is van Finse komaf. In Finland krijgen alle ouders bij de geboorte van hun kind een duurzame babydoos t.w.v. 270 euro van de overheid. Essi: ,,De doos waarin de spullen worden verzonden kan worden omgebouwd tot een wiegje, wat ook vrijwel alle Finse ouders doen. Zo wordt zelfs het verpakkingsmateriaal hergebruikt.”

Anna (33 jaar) is al geruime tijd werkzaam in de duurzame sector, en weet als geen ander welke leuke, verantwoorde babygoodies er al op de markt zijn. ,,‘Milieubewust’ staat allang niet meer voor ‘alternatief’”, aldus Anna. ,,Steeds meer ondernemers verkopen hun verantwoorde producten via internet. Met hen proberen wij samen te werken; we hebben dezelfde missie.”

Naast goodies zoals speentjes, slabbetjes, knuffelbeestjes bevat de doos informatie over milieubewuste, eerlijke (verkregen uit eerlijke handel) en gezonde alternatieven voor de baby. Baby-B-Good werkt samen met Een Veilig Nest, een project van de internationale vrouwenorganisatie WECF (Women in Europe for a Common Future) waarin het creëren van een veilige omgeving, vrij van gifstoffen, centraal staat.

Wil je helpen om onze droom te verwezenlijken? Stem op ons: http://www.voordewereldvanmorgen.nl/site/BabyBGood/project/862
Je moet je registreren maar daar gebeurt verder niks mee.

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.