Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
EvenHulpNodig

EvenHulpNodig

27-02-2020 om 16:34

Een naam... Toch niet zo gemakkelijk.

Willen jullie meedenken?
Wij zijn een gezin met 2kindjes, genaamd Mike en Imke ❤️
Maar nu met een 3de kindje op komst, zijn we opzoek naar een naam wat bij deze 2 namen past, maar ook de letters van Mike & Imke hebben.
We zijn na zowel een jongens als meisje's naam opzoek.
Hebben jullie leuke idee'en?

@Emma

@Emma

27-02-2020 om 16:38

Miek

Bosbes

Bosbes

27-02-2020 om 16:49

Kiem

Kiem

Maar..het is je vraag niet, en toch: dit doen jullie jezelf aan. En waarom?
Mike en Imke passen qua namen geheel niet bij elkaar. Is niet erg verder hoor.
Ik zou gewoon een mooie naam kiezen (of als het echt moet, dan zou voor een meisje Meike nog kunnen, past wel bij Imke en maar 1 letter meer).
Maar je kunt ook Arend of Silke doen, ik noem maar wat.

Je bent er NAAR op zoek, niet na (sorry, dit is heel belerend, maar NA heeft met tijd te maken dus denk ik dan direct : waarna? Nadat de baby geboren is, oké)

Mijntje

Mijntje

27-02-2020 om 17:08

smokkelen

Is al bekend of het een jongetje of meisje wordt?
Een meisje zou het makkelijkst zijn, dat kan Mieke heten, Meike, Ieke of Kim (1 e extra, of eraf of mag dat niet?)
Jullie maken het namelijk wel erg moeilijk door er niet een letter bij of af te mogen smokkelen. Ik zou hierna geen kinderen meer krijgen

Heel gemakkelijk.

Als je je beperkt tot (deze) 4 letters dan heb je maar 24 opties. Daarvan heb je er al 2 opgebruikt. Blijven er nog 22 over. Daarvan is de helft vast onuitspreekbaar... dus nog 10 over of zo?

Ach, kom. Ik schrijf t even voor jullie uit. Met sterretje erachter lijkt me qua uitspraak problematisch,..

Eikm *
Eimk *
Ekim
Ekmi
Emki
Emik
Iekm *
Iemk
Imke ( die had je al...)
Imek
Ikem
Ikme
Keim
Kemi
Kiem
Kime
Kmei *
Kmie *
Meik
Meki
Miek
Mike ( had je ook al)
Mkei *
Mkie *

Nou. Toch nog 15 opties. Ik hoop dat t een meisje wordt. Zou ik idd voor miek gaan 😀. Voor jongens klinkt te wel erg Japans allemaal

( als ik de auto correct aan gehad laten staan was dit trouwens echt een hilarische lijst geworden....)

Ik wil Anoniem zijn

Ik wil Anoniem zijn

27-02-2020 om 17:24

Geen geknutsel en gepunnik met namen

Je hebt nu 2 korte namen en voor een derde zou ik ook op zoek gaan naar een naam met 4 letters maar andere letters dan de E I K M.
Zoals bosbes als zegt kom je uit op Kiem, Kime (als dat al mag van de burgerlijke stand).
Met van die gezochte namen vraag ik mij altijd af of het kind er later als het groot is wel blij mee is.

Mijn man kreeg in 1965 naar goed katholiek gebruik 3 voornamen in de trant van Cornelis, Petrus Wilhelmus. Met als roepnaam Ceesje. Zo staat hij ook bij de burgerlijke stand bekend. In voorbereiding op ons huwelijk vroegen de pastoor en de ambtenaar van de burgerlijke stand of Ceesje nog steeds zo aangesproken wilde worden of dat hij inmiddels Cees was. Bij de huwelijksvoltrekking en inzegening werden we dus Cees en Anoniem genoemd.

Persoonlijk vind ik Mike en Imke al bij elkaar gepunnikt maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik denk meteen als ik dit zie dat daar teveel over is nagedacht. Ieder kind is uniek en heeft recht op een eigen naam zonder dat die naam aan allerlei verzinsels van ouders moet voldoen.
Ik zou bij deze namen de derde Luuk of Tess of zo noemen. Kort en stoer en passend bij de namen van de oudste twee

Famke

Famke

27-02-2020 om 17:33

Ach

En nu vraag ik me af of Mike al een Mi(e)ke is. Dat zou wel beter bij Imke passen.

Mijntje

Mijntje

27-02-2020 om 18:10

vernoemen

Is er niet ondertussen een lieve opa of oma overleden die je kan vernoemen?
Heb je een goed excuus om stijlbreuk te plegen
Namen als Truus en Joop zijn weer helemaal hip.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-02-2020 om 20:28

Voorletters

Max of Maud
Eduard of Ella
Ivo if Iris
Koen of Kira

=

M.E.I.K. Jansen

Kaaskopje

Kaaskopje

27-02-2020 om 20:35

Mike en Imke

Die combinatie vind ik eigenlijk wel goed gevonden en ook prima combineren. Door de totaal andere klank toch heel verschillend.

Onze kinderen hebben, de een, een Nederlandse naam en de ander, een Mediterrane naam. Kan prima. Echt toevallig wel met een zelfde letterklank erin.

Ik denk dat er ergens iemand nu helemaal dubbel ligt

Met al die namen, carnaval is hier net voorbij he....( vakantie nog niet . )

Dees

Dees

27-02-2020 om 21:29

Femke (eindigd ook op je) renske, lobke, Rinske, Tjitske .

En voor jongens Hinke, Jouke, Jolke.

Zoiets

Rixt

Rixt

27-02-2020 om 22:35

Hinke

Hinke is een Friese meisjesnaam, ik hoor weleens vaker een jongensnaam in de rest van Nederland wat een meisjesnaam in Friesland is, vind ik altijd een beetje sneu voor de jongen ☺️

Ada

Ada

27-02-2020 om 23:03

Bente

En ik ken een jongen die Bente heet, terwijl wij in Noord-Holland die naam als meisjesnaam kennen. De ouders vertelden me dat het een Friese jongensnaam is. Dus precies andersom als Hinke.
Hinke klinkt voor mij als een jongensnaam, een beetje als Henk.

Och

wat maken jullie het jezelf moeilijk!
Maar voor jongen of meisje (en met ook nog andere begin letter!)

Kem

rode krullenbol

rode krullenbol

28-02-2020 om 13:29

Wel makkelijk!

Als het een jongen is: Joakiem (spellingsvariant op Joachim)
Als het een meisje is: Marlieke (doorsnee naam in katholieke kring)

Rode krullenbol

Bo

Bo

28-02-2020 om 14:26

Rixt

"Hinke is een Friese meisjesnaam, ik hoor weleens vaker een jongensnaam in de rest van Nederland wat een meisjesnaam in Friesland is, vind ik altijd een beetje sneu voor de jongen"

Ik zou juist zeggen: beetje sneu voor een meisje als de meerderheid van NL een jongen verwacht. Hinke is toch veel te lomp voor een meid.

OT: maak het jezelf niet te moeilijk en smokkel er een lettertje bij of af. Dan kunnen Kim, Mik, Mikkie, Mika, Mila ook. Maar het gaat er toch vooral om of je de naam mooi vindt?

rode krullenbol

rode krullenbol

28-02-2020 om 14:32

Oh ...

Zo heb ik de 'opdracht' ook opgevat; een naam die past bij de namen Mike & Imke en ook de letters ervan bevat.

Famke

Famke

28-02-2020 om 14:46

Uitgeschreven

"De kleine Xeal is het zusje van Alex, Axel, Xela, Lexa en Xael." Inmiddels zijn Exla, Leax en Xale ook al geboren.

"Het stel kan in ieder geval nog even voort, want er zijn nog vijftien combinaties over: Axle, Aexl, Aelx, Alxe, Xlea, Xlae, Eaxl, Ealx, Exal, Elax, Elxa, Laex, Laxe, Lxea, Lxae."

whahhaha

oo famke das echt een tongbreker als je ze moet roepen

Dees

Dees

28-02-2020 om 19:38

Rixt

De Friese man die ik ken heet tocht echt Hinke en is een 40er

Leuk die Friese namen

Er zijn daar wel meer namen die zowel voor jongens als meisjes gebruikt worden. Hinkes ken ik niet, maar wel Rinke. En Roan....die ken ik allebei als jongen en meisje.

Marit

Marit

02-03-2020 om 09:07

lastig

Lastig hoor, als het precies al die letters moet zijn.

Maar: voor een jongen: erik, remi , marek, rinke (hoewel dat wel een beetje hetzelfde klinkt als imke), niek
voor een meisje: Mare, mieke, femke, romee

Succes, ben benieuwd wat het wordt.

Marit

bertje1

bertje1

24-04-2020 om 21:21

mik

of mick
of kim

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.