Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
C_D

C_D

09-08-2022 om 08:31

Egoïstische man vs. zwangerschapshormonen


De medische wereld is nog niet zo ver. 

Ongelooflijk dit zeg. Man gaat weekendjes, weekjes weg en kan niet 1 festival over slaan om bij zijn zwangere vrouw te blijven en iets leuks te doen voor hun 3 jaar samen?
Ik ben het zo eens met rode krullenbol.

TO, ik zou me hier ook niet meer komen verdedigen. Ik hoop dat jullie snel hulp krijgen. En dat je man dan toch blijkt mee te vallen.

Opvallend trouwens ook dat iedereen hier vind dat zwanger zijn niet veel voorstelt. Het is nogal wat. Ik ken ook verschillende vrouwen die tgv een zwangerschap bijna het loodje legden.

En diegene die het had over een moedergevoel en dan genietend met het kindje in je buik veilig thuis blijven zitten alleen, sorry hoor, daar kan ik me niks bij voorstellen. Of nou ja, ik wel, ik hou niet meer van feestjes, maar ik ben ook op een leeftijd dat mijn lichaam geen kindje meer kan maken.

Flauw, het ging om alleen dit festival op de dag dat ze 2 jaar samen waren. De vraag is vooral of degene met de zwangerschapshormonen hier wel goed duidelijk over was. En of de as vader dit wel goed heeft begrepen en het niet anders heeft geïnterpreteerd.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

10-08-2022 om 09:11

Elaine68 schreef op 10-08-2022 om 08:53:

Ongelooflijk dit zeg. Man gaat weekendjes, weekjes weg en kan niet 1 festival over slaan om bij zijn zwangere vrouw te blijven en iets leuks te doen voor hun 3 jaar samen?
Ik ben het zo eens met rode krullenbol.

Maar hij heeft het wel overgeslagen toch? 

Ik weet heel goed dat een zwangerschap niet alleen maar leuk is. Sterker nog ik wil nooit meer zwanger zijn zo slecht is het mij bevallen. Ik heb vrijwel mijn hele zwangerschap in bed gelegen en nog niet eens mezelf kunnen douchen.

En mijn partner had het ook druk met fulltime werken, zware mantelzorg en dan wilde hij ook wel sporten, vrienden zien en naar een festival. En dat deed hij dus ook, nadat hij mij goed had verzorgd. Daardoor was hij nog minder thuis en was ik nog vaker alleen en dat voelde best eenzaam. Maar liever had ik een vent die gelukkig thuis kwam en dan wat positiviteit kwam brengen. Die de energie had om leuke verrassingen voor mij te regelen en vol liefde mijn haar te wassen. Ik denk dat als ik hem ook had opgesloten in huis we allebei uiteindelijk alleen nog maar negatief hadden kunnen zijn. 

Ondanks dat hij er weinig was en ik absoluut op mijn slechts was, voelde ik wel extreem veel liefde voor mij. Het gaat niet alleen om tijd en het moment, het kan ook gaan om iets voor elkaar over hebben. En dat werkt twee kanten op. Dus ik gunde hem zijn uitje en als hij mij hielp met douchen dan nam hij de tijd en aandacht om mijn haar uitgebreid te wassen inclusief conditioner en na afloop goed uit borstelen zonder dat ik daarom hoefde te vragen.

Jillz schreef op 10-08-2022 om 09:53:

Ik weet heel goed dat een zwangerschap niet alleen maar leuk is. Sterker nog ik wil nooit meer zwanger zijn zo slecht is het mij bevallen. Ik heb vrijwel mijn hele zwangerschap in bed gelegen en nog niet eens mezelf kunnen douchen.

En mijn partner had het ook druk met fulltime werken, zware mantelzorg en dan wilde hij ook wel sporten, vrienden zien en naar een festival. En dat deed hij dus ook, nadat hij mij goed had verzorgd. Daardoor was hij nog minder thuis en was ik nog vaker alleen en dat voelde best eenzaam. Maar liever had ik een vent die gelukkig thuis kwam en dan wat positiviteit kwam brengen. Die de energie had om leuke verrassingen voor mij te regelen en vol liefde mijn haar te wassen. Ik denk dat als ik hem ook had opgesloten in huis we allebei uiteindelijk alleen nog maar negatief hadden kunnen zijn.

Ondanks dat hij er weinig was en ik absoluut op mijn slechts was, voelde ik wel extreem veel liefde voor mij. Het gaat niet alleen om tijd en het moment, het kan ook gaan om iets voor elkaar over hebben. En dat werkt twee kanten op. Dus ik gunde hem zijn uitje en als hij mij hielp met douchen dan nam hij de tijd en aandacht om mijn haar uitgebreid te wassen inclusief conditioner en na afloop goed uit borstelen zonder dat ik daarom hoefde te vragen.

Dit klinkt heel lief. Beter dan de man van TO die volledig zijn eigen plan trekt en alle bezwaren op “prenatale depressie” schuift. 
Ik heb zelf van mijn eerste zwangerschap vier maanden in het ziekenhuis gelegen en hoewel het fijn was dat mijn man elke dag meteen na zijn werk kwam heb ik hem toch zijn skivakantie niet misgund, al twijfelde hij zelf erg. Ook andere dingen: gewoon doen. Verschil is natuurlijk wel dat je in een ziekenhuis niet ligt te vereenzamen want ze laten je geen seconde met rust. 

Maar goed, het is al veel vaker gezegd: het enige wat hier bij TO mis gaat is gebrek aan communicatie, en ook wel gebrek aan empathie voor elkaar. Werk aan de winkel dus.

Als het goed is houd je van je vriend en wil je dat hij plezier maakt. Voel je dit gunnen ook echt? In mijn relatie ontbrak dit. Dan krijg je op een gegeven moment echt strijd en harde onderhandelingen wie wanneer weg mag. Ik zeg niet dat dit bij jullie zo is. Na een tijdje voelde elk uitstapje daardoor als een enorme drempel. Als ouder heb je al weinig vrijheid en deze extra drempel zorgt er voor dat je echt beperkt bent. Omdat je de energie niet meer hebt om dingen te ondernemen. Zoek op tijd hulp om goed te praten. Er komt veel op jullie af. En jij mag best wat erkenning krijgen voor je gevoelens die bij de zwangerschap horen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.