Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Elke dag lichte bloeding


Leene schreef op 02-09-2021 om 09:28:

[..]

was je echt 4 weken twee dagen zwanger? Dan is er meestal toch nog niets te zien? was je echt niet verder in de zwangerschap? Ik heb én veel echo's gezien ( ivm werk) en zelf een echo gehad met 6 weken en toen was er een rijstkorreltje te zien met al een kloppend hartje. Ik heb nooit gehoord van mensen die al zo vroeg een echo hebben gehad. Ik heb altijd begrepen dat je pas iets zag met 5 weken zwangerschap. Maar kan me vergissen.

Zwangerschap wordt gerekend vanaf eerste dag laatste menstruatie, tegen de tijd dat je ontdekt dat je zwanger bent ben je al een maand verder ( dus 4 weken zwanger, al ben je natuurlijk pas vanaf je ovulatie zwanger, twee weken krijg je a.h.w. cadeau) dan doe je een test ( meeste vrouwen als ze 1 of 2 dagen tijd zijn) en dan heb je twee dagen later al een echo omdat je bloed verliest? dacht je niet dat je toch ongesteld werd dan? Gewoon belangstellend hoor ( beetje beroepsdeformatie al zit ik al een poos niet meer in het vak)

Wat betreft de vraagsteller: het is onmogelijk om iets zinnigs nu te zeggen. Je zult vrouwen horen bij wie het een stolsel bleek of één of andere onschuldige oorzaak maar helaas ook vrouwen die toch een miskraam kregen. Afwachten maar en dat zal niet meevallen, sterkte ermee ik hoop dat je goed nieuws krijgt over een week of zo

Ja, mijn echo was op 4+2 en daarna is mijn termijn nooit veranderd.

Sunshinee schreef op 02-09-2021 om 11:56:

[..]

Ja, mijn echo was op 4+2 en daarna is mijn termijn nooit veranderd.

Bijzonder. Ik (medisch traject) mocht pas vanaf 4+1 testen en bellen als ik een positieve test had. Een dag later een echo ivm bloedverlies had ik er nooit doorgekregen. Bij 4+5 had ik bloedverlies en werd mij aangeraden even af te wachten. Dat werd uiteindelijk een miskraam. Bij mijn huidige zwangerschap had ik opnieuw vanaf ca 5 weken bloedverlies en heb toen niet gebeld. Met ruim 6 weken had ik sowieso een echo en daarop was toen wel een klein vruchtje te zien. Een soort boontje. Die zwangerschap is vooralsnog normaal (nu 33 weken). Dus sja, kan 2 kanten op gaan.

SanDF

SanDF

02-09-2021 om 21:57 Topicstarter

Lieve dames bedankt allemaal! Ik ga het gewoon afwachten allemaal🥰

SanDF schreef op 02-09-2021 om 21:57:

Lieve dames bedankt allemaal! Ik ga het gewoon afwachten allemaal🥰

Hoe is het nu?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.