Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
madelief74

madelief74

26-05-2009 om 11:42

Ervaringen met eczeem/jeuk tijdens zwangerschap

Hoi, ik wil graag in contact komen met meiden die ook in verwachting zijn en last hebben van eczeem. Ik heb een dochter van 3,5 en heb ontzettend veel last van jeuk en eczeem gehad tijdens de eerste zwangerschap. Ik ben nog maar heel pril zwanger, maar ik ben er nu al bang voor. Dat is ook de reden dat we zo lang gewacht hebben. Wie heeft hier ook ervaring mee en vind het leuk om ervaringen uit te wisselen?
liefs, Madelief

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fransien

Fransien

26-05-2009 om 19:59

Ook gehad

Hoi Madelief,
Bij mijn tweede zwangerschap had ik ipv misselijkheid last van jeuk, echt ontzettend irritant. Gelukkig ging het over na ruim 3 maanden, en had ik een huisarts die het serieus nam en van de standaard behandelplannen durfde af te wijken. Mijn huisarts schreef lidocainezalf voor, om de huid te verdoven zodat ik de jeuk niet meer voelde. Hiervan is bekend dat het niet schadelijk is en zo goed als onbeperkt gebruikt mag worden tijdens zwangerschap, en de reguliere anti-jeukmiddelen zijn wel schadelijk. Mocht je het weer krijgen, kun je hier om vragen...
Groeten, en veel sterkte, Fransien

Oppassen bij jeuk op handpalmen en voeten

Hoi, gefeliciteerd, allereerst!

Wat betreft jeuk: ik ben niet zo thuis in de huismiddeltjes, maar wil voor de zekerheid wel even waarschuwen: als je jeuk hebt op je handpalmen en voetzolen moet je dat even melden aan je verloskundige/gyneacoloog. Het kan dan een potentieel levensgevaarlijke (voor de baby) aandoening zijn, namelijk zwangerschapscholestase. Komt maar zelden voor, maar helaas had ik die pech: direct opgenomen (met 35 weken) en kind is met 36 weken gehaald omdat het te risicovol werd. Achteraf was de jeuk die ik had bij de eerste waarschijnlijk hetzelfde, alleen was het toen minder extreem en later in de zwangerschap. Het komt vooral in het laatste trimester voor, dus waarschijnlijk heb jij het (zeker in combinatie met eczeem) over iets heel anders...

Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.