Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
tijdelijk even geheim

tijdelijk even geheim

23-09-2009 om 10:08

Even van me af praten... [ongepland zwanger van vijfde]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tijdelijk even geheim

tijdelijk even geheim

28-09-2009 om 21:25

Ongepland

Dank je dat ook jij je verhaal met me wilde delen. Goed om te lezen dat het niet voor iedereen zo'n zwaar item lijkt te zijn. De aankomende UD zal vast idd toch echt pittig zijn. Schroom aljeblieft niet om dan eventueel ook even steun te zoeken hier, ik heb het echt heel fijn gevonden om hier de boel kwijt te kunnen.

Sterkte

tijdelijk even geheim

tijdelijk even geheim

28-09-2009 om 21:28

Djuna

Jouw zorgen kan ik me zo goed voorstellen, maar ook ik ken meerdere voorbeelden van gezonde babies bij 42 en 43 jarigen. Hou je me op de hoogte van de ontwikkelingen? Dan hoop ik heel hard met je mee op een gezonde baby straks!

tijdelijk even geheim

tijdelijk even geheim

28-09-2009 om 21:36

En natuurlijk geen compromis

Jouw laatste reaktie raakt me nog het meest, wat onschrijf je je ervaringen prachtig en wat voel ik met je mee. Je hebt helemaal gelijk, een kindje dat geboren wordt mag nooit het gevoel hebben niet gewenst te zijn. Mijn vriendin, de enige die op de hoogte is van mijn zwangerschap is zelf zo'n niet gepland 5e kind. Zij zei direct hetzelfde, ze heeft zich lang niet gewenst gevoeld. Ik merkte dat ik juist daardoor anders ging denken en me bedacht dat dit kindje dus kan zijn zoals zij is en zij is zo'n mooi mens!

En jij bent geen slechte moeder, je hebt een keuze gemaakt met heel veel moeite waarin je niet alleen ook voor het betreffende kindje gekozen hebt als ook voor de kinderen die je al had. En probeer alsjeblieft dat serene gevoel vast te houden, dat lijkt me zo'n pure ervaring, het kan niet anders zijn dat dat het een teken is geweest dat je de juiste keuze gemaakt hebt.

Veel liefs

tijdelijk even geheim

tijdelijk even geheim

28-09-2009 om 21:37

Verdriet

Ik wil jou ook nog even apart noemen, jouw openheid en steun betekent echt heel veel voor me. Dank je wel,

liefs,

Verdriet

Verdriet

28-09-2009 om 22:24

Tijdelijk even geheim

Mooie keuze. Ik wens je voor de komende periode een fijne zwangerschap toe en ik hoop dat jullie samen over acht maanden een gezonde wolk van een baby in jullie armen houden. Ik gun het jullie echt van harte.

En weet je....die baan dat komt vast goed. Tijdelijke uitval vanwege zwangerschap dat valt te regelen. Iemand die opeens uitvalt vanwege iets, dat is pas een probleem. En ze hebben jóu toch een paar maanden geleden gekozen voor deze baan...nou, dan willen ze je na je verlof ook echt nog wel. Echt dit soort praktische hobbels, die nemen jullie samen echt wel. Het is gewoon fijn dat jullie nu samen achter deze keuze staan. Ik ben echt blij dat jullie er samen uitgekomen zijn.

Veel liefs van Verdriet

Lieve tijdelijk even geheim

Wat fijn dat jullie er toch uitgekomen zijn en dat jullie een keuze hebben kunnen maken waar je beiden achterstaat.
Bij mij werd het pas echt na de 20-weken echo, daarvoor durfde ik niks te kopen, nergens over na te denken. Maar uiteindelijk is het goed gekomen en ik ben stapelgek met mijn laatste "cadeautje". Ook bij jullie komt het vast helemaal goed, al zal het nog best even moeilijk zijn.
Bij deze toch: gefeliciteerd met je zwangerschap. En ook nog even sterkte voor de moeilijke momenten.

Liefs, Esmee

Sascha2

Sascha2

29-09-2009 om 15:01

Tijdelijk even geheim

Wat goed dat jullie er nu al uit zijn! En dat jullie op één lijn zitten. Dapper hoe jullie het hebben aangepakt. En zo te lezen hebben jullie ook echt elkaar de ruimte en de tijd gegeven om eigen meningen te vormen, zonder uit het oog te verliezen wat de ander zou kunnen denken.
Weet je, mijn moeder zei tegen me, toen ik haar van onze ongeplande zwangerschap vertelde, dat ik maar tegen niemand moest zeggen dat het ongepland was. Dit omwille van het kindje. Dat heeft mij aan het denken gezet, ook omdat ik zelf vrij open van karakter ben. En haar opmerking deed mij inzien dat de komst van dit vierde kindje juist wel gewenst was. Dat ze ineens in mijn buik begon te groeien, daar waar we bij de andere kinderen zelf een keuze hadden gemaakt om te proberen zwanger te worden, dat was een verrassing en ongepland. Maar de komst van de vierde was heel bewust en ze is dan ook erg gewenst. Dat is ook het gevoel dat ik heb en ook terug zie bij mijn man. Uiteindelijk heb ik sommige mensen wel verteld, dat de zwangerschap ongepland was (vooral op mijn werk... het is mijn vierde verlof in vijf jaar tijd en ik voelde me erg schuldig), maar in mijn vrienden- en familiekring weet niet iedereen het. Ik heb er geen geheim gevoel over, maar ik weet natuurlijk niet hoe het ooit door een ander uitgesproken wordt, in welke context en hoe het vervolgens op de vierde (of een van de andere kinderen) kan overkomen.
Goed dat je de echo even afwacht en dat je voor de prenatale testen gaat, als jullie dat willen. Stapje voor stapje kun je in deze zwangerschap groeien. Het gaat je echt lukken, daar ben ik van overtuigd.
Ik wil je heel veel sterkte wensen met deze ommezwaai in je leven. Verder wens ik je een hele goede zwangerschap toe en een mooi en gezond kindje. Een cadeautje dat gewoon bij jullie hoort!
Sascha (die dusdanig nieuwsgierig van aard is, dat ze de komende weken maar eens alle draadjes in de gaten gaat houden om uit te vogelen wat je vertrouwde schuilnaam is )

Dees 68

Dees 68

29-09-2009 om 16:12

Tijdelijk even geheim

Ook even een reactie aan jou, nadat ik zo brutaal heb ingebroken in je draadje.

Fijn dat je er uit bent. Ik zou denk ik het zelfde gevoel hebben.
Ons gezin is compleet met 3 kinderen, maar mocht er zich toch nog een 4e aandienen dan zou ik denk het heel moeilijk vinden om die niet te laten komen. Als ik namelijk naar mijn 3 (geweldige) kinderen kijk zou ik me gewoon niet kunnen voorstellen dat ik, als er daar nog eentje van zou komen, die niet zou willen. Het staat er een beetje cryptisch omdat ik het moeilijk vind om exact onder woorden te brengen wat ik bedoel.
Ik ben er echter van overtuigd dat mijn man dat veel praktischer zou bekijken (past niet in huis, auto, portemonee, tijd...) en dat zou dus ook een moeilijke situatie worden hier.

Fijn dat jullie er samen uitgekomen zijn. En ik hoop dat je een fijne zwangerschap zult hebben.

Van harte gefeliciteerd

met je zwangerschap !!!!

geen compromis

geen compromis

30-09-2009 om 14:02

Heerlijk!

Wat fijn voor jullie dat jullie er samen zijn uitgekomen en achter deze zwangerschap staan. Ik wens je ongelooflijk veel geluk met deze vijfde spruit in wording.
Dank ook voor je lieve woorden, ze doen me veel.
Stiekem ben ik een heel klein beetje jaloers op je... Niet echt natuurlijk, maar ik voel me wel verdrietig nu. Maar heel blij voor jou!

tijdelijk even geheim

tijdelijk even geheim

30-09-2009 om 14:14

Geen compromis

Dat kan ik me heel goed voorstellen, ik zou in jouw schoenen ook een beetje bedroefd raken. Wat eerlijk van je! Liefs

Pffff opluchting

Ja dat klinkt zo suf maar ik ben echt opgelucht... ik ben zoooooo blij dat jullie besloten hebben voor dat kleintje te gaan! Toen ik het draadje opende en half en half een beslissing verwachtte, zat ik echt gespannen op mijn stoel. Elke situatie is zo vreselijk anders en ik sta overal buiten want ik heb nooit in die situatie gezeten, maar ben gewoon onwijs blij dat jullie die kleine laten komen! Had er toch op gehoopt...
Lieve anderen met zulke verhalen, wat een intense verhalen schrijven jullie op, wat hakt alles erin en wat doet het veel met je. Voel met jullie mee.
Liefs Geerke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.