Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Hoogzwanger

ik heb geen vraag of zo, ik zit hier alleen met koppijn en een grote harde kogelronde buik en liters vocht in alle ledematen zweet weg te vegen. Ik mag niet klagen, het is een prima zwangerschap geweest, overal last van gehad maar geen serieuze klachten, maar ik ben blij als het straks afgelopen is en ik dit nooit meer hoef te doen

alles is geregeld, het dekentje wat ik aan het breien (ja hormonen doen rare dingen) ben is over een paar dagen ook wel af ook al was het bij nader inzien veel meer werk dan ik had verwacht en is het ding bijna 2 keer zo groot als het hoort te zijn (zal wel aan mijn breitechniek liggen), de baby heeft inmiddels een belachelijk uitgebreide garderobe en dit weekend gaan we de bugaboo in elkaar zetten.

Jeetje nog minder dan 2 weken en dan is ze er, vanaf juni 2005 zijn we bezig geweest en nu is ze er dan bijna. Ze is nu zo groot in mijn buik dat ik duidelijk haar voetjes kan zien als ze beweegt. En toch is het zo surrealistisch, het kan net zo goed een pinguin zijn.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Malihu

Malihu

26-06-2009 om 20:14

Nog een glimlach

Oh wat een herkenning! Bij de geboorte van mijn eerste was ik zó verbaasd dat er écht een baby uit mijn buik kwam! Bij de tweede was dat bij de bevalling minder, maar tijdens de zwangerschap kon ik me maar moeilijk voorstellen dat er echt een baby in mijn buik zat.

Mijn beste vriendin is een paar dagen geleden bevallen van haar eerste en ook zij is vol verbazing dat er echt zo'n prachtige baby uit haar buik is gekomen. En het onvoorstelbaar vindt dat die ook echt al die tijd in haar buik heeft gezeten.

Men noemt het natuurlijk ook niets voor niets "het wonder der geboorte" (of zoiets toch?).

Succes met de laatste loodjes (en nou maar hopen dat er straks geen pinguin uitkomt......

Manda

heel veel succes straks met de bevalling van jullie baby toch of had je liever een pinguin..hihi!

Maar heeeel herkenbaar. Geniet nog ff want als je het nooit meer mag meemaken is ook niet leuk. En dat besef je helaas pas te laat.

Mass

Manda Rijn

Manda Rijn

26-06-2009 om 21:27 Topicstarter

Nooit meer

nou ik had na dochter1 al niet het gevoel dat ik gebouwd ben om zwanger te zijn en te bevallen en dat is nu bij deze dochter weer bevestigd. Nee, het is prachtig zo, dit hoef ik niet nog een keer te doen gelukkig. Ik keek ook niet uit naar zwanger zijn maar ik wilde nog een kindje, dus 3,5 jaar medische mallemolen en wat een geluk dat het toch nog na 40 maanden gelukt is.

Wel gek dat ik ondanks dochter1 (wat toch echt een mensje is en geen pinguin) nu weer niet kan geloven dat er echt een mensje komt. En aan de ene kant duurt dit allemaal veel te lang en aan de andere kant gaat het weer absurd snel. Ik vind sowieso alles 100x sneller gaan sinds ik zwanger ben, dat zal mijn vertraagde waarneming zijn haha

femmetje

femmetje

29-06-2009 om 10:01

Geniet

Nog maar even van de baby in dje buik!
en hopelijk hou je het vol in deze hitte!
ik volg je in gezellig dus ik zie wel wanneer ze er is!

Fem.

Bellefleur

Bellefleur

29-06-2009 om 10:11

Manda,

Wat is jouw verhaal herkenbaar! Toen bij mij de oudste was geboren, heb ik wel tien keer geroepen: 'kijk nou eens het is een kind, kijk eens Belleman, een kind'. Een van de verpleegkundigen keek me heel verbaasd aan. Ze zei niets, maar dacht waarschijnlijk 'wat had je dan gedacht dat er in je buik zat'... Manda, statische gezien is de kans dat het echt een pinguin is, klein. Een pandabeer kan het ook niet zijn, want die zijn als ze geboren zijn piepklein. En al voel je je nu een nijlpaard, ik denk dat het toch gewoon een kind is. Sterkte met de laatste twee weken.

Manda Rijn

Manda Rijn

29-06-2009 om 10:22 Topicstarter

Een pandabeer

haha dat zou wel heel apart zijn inderdaad, dat trekt wel bekijks. Volgende week donderdag, ahhhhh, het is zo spannend ! Mandavriend moet deze week nog foto's maken van mijn dikke buik, dat is er eigenlijk helemaal bij ingeschoten.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-07-2009 om 10:35

Manda!

Nog maar een paar dagen en dan heb je je kleine mandarijntje in je armen. Zie je op tegen de keizersnee?
Tjonge, wat is dat allemaal snel gegaan!!
Succes met de laatste loodjes.

grt Dendy

Bellefleur

Bellefleur

01-07-2009 om 11:53

Dom, dom, dom

Dat had jij je vast ook nog niet gerealiseerd. Je krijgt geen pinguin, geen pandabeer, en zeker geen kind. Je krijgt een mandarijntje! He, gelukkig. We weten het eindelijk. En het lag zo voor de hand...

Manda Rijn

Manda Rijn

01-07-2009 om 12:09 Topicstarter

Haha

een mandarijntje haha. Nog 8 dagen, ahhhhh spannend !

Dendy, ik kijk niet meer op tegen de keizersnede, ik moet morgen naar aenesthesie, dinsdag nog een kort gesprekej met de gyn die gaat opereren en nog een keer bloed geven en dan is het zo ver. Misschien vlak voordat ik de ok in ga dat ik het weer eng vindt en dat ik de nacht er voor geen oog dicht doe.

Maar inderdaad, wat is het snel gegaan he, ontzettend en jouw zoontje is ook al een half jaar !

Manda Rijn

Manda Rijn

02-07-2009 om 22:53 Topicstarter

Ahhh

dat een mens zo kan opzwellen met vocht, pff ik sleep een zwembad mee.

Ben benieuwd hoe ik er over een week bij lig, dochtertje in mijn armen. Ach heerlijk vooruitzicht.

elsje78

elsje78

04-07-2009 om 13:08

Manda

Nog heel even volhouden en dan is het zover!! Die hitte helpt ook niet echt, maar over minder dan een week ben je weer moeder! Het is je zo gegund, na zo'n lange tijd! Nog heel even aftellen!!

Liefs Elske (ook zwanger maar moet nog wel even...)

tonny

tonny

04-07-2009 om 15:36

'' een echte baby!'

Ja, die hilarische uitspraak herinner ik me ook na de geboorte van onze eerste. Raar genoeg kan je het je net voordat het moment aanbreekt haast niet voorstellen.

Voor ik zelf een baby had, vond ik alle baby's nogal op elkaar lijken, ze interresserden me niet zo. Maar toen die van mij er eindelijk was, bleek mijn blik enorm verhelderd!

Tonny

(laatste baby 18 jaar geleden

Manda Rijn

Manda Rijn

05-07-2009 om 17:29 Topicstarter

Haha tonny

goed te horen dat ik niet de enige ben die het maar wonderlijk blijf vinden !

Oh ik ben zo benieuwd hoe deze eruit ziet, volgens de laatste echo had ze een behoorlijke bos haar

Herkenbaar manda

Net als jij weet ik ook al wat de geboortedatum wordt, bij mij ook keizersnede geplanned voor 30 juli. Vind het nog steeds erg "maf" allemaal.... ik denk dat het gevoel bij mij voornamelijk komt door een *mindere* ( =understatement van het jaar) zwangerschap, het " verassing het zijn er twee" aspect, en bij ons de wetenschap dat er een behoorlijk risico is dat het fout afloopt.

Ben de hele zwangerschap zo bang geweest dat het niet goed zou aflopen dat ik er nu...ja bijna niet durf in te geloven of zo. Redelijk idioot, maar zit wel een kern van waarheid in.

Anyway: ik voel me hoogzwanger, sleep kilo's aan vocht mee en ben het enigzins beu. Van mij douen ze er al mogen zijn, ware het niet dat het nog te vroeg is .

Manda Rijn

Manda Rijn

06-07-2009 om 16:16 Topicstarter

Astertje

ik hoop voor je dat het snel 30 juli is en dat de dagen voorbij vliegen. Heel veel sterkte, ik hoop dat alles goed zal zijn met jouw babietjes !

Weerbericht: er is hoop!

Heb net op Nu.nl gelezen dat we het makkelijker gaan krijgen qua weer: jeeeeeee misschien pas ik dan toch weer in mijn laatste slippers ( die eigenlijk nu niet meer passen) die paar laatste weken !

Iets heel anders: ik lees her en der dat je een blaascatheter krijgt voor de KZ, weet jij of dat klopt?

Manda Rijn

Manda Rijn

06-07-2009 om 17:27 Topicstarter

Yep

ik krijg eerst een ruggenprik en dan krijg je een blaascatheter inderdaad.

Dit wordt mijn 2e keizersnede, de 1e was een spoed en dit is dus een geplande.

scenario hier:
- dag van te voren moet ik nog bloed laten prikken, hb en bloedgroep willen ze nog een keer zeker weten
- dag van te voren bellen hoe laat je je moet melden, na 0.00 snachts niets meer eten tot na de operatie, ik mag wel wat heldere dranken (water, thee)
- eind van de middag de dag ervoor een clysma zodat de darmen leeg zijn, dit is een simpel en klein pipetje waar je even wat kramp van krijgt
- eind van de dag rond 22.00 uur een zware paracetamol

Dag van de ks:
- voordat ik sóchtends wegrij een zware paracetamol
- 2 uur voor de ks melden bij de afdeling
- na de geboorte gaan vriend en baby weg, ik word dan nog gehecht (3 kwartier) daarna lig ik nog een uur oid alleen op de verkoeverkamer
- na de verkoever zie ik vriend en dochtertje weer terug.

het is mij even niet meer helder hoe lang die ruggenprik werkt, iig krijg ik via een infuusje met pijnstilling die ik zelf kan regelen, dit even is mij niet helemaal meer duidelijk. Ik weet even ook niet meer hoe lang dat catheter blijft zitten. Zodra je weer op de been kan moet je dus die catheter uit zodat je zelf naar de wc kan.

Aha

Lijkt me idd wel zo prettig dat ze die blaascatheter plaatsen NA de ruggeprik...

Ik weet nog niet heel veel; De datum dan weer wel, donderdag de 30ste, en ik weet dat ik de dag ervoor wordt verwacht op de afdeling voor een intake, waarbij je ook het reilen en zeilen van de KZ en erna te horen krijgt.

Hoop dat de ruggeprik niet erg pijnlijk is, zie er beetje tegenop, terwijl ik erom heb zitten bidden en smeken bij mijn vorige bevallig hahahaha.

Verkoever

He bah, wat "ongezellig" Manda dat je alleen op de uitslaapkamer moet vertoeven.
Ik heb twee jaar geleden een spoedkeizersnede gehad, maar eenmaal op de uitslaaplamer werd dochter met een tranportcouveuse naar me toe gebracht. Ze heeft de hele tijd heerlijk bij me mogen liggen en later naar de afdeling toe ging ze onder een warmetedeken.
Alvast heel veel succes en sterkte met de laatste loodjes!
groetjes, Sonja

Hedda

Hedda

07-07-2009 om 09:25

Mandarijn

Alvast heel veel geluk voor jullie viertjes! Nog even te gaan!
Liefs Hedda

Ander scenario

Hier liep het iets anders dan manda beschrijft. Twee keizersnedes, eentje spoed en eentje gepland.

Bij de geplande ks mocht ik idd niet ontbijten, en moest ik wachten op mijn beurt. Spoedjes gingen uiteraard voor. Ik was dus drie keer klaar voor de start, zag de traumahelicopter aankomen (VUMC) en wist dat mijn plekje op de OK weer even bezet was. Dochter is uiteindelijk om 16.00 uur geboren. Hou daar dus rekening mee, het kan behoorlijk verschuiven: boekjes en puzzelboekjes mee!

Beide keren geen klysma gehad, wist niet dat dat ook wel eens gebeurde. Wel beide keren een katheter. De ruggeprik kreeg ik pas op de OK. Het katheter gewoon op zaal. Ik heb niets gevoeld van dat katheter, behalve een klein kriebeltje. Je krijgt ook op zaal al je infuus.

Ik heb beide keren niets gevoeld van het zetten van de ruggeprik. Vond het wel eng, maar zeker omdat het zonder weeën gebeurt bij een geplanden ks, kan je tamelijk goed ontspannen. De tweede keer zat de ks wel tamelijk hoog, waardoor ik het gevoel had niet zo goed te kunnen ademen. Uiteraard houden ze dat allemaal goed in de gaten, maar het voelde wat oncomfortabel.

Ks is voorbij voor je het weet. Bizar, je voelt dat ze in je buik bezig zijn, maar geen pijn. Dan inderdaad de kortstondige kennismaking met je baby. Geen woorden voor. Daarna man en kind weg, die zag ik idd pas weer na 1,5 uur. Ik vond het naar, maar anderzijds, ik had die verkoever ook wel echt even nodig om bij te komen. Moest erg trillen en had het steenkoud. En achteraf is het denk ik heel bijzonder geweest dat mijn man met beide kinderen de eerste anderhalf uur alleen heeft gehad. Zuigelingen zijn, mede door de bv, natuurlijk toch al erg 'van moeder', maar die start die papa en baby samen hadden (anderhalf uur samen voor het raam zitten kijken naar elkaar en de zonsondergang over het amsterdamse bos en de nieuwe meer) heeft ze enorm goed op de rails gezet.

Ik hield beide keren mijn ruggeprik nog een dag mhoo pijstilling. Daarna paracetamol. Ik heb geen noemenswaardige pijn gehad, en liep na een dag. Ik meen dat dan de katheter eruit gaat, maar misschien is dat ook wel eerder? Na eerste was ik na 4 dagen thuis. Na tweede heb ik het gerekt tot de maximale 8 dagen omdat dochter op neonatologie lag en ik in de buurt wilde blijven. Eigenlijk dus ziekenhuis een beetje als hotel gebruikt.

Succes!

Correctie

Uiteraard zat de keizersnee niet hoog (zou mooi wezen, maar de ruggeprik....

Laatste loodjes

Hoi Manda,
zat laatst te denken hoe het met je was. Fijn dat het goed gaat en probeer toch ook maar te genieten van de laatste loodjes! Het is een onwerkelijke tijd. Straks ligt er "opeens" een baby in het wiegje en is alles voor altijd anders! Zo gek vond ik dat altijd.

Groetjes van Wiggie

Trillen en koud

Bij mijn laatste ks maakte ik ook de opmerking, dan komt straks dat trillen en het koud zijn weer. Oh zei het personeel op de verkoever, helemaal niet nodig. Kreeg een soort warme luchtblaas buis tussen de dekens ( niet rechtstreeks op je lijf) Heerlijk.
Het lange wachten tot je naar je baby mag is trouwens wel akelig. In het begin heb je het nog niet zo door, maar na een uurtje wil je toch wel weer je kindje zien!

Heel veel succes Manda en alvast veel geluk.

Avalon

Manda Rijn

Manda Rijn

08-07-2009 om 11:43 Topicstarter

Avalon

dat ga ik vragen, of ze mij ook iets tegen de kou kunnen geven. Bij de vorige spoedsectio heb ik liggen ijlen van de kou.

Gerdina

Gerdina

08-07-2009 om 13:18

Warme dekens

Hier kreeg ik op de verkoever voorverwarmde dekens. Was ook erg lekker. Ik had het inderdaad ook ontzettend koud.

Mayte*

Mayte*

08-07-2009 om 15:26

Oh wat spannend manda

Morgen deze tijd heb je je kindje al! Wat een geweldig vooruitzicht. Ik gun je zo dat de keizersnede goed en rustig verloopt.

Heel erg veel goeds toegewenst!

Mayte

Gogogogogo

Lieve Manda,

Ik heb niets meer toe te voegen. Heel veel succes morgen en oh.... wat fijn dat we straks allebei die brug over zijn! Geweldig.

Rembrand

Rembrand

08-07-2009 om 21:58

Succes manda!

Dat het een voorspoedige verlossing mag worden.
M.

Manda Rijn

Manda Rijn

08-07-2009 om 22:00 Topicstarter

Tot zondag!

de tas staat klaar, we zijn met zijn drietjes nog in het ziekenhuis geweest, mijn bed stond klaar met naamplaatje er al op. Morgenochtend ben ik de eerste die dag, om 6 uur moeten we ons melden. Ik ben zo rustig, alles is besproken en geregeld en ik heb er zo'n goed gevoel bij !

dank en tot zondag !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.