Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Kind in je uppie


ah thanks femmelotje dat je mij al in de tabel hebt gezet. Ik ben trouwens 29 jaar😊 gisteren heb ik de groepsbijeenkomst gehad. Ik heb maandag afspraak met de arts en als het goed is kan ik daarna starten. 
hoe is het bij de rest?

Mooi dat je snel kunt starten, Buddy! Was het een grote groep waarmee je zat? En gaan de meesten van de groep voor een Deense donor? Ik hoop het wel, want ik wil niet een hele groep net voor mij op de wachtlijst
Ik heb namelijk voor een NL donor gekozen en wacht nu nog op de mail met de factuur, zodat ik daarna op de wachtlijst sta.

Hoe gaat het op de bank, Femmelotje en Juffie?

Femmelotje

Femmelotje

16-07-2021 om 23:38 Topicstarter

Wat fijn dat je al bijna kunt starten Buddy! Ik heb je leeftijd toegevoegd aan de tabel  

Ik had vanochtend een negatieve test in mijn handen en werd vanmiddag ongesteld.  Had vanochtend nog wel een soort van hoop, zeker nadat een vriend van me beweerde te "voelen" dat ik zwanger was. Ik geloof daar zelf niet zo in, maar gaf toch even een "Zou het dan toch niet..." gevoel. Maar helaas. 
Einde van de maand heb ik een evaluatiegesprek met een fertiliteitsarts (niet mijn eigen, die was pas in september beschikbaar...) om te overleggen hoe we verder gaan/er iets in de strategie moet veranderen. 

wat balen femmelotje. Lief bedoeld van die vriend maar dat schiet niet op aangezien het in dit geval toch valse hoop geeft 

Oh Femmelotje, wat jammer!! Wat gaan ze snel over op een evaluatiegesprek trouwens. Al kan ik me niet meer herinneren na hoeveel pogingen ik zelf de eerste evaluatie had. Enige wat ik me van het eerste evaluatiegesprek kan herinneren, is dat ik er eigenlijk helemaal niks aan had. Gewoon pech gehad en weer verder...Hopelijk heeft het voor jou meer nut!
Buddy, wat fijn dat je binnenkort al kan starten!

Ah wat vervelend femmelotje😔 nu wachten op dat gesprek dus.

wat balen Femmelotje!! Hoe ben jij eronder? 

Het bekende forum van het ermee ophoudende vrouwenweekblad VIVA blijft in de lucht. Door de dalende oplagecijfers besloot uitgever DPG Media onlangs de stekker uit het blad te trekken. Daarmee zou ook het forum verdwijnen. Maar vanwege "de hoeveelheid reacties op het voorgenomen besluit" heeft DPG Media besloten "het voortbestaan van het forum te borgen", zo valt te lezen op de website.

Femmelotje

Femmelotje

17-07-2021 om 21:28 Topicstarter

Koolmees234 schreef op 17-07-2021 om 09:00:

Oh Femmelotje, wat jammer!! Wat gaan ze snel over op een evaluatiegesprek trouwens. Al kan ik me niet meer herinneren na hoeveel pogingen ik zelf de eerste evaluatie had. Enige wat ik me van het eerste evaluatiegesprek kan herinneren, is dat ik er eigenlijk helemaal niks aan had. Gewoon pech gehad en weer verder...Hopelijk heeft het voor jou meer nut!
Buddy, wat fijn dat je binnenkort al kan starten!

Ik verwacht er eigenlijk ook niet veel van hoor...Kan me niet zo voorstellen dat ze nu gelijk al maatregelen willen gaan nemen in de vorm van hormonen of whatever. Cyclussen zijn tot nu redelijk gelijkmatig. Maar goed, wel fijn om even een check in te doen  

Ik ben er oké onder hoor! Gisteren wel even erg teleurgesteld, maar inmiddels wel weer vol goede moed voor poging 4. Het helpt heel erg dat ik nu gewoon heel veel andere dingen aan mijn hoofd heb  

Wat viva betreft...Ik weet niet zo goed wat ik daar nu van vind. Ik vind het hier eigenlijk ook wel lekker werken, maar op viva zaten we natuurlijk al... En om nu 2 topics met dezelfde mensen over hetzelfde onderwerp bij te houden, is ook wat overdreven Dus ik kijk wel even waar de meesten van ons heen gaan. Lekker volgzaam. 

Pat36 schreef op 17-07-2021 om 13:36:

Het bekende forum van het ermee ophoudende vrouwenweekblad VIVA blijft in de lucht. Door de dalende oplagecijfers besloot uitgever DPG Media onlangs de stekker uit het blad te trekken. Daarmee zou ook het forum verdwijnen. Maar vanwege "de hoeveelheid reacties op het voorgenomen besluit" heeft DPG Media besloten "het voortbestaan van het forum te borgen", zo valt te lezen op de website.

Oh wat irritant, nu moeten we kiezen. Ik ben ook volgzaam,hihi. Ik heb groen licht gekregen en mag bestellen. Maar vind dat toch wel spannend, vooral ook of er nou nog meer kosten komen dan ik verwacht. Zijn er meer mensen die via ESB bestellen? Klopt het dan die 640 of 800 per rietje, slot, verzending en innamekosten? En de btw nog. Ik ben enorm aan het twijfelen omdat hij Geertgen in hun tarievenlijst nog andere kosten noemen. "Kosten spermabank via ESB per behandeling" van 475. Maar wat is dat dan?! 

Buddy, in de brief pdf over kosten donorsperma op de patiënten portaal zie ik alleen de administratiekosten van 225 per levering. Misschien bedoelen ze met die 475 als je via hun rietjes van ESB afneemt (basisprofiel), al weet ik niet of dat ook zo kan. Maar het is ook even duur als rietjes via hun eigen bank, wat ook 475 per rietje is.. 
Het staat inderdaad erg onduidelijk op de prijslijst! Misschien kun je ze beter bellen om het te vragen.

Heb jij überhaupt al ergens een factuur van gehad? 

Dat is wel wat ik kwijt was Buddy. Er komt ook 500 per donor bij aan wat ze pregnancy slot noemen. Was 3000 kwijt voor 3 rietjes dus ik denk dat ze wel erg oude tarieven hebben staan bij nij Geertgen

https://webshare.iprova.nl/DocumentResource/c2156d2e-acad-46c5-92fe-ae3496037447/Document.pdf?webshareid=z88vvlzb65h4zncr&showinlinepdf=1

dit is wel recent, maar het zal een "vanaf-prijs" zijn voor sperma via ESB. Extended profiel en betere MOT kost natuurlijk meer. 

ESB heeft deze prijscategorie niet😜 maar ik heb het wel goed zo, dit is gewoon iets vaags. Ik heb al wel een factuur gehad van mijn individuele gesprek met psycholoog. Verder nog geen andere factuur. 
Deze week bestellen en dan kan ik mogelijk volgende maand starten. Spannend!

hoi allemaal,

ik heb eindelijk mijn weg gevonden naar dit forum, was wel ingeschreven maar door de laatste loodjes van het schooljaar geen tijd gehad om te posten. Helaas afgelopen week al van het bankje gevallen terwijl ik eigenlijk morgen pas zou mogen testen. Dat was een stuk eerder dan de vorige keer waar ik op de laatste dag pas ongesteld werd.
Dus woensdag was ff totaal niet mijn dag: ongesteld geworden, bekeuring wegens 5 km te hard in Elsendorp onderweg naar de kliniek… en ook nog eens een bod op een huis niet geaccepteerd. Had een beetje de hoop dat driemaal scheepsrecht zou zijn maar helaas.
Ik ben het hier nog allemaal aan het onderzoeken, heb nog geen voorkeur voor waar we heen gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.