Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
anoniempje

anoniempje

28-03-2009 om 12:28

Klopt het dat je meer kans op een meisje hebt na een gescheurd condoom

even een rare vraag,maar ik ben nu 6 weken zwanger,vermoedelijk door een gescheurd/gelekt condoom
we zijn er blij mee,omdat we er toch voorzichtig aan begonnen te denken,hoewel dit natuurlijk wel schrikken was,omdat we het nog niet verwacht hadden!
Ik heb eens wat dingen nagelezen dat zaadcellen met een y chromosoom(jongetje) sneller zwemmen en met een x chromosoom(meisje)langer overleven,ik ga er vanuit dat we een meisje krijgen dus(maakt me niets uit wat het wordt)maar doordat het condoom lekte lijkt mij dat we een meisje krijgen omdat de zaadcellen door het gescheurde/gelekte condoom langzamer naar binnen konden dus langer moesten overleven,het klinkt raar,maar als ik het zo lees,dan denk ik echt dat we een meisje kunnen verwachten of niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

28-03-2009 om 12:47

Nee

Hoi,

Nee het klopt niet. Want de zwemwedstrijd begint zodra ze binnenkomen, of ze nou snel binnenkomen of langzaam.

Het is veel relevanter te weten of je een paar dagen voor je ovulatie of vlak tegen de ovulatie aan zit. In het eerste geval is de kans op een meisje wat groter, in het tweede geval de kans op een jongetje.

Maar in ieder geval gefeliciteerd!

Liora

Chantal

Chantal

29-03-2009 om 20:09

Sluit me aan bij liora

Haar verhaal heb ik ook gehoord( en gelezen). Toch wil dat nog niet alles zeggen. Ik heb bij beide zwangerschappen ovulatietests gebruikt, en alleen rond die periode geklust (ze zeggen dat het zaad wat beter van kwaliteit is als je een paar dagen voor de ovulatie geen sex hebt, vandaar hihi). Je zou dan denken dat je dus meer kans hebt op een jongetje, maar in beide gevallen was/ ben ik zwanger van een meisje. Waarschijnlijk zijn zijn y-zwemmertjes halverwege de weg kwijtgeraakt

Groetjes,
Chantal

Ovutest

is het dan ook zo dat je bij gebruik van een ovutesten meer kans hebt op een jongetje??
Groetjes Nina

liora

liora

31-03-2009 om 21:53

Nee

Hoi Nijntje,

Nee dat is niet zo, misschien wel als je heel veel tests op 1 dag doet en precies zou weten hoeveel uur voor je eisprong jouw ovutest positief wordt.

Maar het gaat nogmaals om een iets grotere kans wanneer er minder tijd zit tussen het moment dat het sperma gaat zwemmen en de eisprong.

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.