Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
karin

karin

26-03-2009 om 16:30

Mijn zusje is 6 weken zwanger en ons zoontje heeft waterpokken en ze is er straks bij geweest!

Mijn zusje is nu 6 weekjes zwanger en ons zoontje heeft de waterpokken,maar straks is ze bij ons geweest,dus in de buurt van ons zoontje kan dit kwaad?
De incubatietijd is al voorbij zei de juffrouw van ons zoontje!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

26-03-2009 om 16:52

Volgens mij

zijn waterpokken niet meer besmettelijk op het moment dat ze zichtbaar zijn. Maar voor de zekerheid zou ik de huisarts even vragen hoe het zit.

Ha bellen

dit soort dingen bel ik even na via de huisarts. Volgens mij is het niet schadelijk als ze zelf al waterpokken heeft gehad, maar dat weet ik niet zeker.

Asa Torell

Asa Torell

26-03-2009 om 20:25

Ha of verloskundige bellen

Dat zou ik doen. Als ze zelf al waterpokken gehad heeft (en dat is verreweg het meest waarschijnlijk, geldt voor 95% van de bevolking) kan het inderdaad geen kwaad, maar als ze ze nog niet gehad heeft en wel ziek wordt, kan het wel nare gevolgen hebben voor de baby.

m@

m@

27-03-2009 om 23:21

Niet besmettelijk

Je moet alleen uitkijken voor rode hond en daar zijn alle vrouwen voor ingeent. Waterpokken is niet iets wat op een ongeboren kind kan overslaan. Ik heb al 2 zwangerschappen een kind met waterpokken gehad. No problem.

M@

Rembrand

Rembrand

28-03-2009 om 00:24

Als de moeder nooit waterpokken heeft gehad en ze krijgt deze tijdens de zwangerschap is er toch wel een (hele) kleine kans dat dit afwijkingen bij de baby veroorzaakt.
M.

karin

karin

28-03-2009 om 12:31

Dank je kan ik haar geruststellen!

dank je kan ik haar geruststellen,ze werkt ook met kinderen,dus ja dan houd je zoiezo wat meer kans op
kinderziekten natuurlijk.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.