Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Mama van S

Mama van S

13-08-2014 om 19:06

Naam gezocht, wie wil er helpen?


Mama van S

Mama van S

19-08-2014 om 16:06

Spaanse namen

Ons kindje krijgt sowieso Spaanse namen erachter, net als onze dochter nu heeft. Die heeft 3 namen waarvan 1 naam die in de schoonfamilie traditie is en 1 Spaanse naam die we gewoon mooi vonden. En dit kindje zal dat ook krijgen. Die zal de traditie naam krijgen en een vernoeming en voor een meisje nog een naam die we mooi vinden erachter (niet echt Spaans maar wel prima te doen). Dus genoeg te kiezen voor de schoonfamilie als ze de eerste naam echt niet kunnen uitspreken. Maar dat lijkt me zo verwarrend voor een klein kind als hij/zij bij twee verschillende namen word aangesproken? Of valt dat wel mee?

makkelijk

Het is nooit verwarrend geweest voor dochter, soms wel even weer wennen. Maar ze is ook gewoon trots op haar 2e naam.
Bovendien krijgen kinderen ook nog 'koosnaampjes' en daar reageren ze ook op.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-08-2014 om 09:55

deze?

Wat vind je van Claudia? Goed uitspreekbaar en staat zeker niet in de top 10.

Ik vind trouwens Kiona ook leuk.

Moustache

Moustache

20-08-2014 om 11:22

Niet alles gelezen..

dus weet niet of het al voorbij is gekomen: Joachim of Victor voor een jongen, Helena voor een meisje?

Mama van S

Mama van S

21-08-2014 om 14:17

Een jongen!

Overduidelijk een jongen, dus alle meisjesnamen mogen van tafel!

Dus nu...Hugo? Of toch wat anders? Ik neig heel erg naar Hugo, mijn partner heeft het over "misschien vinden we nog wat mooiers". Dus we zoeken gewoon verder!

Juno

Juno

21-08-2014 om 14:34

Gefeliciteerd!

Wat leuk, een zoon!
Hugo had ik ook hoog op de lijst. Die naam was toch heel lastig voor de schoonfamilie? Wat vind je van Maarten?

Nog een paar meisjesnamen

Anneloes, Annaluz of Anneluz (zo heet Spaanse schoonmaak van ons).
Angela (heel internationaal)
Yara
Yvette

er komen zoveel mooie namen voorbij.

Ach zie nu net zoon

Nou gefeliciteerd. Hugo is dan mooie naam.

Mama van S

Mama van S

21-08-2014 om 22:31

Juno

Grappig dat je Maarten noemt, we hebben zelf Marten op nummer 2 staan.

Andere namen

voor jongens:
Savier
Lucien
Etienne
Delano
Julian
Mats
Vincent evt Vincente

Veel plezier bij het bedenken van de naam.
Ik heb er de naam van mijn tweede zoon vandaan.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

27-08-2014 om 15:37

namen

Voor een jongen:
Thomas
Julian
Victor
Tijmen (heel favoriet bij mij, maar ja, dat is misschien wat moeilijker uitspreken voor spaanstaligen)
max (vind ik zelf niet mooi, maar wie weet jij wel)

Sneeuwitje

Ely

Ely

27-08-2014 om 15:50

Olivier
Simon
Morris(on)

Tijgeroog

Tijgeroog

27-08-2014 om 16:00

Hugo

Hugo komt ook in het Spaans voor hoor: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hugo_de_Moncada (Zomaar eentje die ik tegenkwam)
En misschien dat je schoonfamilie het anders uitspreekt dan wij, maar dat geeft toch niet? Ik vind dat juist wel charmant, dat beide culturen te horen zijn. Ik ken kinderen met een Spaanse en een Griekse ouder, en die spreken de naam van hun kinderen allebei op een iets andere manier uit. Bij een van de kinderen komt er bij de vader zelfs een extra letter bij.

Mama van S

Mama van S

27-08-2014 om 18:00

Waarschijnlijk Hugo

Mijn partner wil iets liever Marten dan Hugo maar ik heb bij de naam Marten toch iets te veel een Voldemort associatie. En ik denk eerlijk gezegd dat de Harry Potter hype blijvend is en dat over 10 à 15 jaar nog steeds iedereen die boeken leest. Ik vind Marten wel mooi maar dit houd me wel wat tegen.

Waarschijnlijk word het toch Hugo en dan nemen we dat verschil in uitspraak maar voor lief. Maar het voelt heel goed, Hugo.

jip

jip

01-09-2014 om 21:44

en...

Liv

Paula

Leah

Maurits

Victor (vind ik zo mooi)

Mijntje

Mijntje

02-09-2014 om 09:27

voldemort?

Voldemortassociaties?? Ik lees dit nu voor aan mijn Maarten maar in deel 1 wordt zelfs de achternaam niet vaak uitgesproken.
Hugo is ook leuk, paste bij ons niet bij de achternaam.
Heel veel geluk met je zwangerschap!

Juno

Juno

02-09-2014 om 20:48

Mijntje

Marten Vilein was de naam van Voldemort toen hijzelf op Zweinstein zat.

Marten's Mam

Marten's Mam

02-09-2014 om 21:53

Marten

Ik heb een Marten en ik geloof niet dat ooit iemand de link gelegd heeft met Harry Potter. Ik vind Marten ook veeeeeeeel leuker dan Hugo. Toevallig!

Mijntje

Mijntje

03-09-2014 om 06:53

juno

Ik weet het inmiddels, maar meestal wordt z'n achternaam uitgesproken. Ik zou eerder m'n kind niet Harry noemen dan bang zijn voor associaties met Voldemort.

Mama van S

Mama van S

03-09-2014 om 09:06

En ondertussen nog steeds de twijfel

Tussen Hugo en Marten. De ene dag zijn we het beide eens over Hugo, de andere dag wil mijn partner toch liever Marten. Gelukkig hebben we nog even. Wat mij betreft word het Hugo maar ja, we moeten samen kiezen.

Mijntje

Mijntje

03-09-2014 om 09:18

allebei

Marten Hugo Huppeldepup.

Evanlyn

Evanlyn

03-09-2014 om 09:56

voordeel van allebei:

Hij kan het later makkelijk veranderen als zijn naam hem om wat voor reden dan ook niet meer aanstaat, of als hij in China gaat wonen (waar Marten net iets makkelijker is dan Hugo). Of als er een nieuwe filmheld komt die Hugo heet

Mama van S

Mama van S

03-09-2014 om 12:42

Dat word wel erg veel

Want er komen al twee namen achter (een vernoeming en een traditienaam van de schoonfamilie) dus dan nog één erbij zou betekenen dat hij 4 voornamen krijgt. Vind ik wat te veel van het goede.

Caressa

Caressa

09-09-2014 om 14:37

en deze?

Wat vind je van Philip?

Lucerna

Lucerna

09-09-2014 om 14:47

Ik ken ook diverse Marten's

En niet eentje is tot nu toe geassocieerd met Voldemort. Ik vind zelf Marten ook mooier dan Hugo, maar het gaat er natuurlijk vooral om wat jullie zelf mooi vinden. Maar laat een eventuele associatie met een boekenfiguur geen belemmering zijn.

Mama van S

Mama van S

10-09-2014 om 08:58

Geen van beide

We zitten nu toch weer op geen van beide namen. Het is allebei wel mooi maar gewoon niet de naam voor ons. Dus bezig met een totaal nieuwe zoektocht. Ik vond Marcus nog wel leuk maar die is het ook niet helemaal.

Matthias?

of Lucas. Er zijn zo nog veel meer bijbelse namen.

Mama van S

Mama van S

10-09-2014 om 13:56

Hoeft geen Bijbelse naam

Als het maar Nederlands is, maar niet te Nederlands (dus geen Gijs bijvoorbeeld) vanwege de Spaanse achternaam. Ik heb voor mijn gevoel elke jongensnaam inmiddels gezien.

Yamal?

Paulo of Imad. Jasper of Kaspaer.

Mama van S

Mama van S

16-09-2014 om 17:52

Lijstje

Samen nogmaals heel veel websites gelezen en een lijstje samengesteld en vervolgens gekeken welke namen echt goed voelen. Voor mij zijn dat Hugo en Wolf. Voor mijn vrouw Marten en Tren.

Dus als we het zo bekijken zal er gekozen worden tussen Hugo, Wolf, Marten en Tren. En dan weten we het nog steeds niet . Misschien kunnen we het nog inkorten tot 2 of 3 namen en dan misschien maar kiezen na de geboorte. Anders denk ik dat we de knoop niet kunnen doorhakken. Al hebben we nog 4 maanden de tijd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.