Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
hert

hert

24-01-2009 om 19:53

Namen

Ik heb een vraag. Ik vind het heel moeilijk om een naam te verzinnen voor mijn aankomende dochter. Nou vind ik (vorige zwangerschap ook al) Karlijn een hele mooie naam. Mijn beste vriendin is net bevallen van een zoon, Marijn! Wat denken jullie hierover kan ik toch Karlijn doen of lijkt het teveel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou het doen

ik zou gewoon voor de naam gaan die je leuk vindt. Als het nou precies dezelfde was, dan niet. Maar Karlijn is en een meisjesnaam en rijmt er dan wel een beetje op, maar is m.i. toch gewoon anders. Daarbij komt dat je die naam al had vanuit de vorige zwangerschap. Als je er echt over blijft twijfelen, kun je dan niet aan je vriendin uitleggen dat je een naam hebt die enigszins op die van haar lijkt / rijmt, hoe ze dat zou vinden? Maar nogmaals, ik zou het gewoon doen.

groetjes, en fijne zwangerschap nog.

Loekie

Mayte*

Mayte*

24-01-2009 om 22:11

Karlien?

En anders, als het echt niet goed voelt, verander je 'm een ietsie pietsie.

Carolien

Carolien

24-01-2009 om 22:35

Persoonlijk

zou ik kiezen voor de naam die ik zelf mooi vind en geen rekening houden met wat anderen kiezen voor hun kind. De enige reden dat ik een naam niet zou kiezen is als er een neefje of nichtje met dezelfde naam in de familie was. Veranderen zou ik ook niet doen, ervan uitgaande dat de naam die ik al gekozen had mooier vind dan die andere (want anders had ik die wel gekozen). Dan zou ik altijd het gevoel houden dat ik toch liever..... Maar dat is persoonlijk allemaal natuurlijk.
Overigens zou ik het ook helemaal niet vervelend vinden als iemand anders de naam van mijn kind koos voor zijn/haar kind, of iets dat daar op lijkt. Ik denk niet zo exclusief en zou denken: die heeft een mooie naam gekozen. Ook weer heel persoonlijk, want veel ouders hopen juist wel dat de naam van hun kind wat exclusief is.
Groetjes,
Carolien

Plien

Plien

24-01-2009 om 23:57

Sjonge

Als je nu ook al rekening moet gaan houden met namen die alleen maar LIJKEN op die van het kind van vrienden, wordt het wel heel ingewikkeld
Ik zou het gewoon doen, dus.
Trouwens, ik heb een vriendin die, als haar kind van het andere geslacht was geweest dan het nu is, een naam had gekozen die een van mijn kinderen ook heeft. Ik vond het erg leuk toen ik dat hoorde en dacht: ze heeft een goede smaak

Kan best

In dit geval zou ik, als ik je beste vriendin was, het niet vervelend vinden als je Karlijn zou kiezen. Ja, het lijkt wat op elkaar maar dat maakt toch niks uit.
Precies dezelfde naam zou misschien gevoeliger liggen, ook omdat jullie kinderen niet veel in leeftijd zullen schelen en elkaar waarschijnlijk vaak zullen zien.

Sini, hadden jij en die nichten dan wel goed en regelmatig contact voor je zwanger werd? Ik zie mijn nichten echt zelden tot nooit dus ook hier zou iets dergelijks geen probleem zijn.

Overigens heb ik wel de laatste weken in spanning gezeten over de naam van de baby van mijn ex en zijn vrouw. Ik wist dat zij ook een jongetje zouden krijgen, ik ben zwanger van een jongetje, stel dat we (met redelijk dezelfde smaak) dezelfde naam uitgekozen zouden hebben... Leek me voor mijn oudste zoon niet handig als hij 2 broertjes met dezelfde naam heeft, ookal is het op andere adressen. Maar gelukkig, hun kleine is vorige week geboren en heeft een naam die wij wel mooi vinden maar die we zelf niet zouden geven. Anders hadden we toch echt een andere naam gekozen...

Plien

Plien

25-01-2009 om 22:06

In mijn familie

... komen aan beide kanten wel neven en nichten voor met exact dezelfde naam, dus dan waren het zelfs broers en zussen die precies hetzelfde hadden gekozen. In die tijd was dat blijkbaar totaal geen probleem??
Mijn schoonzus koos voor haar oudste een naam die maar 1 letter verschilt van die van mijn oudste. Oma vergist zich nog wel eens maar er is niemand die er een probleem van maakt.

Carolien

Carolien

26-01-2009 om 19:26

Juist daarom

wilde ik geen naam die een neefje of nichtje al had. Dat vond ik nou verwarrend: praten over pietje van tante marie, of pietje van tante mien. In mijn familie kwam dat in mijn generatie ook voor, dat ieder gezin wel een neef had met dezelfde voor en achternaam 9op de een of andere manier deden ze dat alleen in de mannelijke lijn). Niets aan, vond ik. Maar ook dat is weer persoonlijk.
Groetjes,
Carolien

tonny

tonny

28-01-2009 om 23:25

Kiezen wat je zelf wilt

want het is jullie kind, jullie gezin.

Wie weet verhuist je vriendin volgend jaar, zie je haar vervolgens nauwelijks meer - en dan heb je vanwege haar de naam van je kind veranderd?

Heb zelf een zoon die letterlijk hetzelfde heet als de zoon (iets ouder) van een vriendin van mij - is tevens een vriend van hem, al jaren. Ze zijn allebei naar hun opa vernoemd en tja, die opa's heetten toevallig hetzelfde.

We hadden zelfs kans dat ons vierde kind (van haar de vierde, van ons ook) hetzelfde zou gaan heten. Maar zij kreeg een zoon, ik een dochter, daarmee was de kwestie van de baan - zij het dat de namen nog steeds verwant klinken.

Klinkt niet zo origineel, merk ik nu ik het schrijf Maar we zijn er gelukkig mee.

tonny
(alle kinderen 17-plus)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.