Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

(On)gewenst zwanger


MRI

MRI

13-07-2023 om 22:59

Moirmel schreef op 13-07-2023 om 22:50:

[..]

Je aborteert geen kind, je laat een klompje cellen weghalen.

Ja jij bent ook een klomp cellen natuurlijk. Wij allemaal. 

Jeetje Moirmel, ik kan echt werkelijk niks met jouw denkbeelden. Heeft de DSM-V daar ook al een diagnose voor? 

Als je kiest voor een vrouw met een kind (of meer), dan doe je dat willens en wetens. Je bent in beginsel niet verantwoordelijk voor de opvoeding en de behoeften van die kinderen, maar als voorzien in de basisbehoeften van kinderen die bij jou inwonen al te veel gevraagd is, begin er dan gewoon niet aan. Dat is je goed recht. Nu doe je net alsof je een soort halve heilige bent omdat jij je stiefouderschap serieus neemt. 
Dat ben je niet. Je koos voor een vrouw met een kind en alles wat daarbij komt kijken. Keuzes hebben consequenties. 

En een ongeboren kind zien als een klompje cellen doet volstrekt geen recht aan de werkelijkheid. Puur atomisch gezien zijn we dat allemaal, maar ik vind het nogal blasfemisch om de schepping enkel en alleen zó rationeel te bekijken. Het haalt alle schoonheid en mysterie van het leven onderuit. Als je het leven ziet als een proces van voortdurend en langzaam afsterven is er toch ook geen lol meer aan te beleven?

Moirmel schreef op 13-07-2023 om 22:50:

[..]

Je aborteert geen kind, je laat een klompje cellen weghalen.

Daar zijn de meningen dus over verdeeld en dat mag ook. Baas in eigen buik werkt twee kanten op. 

Maar over je reactie op mijn eerdere post; tuurlijk snap ik dat er mannen zijn die liever geen vrouw willen die al kinderen heeft. En dat is natuurlijk ook helemaal prima. Maar ik zou geen kind laten aborteren om voor een eventuele toekomstige man nog kinderloos en dus goed genoeg te blijven. Die laat ik dan liever aan me voorbij gaan. 

MamaE schreef op 13-07-2023 om 23:13:

.... Als je het leven ziet als een proces van voortdurend en langzaam afsterven is er toch ook geen lol meer aan te beleven?

Exact mijn wereld en voor mij ook de realiteit. 

Op een gegeven momemt wordt de kans dat je een vrouw (of man) treft die al kinderen heeft steeds groter. Vanaf je 30e xal die kans alleen maar toenemen. Als je een vrouw van 35 treft zal dat niet zo'n onbeschreven en onbevlekt exemplaar zijn als wanneer ze 15 was. Mensen zullen al een heel leven geleefd hebben voor je ze ontnoet. En daar horen exen, kinderen, koophuizen, beesten enz bij. Ik denk dat de meeste mannen dat wel snappen. En als je geen vrouw met kind wil is dat je goed recht. Maar ik denk dat het allemaal niet zo dramatisch is als jij schetst.

Meesje schreef op 14-07-2023 om 07:14:

Op een gegeven momemt wordt de kans dat je een vrouw (of man) treft die al kinderen heeft steeds groter. Vanaf je 30e xal die kans alleen maar toenemen. Als je een vrouw van 35 treft zal dat niet zo'n onbeschreven en onbevlekt exemplaar zijn als wanneer ze 15 was. Mensen zullen al een heel leven geleefd hebben voor je ze ontnoet. En daar horen exen, kinderen, koophuizen, beesten enz bij. Ik denk dat de meeste mannen dat wel snappen. En als je geen vrouw met kind wil is dat je goed recht. Maar ik denk dat het allemaal niet zo dramatisch is als jij schetst.

Zeker niet omdat mannen op die leeftijd ook dezelfde levenservaring en bagage meenemen.

Maar het is misschien wel een verklaring voor die paar exemplaren waar de man de vader of de opa van de partner kan zijn omdat er op een gegeven moment geen onbeschreven exemplaren van hun eigen leeftijd meer te vinden zijn. Maar dat weten de mannen dan meestal wel te compenseren met veel geld.

er is een beetje sprake van een vervelende discussie hier, maar ongeacht die discussie...

Ben ik benieuwd hoe het met je gaat Bobbie91. Heb je wat aan je gesprek(ken) gehad? 

ik sluit me bij zonnebloem aan. Hoe is het gesprek bij fiom gegaan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.