Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Stefanie79

Stefanie79

10-02-2023 om 13:16

Onbedoeld zwanger


kenfan schreef op 13-02-2023 om 15:46:

[..]

Laat ik vooral duidelijk zijn dat ik pro-choice ben en ik vind het verschrikkelijk dat vrouwenrechten in de VS zo worden geschonden. Maar als je mijn dochter zou zou zijn, zou ik me zorgen maken om je mentale welzijn als je tegen je gevoel een abortus zou ondergaan na het lezen van je posts. Jij bent degene die keuze moet maken - laat die je niet uit handen nemen door je vriend. Die laat zich nu even niet van zijn beste kant zien, maar dat doen er wel meer als ze zo van hun a propos worden gebracht.

Want wat ik uit jouw posts lees is een baby heel erg welkom is bij jou, heb je een fijn, stabiel leven met een baan en een familie waarop je kunt rekenen. Dan heb je een kind genoeg te bieden. Toen mijn oudste zich onverwacht aankondigde was ik een jaar ouder dan jij, zaten we op een driekamerflatje, hadden geen cent te makken en hebben alles tweedehands bij elkaar gescharreld. Zoveel heeft een baby niet nodig in het begin.


Dat doet vriend toch ook niet? Hij doet alleen aan radiostilte nadat er zojuist even een bommetje gedropt is. Kan me er iets bij voorstellen, al is radiostilte wel wat overdreven.


'Tsjor, je kunt iemand van 25 niet verwijten dat ze niet dezelfde volwassen kijk op een relatie heeft als iemand van onze leeftijd met 30 jaar levenservaring.'
Dat is zeker waar, maar het is gaat ook om toekomstbeeld etc. 
Misschien vergelijk ik wel te snel met mijn eigen dochter van 25.

Tsjor

Stefanie heeft er inmiddels al een gesprek plaats gevonden? Ik vind uit de manier waarop jij er over praat al vrij duidelijk dat je het niet wil laten weghalen. Dat moet je dan ook zeker niet doen: daar kun je anders heel veel last van krijgen. Bovendien is je situatie misschien niet ideaal maar best redelijk om een kindje in te ontvangen. 
Mag ik zeggen: 'Gefeliciteerd'?

Elpisto schreef op 13-02-2023 om 16:17:

[..]

Dat doet vriend toch ook niet? Hij doet alleen aan radiostilte nadat er zojuist even een bommetje gedropt is. Kan me er iets bij voorstellen, al is radiostilte wel wat overdreven.


Zeker, ik ook. Zo direct bedoelde ik het ook niet. Meer in de zin van dat TS echt helemaal  op haar eigen gevoel moet afgaan voor ze een  beslissing neemt, en geen voorbarige (no pun intended)  conclusies moet trekken uit het gedrag van haar vriend. 

Hoe gaat het nu met jullie? Andere websites om te lezen zijn ook nog www.infopuntonbedoeldzwanger.nl en https://sense.info/nl.
Mocht je niet met iemand willen of durven praten, maar er wel nog wat meer over willen weten, zijn dit misschien nog opties voor je.

Zou TO nog een update geven hoe het nu gaat?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.