Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Ongepland zwanger 2de kindje


Nick90 schreef op 23-11-2023 om 19:07:

[..]

Dan is seks ermee sowieso niet heel verstandig. Als hij niet voor 1 betaald zou ik sowieso niet nog een met hem produceren. Vind het sowieso raar dat een man allerlei dringende adviezen over zichzelf voor altijd onvruchtbaar maken als hij niet wil dat er iemand zwanger wordt en een vrouw die zwanger raakt terwijl zij anticonceptie gebruikt wel steun krijgt en werkelijk niemand zegt dat zij zich maar had moet steriliseren als ze geen kind wil. Want geen enkele anticonceptie is echt betrouwbaar.

Nou ja, het veiligste is inderdaad om helemaal geen sex te hebben. Maar dat is voor veel mensen toch een brug te ver. De pil en condoom biedt samen dan nog een behoorlijke bescherming, en dan neem je allebei behoorlijk je verantwoording zou ik denken. Overigens is zelfs sterilisatie niet 100 % veilig. En sterilisatie is wel vrij drastisch als je vooral met deze partner, of nu nog geen kindje wil.  

Helaas hebben vrouwen die al zwanger zijn weinig meer aan de "had je maar" verwijten. En al heeft iemand iets stoms gedaan, dan is het nog steeds toegestaan om compassie te tonen en advies te geven voor hoe met de gevolgen om te gaan.

Nn1997 schreef op 22-11-2023 om 11:49:

ik heb vrijdag een afspraak en dit zou ook meteen zijn om het weg te gaan halen.... Ik denk dat ik nu op de 5/6 weken zit dus erg vroeg. Ik ben van plan om vrijdag te kijken wat me gevoel zegt als ik daar ben.. als ik op de echo weet dat er al een hartje klopt ben ik bang dat ik het niet meer over mn hart verkrijg om het weg te halen😢

Hoe gaat het met je en hoe is de afspraak gegaan áls je bent gegaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.