Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Onverwachts zwanger van 3de kindje.

Hallo,

ik ben onverwachts zwanger van mijn 3de.ik ben al 40 en heb een dochtertje van bijna 2 en een zoon van 9.We hadden nooit verwacht dat het nog kon zelfs, mijn zoon ( andere papa) heb ik 6 jaar voor geprobeerd en had het toen al opgegeven maar toch plots prijs. Mijn dochter heb ik 3 a 4 jaar voor geprobeerd ( met mijn huidige partner) maar kreeg eerst een buitenbaarmoederlijke  zwangerschap die mij een eierstok koste. Iedereen zoals artsen ,omgeving en wijzelf zijden dat er bijna geen kans meer was op een zwangerschap maar een paar maanden na de operatie, een mirakel!, zwanger van mijn dochter. We hebben nog gesproken over een derde maar we waren bijna zeker dat het niets meer ging zijn, nog even wachten totdat de dochter naar school kon, en dan zien we wel, mijn leeftijd speelde mee dus als het lang duurde voor ons derde was het stop voor mij. We gebruiken sedert de geboorte van onze dochter condooms, 1 maal het boekje buiten gegaan ( zonder condoom) en hopla mirakel 2 direct prijs! Er is ergens nog een kinderwens van beide maar ik twijfel over de situatie dat we in zitten, of het wel nog haalbaar is, we gaan moeten verbouwen en bijbouwen en er staan al werken voor de deur deze zomer.ik heb in totaal al 8 miskramen gehad en weet dat het meschien nu of nooit meer is. ik weet echt niet wat te doen.

Gefeliciteerd. Ik hoop dat je de verbouwingszomer goed doorkomt. Tsjor

Gefeliciteerd! Wat fijn dat je nu toch zwanger bent. Die verbouwing kom je wel door.

Ik zou denken dat er alleen echt iets te twijfelen is als je dit kind niet wilt. Maar ik lees eigenlijk dat jullie dit kind wel willen, dus ik sluit me aan bij de anderen: gefeliciteerd!

Die verbouwing en ander gedoe kom je inderdaad wel door. En ik hoop van harte voor je op een ongecompliceerde en redelijk zorgenvrije zwangerschap. 


Groeten, 

Temet

Gefeliciteerd!!! Mooi dat het ineens zo snel is gelukt, kan me voorstellen dat dit een extra prachtig moment is voor jullie en vooral voor jou!🥰🌸

Heel veel succes met de verbouwing.

Wat bijzonder dat het jullie gegund is op deze manier nog een kindje te krijgen, gezien de voorgeschiedenis. Ik begrijp wel dat het je overvalt, dat je er totaal niet op had gerekend. Is het niet ook een kwestie van jezelf de tijd gunnen aan het idee te wennen? Als je echt zou twijfelen of je dat derde kind nog wil, is het een ander verhaal maar ik zou toch eerder voor die verbouwing een andere oplossing zoeken dan die zwangerschap afbreken! Kunnen jullie bijvoorbeeld niet voor de zomer een huisje huren op een vakantiepark in de buurt of een caravan neerzetten op een camping, zodat jij wat verder weg kunt blijven van die verbouwing? 

Precies! En ook rustig kan genieten van de zwangerschap. Lijkt mij een goed idee wat Mija voorstelt.

Wat een onverwacht cadeautje! Dit kindje wil jullie graag als ouders zo te zien. Die verbouwing komt wel.

Gefeliciteerd!! 🥳


Met die verbouwing komt het vast wel goed. 

Wat een avontuur zeg! Gefeliciteerd. Een voorspoedige zwangerschap gewenst.

Van harte gefeliciteerd, van harte gegund!

Tam1981

Tam1981

02-07-2021 om 02:17 Topicstarter

Dank u voor de felicitaties, ik hoop ook dat de verbouwingen op tijd klaar zijn, zoveel werk en in collectieve kan je niet alles ineens doen. Ik ben wel vergeten zeggen dat ik fibro heb en dat alles veel trager gaat om in orde krijgen, ik krijg nu wel hulp in huis maar hulp in een grote kuis zou welkom zijn maar vind niemand om te helpen. Dat is ook stress he. Morgen weet ik hoe veel weken ik ben, de familie is er wel tegen blijkt het vandaag. Ze denken met dat we in collectieve zitten dat we niet rond zullen komen.

Tam1981 schreef op 02-07-2021 om 02:17:

Dank u voor de felicitaties, ik hoop ook dat de verbouwingen op tijd klaar zijn, zoveel werk en in collectieve kan je niet alles ineens doen. Ik ben wel vergeten zeggen dat ik fibro heb en dat alles veel trager gaat om in orde krijgen, ik krijg nu wel hulp in huis maar hulp in een grote kuis zou welkom zijn maar vind niemand om te helpen. Dat is ook stress he. Morgen weet ik hoe veel weken ik ben, de familie is er wel tegen blijkt het vandaag. Ze denken met dat we in collectieve zitten dat we niet rond zullen komen.

Het komt hoe dan ook wel goed al ervaar je het als flinke stress nu, al duurt het wat langer je vind hoe dan ook wel een manier om het allemaal waar te maken. Wat betreft de familie, (sorry als dit heel hard overkomt) vind ik dat je lak aan hun mening mag hebben, het is jou zwangerschap jou leven, familie heeft altijd wel een mening op iets. Gewoon lekker op jezelf en het bouwproject focussen. Die stress van de familie erbij is onnodig en niet het belangrijkste nu, dus hoe lastig dat ook is probeer dat aan de kant te zetten.

Fibro is heel heftig inderdaad, heel veel succes en sterkte.🌸

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.