Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
RM

RM

27-08-2023 om 20:06

Pijn onderbuik bij duwen

Hai,

Sinds mijn zwangerschappen (2018 en 2020) heb ik een erg gevoelige onderbuik. Als de kinderen op mijn ontspannen onderbuik terecht komen met bv stoeien doet het ontzettend pijn. Ook als ik met mijn vingers erop duw doet het pijn. Voor mijn zwangerschappen had ik dit niet. Mijn buikspieren zijn weer aan elkaar gegroeid. Als ik mijn spieren aanspan en erop duw valt de pijn ook mee. Ik ben voor andere klachten bij de osteopaat geweest en die behandelde mijn buik door deze te masseren. Hij gaf aan dat duwen op de buik niet per se pijn hoort te doen. Ik vraag me daarom af of het een klacht is die vaker voorkomt en of iemand dit herkent?

Groetjes Renate

Bespreek het een keer met je huisarts. Over het algemeen is pijn niet normaal. Maar wij kunnen aan deze post niet zien wat de oorzaak is.

Bijtje82

Bijtje82

27-08-2023 om 20:44

Het zou best littekenweefsel kunnen zijn. Maar goed, het kan vanalles zijn. Zelfs je darmen, je baarmoeder of je blaas.
Als je echt last hebt zou ik ook naar de huisarts gaan en misschien dat hij je voor een echo kan laten doorverwijzen.

Ik heb zelf dat ik last heb tijdens de seks, dan is penetratie echt niet fijn in bepaalde houdingen. Dat is bij mij altijd zo'n ruime week voor mijn periode. Heb het nooit laten onderzoeken eigenlijk.

Ervaringsdeskundige: ik zou een bekkenbodemfysiotherapeute naar je klachten laten kijken. Ik heb jaren te lang met een hypertone bekkenbodem rond gelopen en dat geeft o.a. ook deze klachten.

Je zou je kwetsbare darmen kunnen voelen.

heb je keizersnedes gehad? Dan zou het mogelijk littekenweefsel kunnen zijn

Iets meer info is wel handig: 
Normale zwangerschappen gehad?
Keizersnede of fluxus tijdens de bevalling?
Hoe zijn je menstruaties?
Wat voor AC gebruik je?
Sta je veel?

RM

RM

28-08-2023 om 17:55 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 28-08-2023 om 12:00:

Iets meer info is wel handig:
Normale zwangerschappen gehad?
Keizersnede of fluxus tijdens de bevalling?
Hoe zijn je menstruaties?
Wat voor AC gebruik je?
Sta je veel?

Hai

Er waren geen bijzonderheden qua bevallingen. Beide natuurlijk, zonder operatie, ingrepen of medicatie. Tijdens de zwangerschappen had ik wel pijn aan mijn bekken en onderrug. Mijn menstruatie is normaal en ik heb een koperspiraal...

Groetjes Renate

je reageert hierboven met groetjes.......

Haal ivm privacy je naam weg 

RM schreef op 28-08-2023 om 17:55:

[..]

Hai

Er waren geen bijzonderheden qua bevallingen. Beide natuurlijk, zonder operatie, ingrepen of medicatie. Tijdens de zwangerschappen had ik wel pijn aan mijn bekken en onderrug. Mijn menstruatie is normaal en ik heb een koperspiraal...

Groetjes 

Wellicht is je spiraal de oorzaak? 

Ik heb twee keer mirena gehad. De eerste geen centje pijn, de tweede, na de geboorte van mijn vierde. Pff wat een ellende… 

koperspiraal heb ik ook gehad en laten verwijderen wegens pijnklachten

ik zou dan toch even langs de huisarts gaan, zelf heb ik hier geen last van gehad. maar het kan ook zo maar je bekkenbodem zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.