Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Therese

Therese

20-06-2009 om 18:34

Progesteron eerste trimester

Ik ben benieuwd of er meer vrouwen zijn die de eerste drie maanden extra progesteron hebben gebruikt om een miskraam te voorkomen. Ik ga er maandag mee beginnen, maar heb geen idee of het pilletjes, spuiten of bolletjes zijn?! Welke bijwerkingen heb je ervaren? En werkte het?

Groetjes


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vroeg positief

Bij mijn vorge zwangerschap bleek ik ook een week korter zwanger en had ik dus positief getest bij 3 weken en 4 dagen.
Ik kan me je onzekerheid wel voorstellen hoor! Sterkte er mee!

Super!

Geweldig zo'n kloppend hartje! Bij je volgende echo moet je zeker om een printje van je beebje vragen. Dan heb je alvast wat tastbaars in handen en kan je je thuis nog eens op je gemak gaan verwonderen over dit kleine boontje dat in je buik zit.

Van mijn jongste zoon had ik ook een echo met 6 weken (via ISCI verwekt) en toen was er ook 1 zo'n knipperend pixeltje te zien van het piepkleine kloppende hartje. Hij ligt nu boven prinsheerlijk te slapen. Hij is nu 2 jaar en 5 maanden.

Het is je gegund!

Lieve therese

Aaaah wat blij ben ik dat het hartje klopte!
Sterkte met wachten tot vrijdag!

Wow!

WOw...een kloppend hartje!!!!!! Wat een ontzettend goed nieuws!!! Houden zo, houden zo meid!!!

Pilar

Hedda

Hedda

06-07-2009 om 12:13

Therese

Lieve Therese,

Je kent me misschien niet maar ik schreef af en toe wel eens op het draadje zwanger worden. Ik wil je feliciteren met je zwangerschap en wat geweldig dat je het hartje al hebt horen kloppen. Zo bijzonder lijkt me! Die onzekerheid is vreselijk. Ik weet er op dit moment alles van. Ben sinds afgelopen donderdag er achter gekomen dat ik ook zwanger ben maar ik kan het nog steeds niet geloven en durf het ook niet zo goed. Ik zou het ook wel prettig vinden z'on echo maar dat doen ze niet eerder bij mij dan 10 weken. Balen maar goed moet maar geduld hebben denk ik. Heel veel geluk voor vrijdag!

Liefs Hedda

Therese

Therese

06-07-2009 om 21:37

Hedda

Wauw ik wil je even van harte feliciteren met je zwangerschap! Wat een supernieuws zeg. Ik las net dat je net zoals ik ook bij dr. van Veenendaal loopt. Ik hoop dat we hem beidjes na zijn vakantie goed nieuws mogen melden. Jammer dat hij op vakantie is, want hij is erg scheutig met echo's.
Kun je niet eerder een echo vragen, omdat jullie zo lang zijn bezig geweest? Kan me voorstellen dat het daardoor extra spannend en kostbaar is.
Ik hoop dat je snel een prachtige echo mag krijgen!

Liefs Therese

Therese

Therese

06-07-2009 om 21:41

Nog 4 nachtjes...

tot de volgende echo. Als deze goed is, moet ik het van mezelf toch echt gaan geloven. Therese-man is ervan overtuigd dat het goed zit en ik hoop dat hij gelijk heeft. Moet inderdaad vrijdag een fotootje vragen. We waren zo in shock vrijdag dat we het niet eens gevraagd hebben.
Sinds een paar dagen echt flink misselijk en dat is wel erg fijn. Geeft me in ieder geval het gevoel dat er nog steeds wat gaande is. Bedankt voor al het gejubel en ik hoop vrijdag mee te doen.

Liefs Therese (vandaag voor de tweede keer in één week tijd 6 weken zwanger )

Hedda

Hedda

07-07-2009 om 09:13

Therese

Nog maar 3 nachtjes voor je!! Heb je een behandeling gehad voordat Veenendaal op vakantie ging? Wel balen dat hij er niet is, hij is toch een soort van vertrouweling voor me omdat hij zo vreselijk begaan is. Ik ga zo nog even bellen met de gyn en vragen wat hij vind van de afscheiding die ik elke dag wel een beetje heb. Ik weet dat het normaal is en dat het heel veel voorkomt maar ik wil het graag van hem horen. Ik vind het wel spannend hoor. Dit is voor mij de 1e keer dat ik zwanger ben en ben nog nooit zo ver gekomen. Ik las even in het lijstje van jou dat je heel wat voor de kiezen hebt gehad! Maar geloof er in Therese, dit gaat goed, je mannetje heeft er ook vertrouwen in en dat zegt ook heel wat! Dit is een juweeltje wat gedragen wil worden door jou 9 maanden lang.

Liefs Hedda

Therese

Therese

07-07-2009 om 18:53

Hedda

Dr van Veenendaal was onze third opinion zeg maar. We hebben eerst in ziekenhuis 1 veel onderzoek gehad, daarna in ziekenhuis 2 allerlei onderzoeken, maar beide ziekenhuizen konden geen oorzaak vinden en gaven het advies zo vaak mogelijk proberen zwanger te worden en hopen dat er eentje blijft plakken. We konden daar beiden geen genoegen mee nemen en kwam toen bij dr. van Veenendaal uit. Hij heeft me extra progesteron voorgechreven en bloedverdunners. Dat gebruik ik nu twee weken en tot nu toe lijkt alles goed te gaan. Helaas is hij nu op vakantie, maar hij heeft me genoeg pillen meegegeven om zijn vakantie te verbruggen. Ik loop nu weer bij mijn eerste gynaecoloog en deze vindt het allemaal dikke onzin, maar dat is zijn probleem. We hebben veel te winnen en weinig te verliezen.
Welke behandelingen heb jij gehad bij dr van Veenendaal? En ben je nu zwanger geraakt door behandeling of is dit spontaan ontstaan? Wat bijzonder en onwerkelijk moet het voelen als je na al die tijd een positieve test in handen te hebben. Wat vond de gynaecoloog trouwens van je afscheiding? Ik kan je in ieder egval vertellen dat het hier altijd een goed teken is. Bij de zwangerschappen waar ik het weinig had, ging het al vroeg mis.
Als je zin hebt mag je je ook aansluiten bij het feb. draadje bij 'gezellig'. Er is nog een maart-dame en ik balanceer op het randje van feb-maartje.

Liefs Therese

Hedda

Hedda

07-07-2009 om 19:47

Therese

Zo ver blader ik nooit op dit forum. Dus ik ga eens op ontdekking, bij gezellig!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.