Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Rode loper voor valkyre

Gefeliciteerd!

En ik dacht, ik maak alvast een beginnetje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen tips

Maar wel hartelijke felicitaties!

skik

Geen tips

ik ben tm de 16e week misselijk geweest, ik heb niet overgegeven maar had uren achter elkaar elke dag het gevoel dat het elk moment wel kon gebeuren. En toen was het dus opeens over.

Valkyre

Valkyre

07-06-2012 om 09:00

Precies, manda!

Dat heb ik nu ook: kotsmisselijk, maar niet daadwerkelijk overgeven. Bij Spruitje duurde het indertijd ook tot 16 weken. Maar ik heb toen de hele zwangerschap geen warm eten gelust...

Nu ook weer. Ik eet het wel, maar ik moet mezelf echt dwingen. Verder vooral veel crackers.

Gisteren tijdens het lesgeven viel ik bijna flauw! Misselijk, warm, duizelig, zwarte vlekken voor mijn ogen. Was even vergeten een rolletje dextro te kopen voor dat soort noodgevallen. Vandaag maar even doen.

Valkyre

Valkyre

08-06-2012 om 15:28

Bekken

Inmiddels ben ik alweer begonnen met sporten bij de fysiotherapeut ivm mijn bekken. Ik heb alweer regelmatig pijn rond en net boven mijn stuitje (SI-gewricht) en rond de aanhechting aan het schaambeen. Balen. Na mijn eerste zwangerschap heb ik drie jaar gerevalideerd voor ik weer pijnvrij was. Uiteindelijk heeft mijn huidige fysio (dat was inmiddels de derde op rij) dat voor elkaar gekregen. Ik heb veel vertrouwen in hem, dat is fijn. Als het niet meer beter wordt met (voorzichtig) sporten verwijst hij me daarnaast door naar een bekkentherapeut. Duimen dat het dit keer sneller over is!

Daarnaast moet ik me weer aan bepaalde leefregels houden (niet te lang achter elkaar zitten of staan, voldoende rusten - echt plat liggen dus). Dat is wel lastig te combineren met werk en studie, maar goed, ik doe mijn best. Regelmatig (rustig) bewegen helpt in dit stadium ook wel, maar bijvoorbeeld tegen de wind in fietsen is niet zo'n succes. Wandelen gaat nog wel goed.

Het valt me best tegen dat ik in zo'n vroeg stadium al zoveel last heb, maar ja. Hopen dat het vroege beginnen met oefentherapie de problemen binnen de perken houdt...

elsje78

elsje78

08-06-2012 om 22:38

Tip

Hoi

Heb zelf behoorlijke rugklachten en ook bij het si gewricht. Als je zit, moet je proberen de hoek tussen bovenbenen en rug zo groot mogelijk te houden. Dus niet naar voren zitten, maar naar achteren.

Beterschap en gefeliciteerd nog!

Valkyre

Valkyre

12-06-2012 om 09:37

Hoi elsje

Ja, ik weet het. Ik heb na mijn eerste zwangerschap drie verschillende fysio's gehad, dus ik heb een hoop tips gekregen. Ik vind het nog wel moeilijk om alle adviezen op te volgen hoor - zo zit ik graag met mijn voeten onder mijn stoel gevouwen, maar dat is dus heel slecht voor mijn bekken. Lastig om af te leren! En het is ook weer even opletten dat ik niet te lang achter elkaar zit, of stilsta. Veel bewegen tussen het werken achter de computer door. Moeilijk, want als ik eenmaal lekker aan het werk ben, wil ik niet meer stoppen...

elsje78

elsje78

12-06-2012 om 21:17

Hoi

Ja herkenbaar! Bij mij zijn de klachten na de tweede bevalling ontstaan en ben nu herstellende van de tweede hernia in twee jaar tijd. Restklachten zijn dove voet en regelmatig last van si gewricht en spieren door de zwakke rug. kan je dus niet verblijden met meer tips, die heb je al genoeg dus.

Of misschien toch, wat hier echt wonderen doet als mijn spieren weer eens vastslaan bij het si gewricht is een elektrisch warmte matje, of hoe heet zo'n ding. Is ongeveer zo groot als een hoofdkussen en die gaat onder mijn rug. Stekker erin en uur opliggen. De spieren ontspannen en herstellen zo veel sneller...Echt erg fijn, vooral 's avonds

hoe gaat het verder met je, nog misselijk? Wanneer mag je weer op controle?

groetjes

Valkyre

Valkyre

14-06-2012 om 14:57

Elsje

Wat een goed idee, zo'n matje. Waar koop je zoiets? Ik gebruik meestal een kruik (zo'n warmwaterzak), maar daar kan je niet echt bovenop liggen natuurlijk.

Het gaat verder wel. Wel erg misselijk, maar tot nu toe nog niet hoeven overgeven. Vrijdag de 22ste weer een echo; ik kan niet wachten, want ik vind het toch weer erg spannend... Zou het nog goed zijn daarbinnen?

krin

krin

14-06-2012 om 15:54

Luikje

Dat verlangen naar een luikje in je buik om af en toe naar binnen te kunnen gluren en te zwaaien, dat herinner ik me nog wel. Als het eenmaal groeit en bloeit en je van binnenuit verrot schopt, heb je in elk geval dagelijks contact, maar tot die tijd...
Sterkte met de zwakke maag, en het wachten.

elsje78

elsje78

16-06-2012 om 23:42

Valkyre

Ik heb dat matje gewoon van een elektrozaak, thuiszorgwinkel heeft ze vast ook wel, maar wat duurder denk ik. Moet je echt doen, ik had vorige week weer zo'n last en het helpt echt goed!

Succes met wachten, zo'n zwangerschap is een groot aftelfeest!

Valkyre

Valkyre

20-06-2012 om 23:09

Dank

Ik ga kijken, Elsje.

Nog twee nachtjes slapen voor de echo - ik vind het geen feest hoor, dat aftellen. Brrr. Eng! Duimen jullie maar voor me. Ondanks de misselijkheid zit ik erg in de spanning. Doodeng vind ik het! Ik zal blij zijn als ik de baarmoeder kan bevoelen, en nog blijer als ik de baby voel bewegen...

Bellefleur

Bellefleur

21-06-2012 om 10:23

Valkyre,

Ik zal voor je duimen. Ik kan me voorstellen hoe spannend dit is. Hoeveel weken ben je nu?
Trouwens die bekkeninstabiliteit: zoek je hulp bij een fysiotherapeut of alexandertherapeut? Ik had heel veel baat bij een kussen tussen mijn knieën 's nachts. Alle 'schade' die ik overdag opliep, kwam 's nachts weer tot rust. Zorg er wel voor dat het kussen dik genoeg is. Heel veel sterkte met afwachten!

Valkyre

Valkyre

21-06-2012 om 11:17

Bellefleur

Vandaag 10 weken!

Ja, de truc met het kussen ken ik. En ik ben alweer een paar weken aan het sporten bij de fysiotherapeut die mij na twee jaar modderen in een jaar pijnvrij heeft gekregen. Dus ik heb er wel vertrouwen in dat het dit keer minder erg wordt en dat het herstel dit keer sneller zal gaan. De vorige keer kwam ik pas 10 weken na de bevalling bij een (slechte) fysio terecht! Ik heb ook met de fysio afgesproken dat als het verslechtert, hij me doorstuurt naar een bekkentherapeut tot het SI-gewricht weer stabiel genoeg is om oefeningen te kunnen doen. Hij is erg goed; remt me ook af als ik teveel wil (ik ben nogal van het lekker hard trainen, maar dat mag dus niet met een bekkenprobleem). Maar goed, ik ben op dit moment vrijwel pijnvrij, dus het sporten is vooral preventief nu.

elsje78

elsje78

21-06-2012 om 19:14

Succes morgen

zal aan je denken!

Weet je wat een idee is, hielp hier goed, een voedingskussen in bed. Kan tussen je knieën en toen ik wat verder was en de buik dik werd, schudde ik het meeste naar de knieën en de rest steunde mijn buik.

Groetjes

Benieuwd!

Hoi Valkyre,
Ik lees hier maar niets...geen nieuws goed nieuws hoop ik toch!?

Valkyre

Valkyre

23-06-2012 om 01:37

Goed nieuws!

Prima echo; kloppend hartje en dito navelstreng en zelfs al vingertjes gezien! Opluchting, ook bij mijn man. Over 2 weken weer een echo.

Yes!

Wat een heerlijk nieuws, geniet er maar lekker van!!!

Fijn!

Gefeliciteerd, weer een stap voorwaarts!

krin

krin

23-06-2012 om 21:10

Leuk

Weer een geslaagd inkijkje verder.

elsje78

elsje78

24-06-2012 om 10:08

Hoera

Gefeliciteerd! Hoe ver ben je nu?

Ely

Ely

24-06-2012 om 10:09

Gefeliciteerd!

Las net in ander draadje over je zwangerschap en kwam even feliciteren. Wat superfijn voor jullie!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bellefleur

Bellefleur

25-06-2012 om 09:52

Fijn!

Wat een goed nieuws op de maandagochtend. Ga vooral zo door Gelukkig dat de bi zich een beetje rustig houdt. En de misselijkheid?

Valkyre

Valkyre

28-06-2012 om 18:09

Blegh

Nog steeds erg beroerd... Brrr. 's Ochtends gaat het nog wel, maar rond etenstijd lust ik ongeveer niks meer, blegh! Ik blijf ook nog steeds erg moe en heb last van bandenpijn. Maarrr vandaag 11 weken!

Valkyre

Och het is ook zo dubbel he, zo blij zijn met zwanger zijn maar je erdoor ook niet goed voelen. Hopelijk is de misselijkheid gauw op z'n retour.

Bij mij hielp het om crackertjes en biscuitjes te eten. Cream crackers en digestives. Af en toe eentje zodat je niet veel eet in een keer maar je maag ook nooit helemaal leeg is.

Sterkte

Valkyre

He bah, vervelend die misselijkheid. Ik heb er ook drie zwangerschappen flink last van gehad. Gelukkig ben je al 11 weken ver, meestal gaat het in het tweede trimester beter. Helpt het misschien om geen warm avondeten te eten, maar iets anders? Een koude wrap met zure room, avocado en ham ofzo? En doe rustig aan he, je bent een heel mens aan het maken, da's een hele klus!

skik

Bellefleur

Bellefleur

02-07-2012 om 10:13

11 1/2

Ik kan me die lamlendige misselijkheid nog zo herinneren! Sterkte er mee. En, vandaag al weer 11 weken en 4 dagen!

12 weken vandaag

Is de misselijkheid al wat gezakt?

skik

Valkyre

Valkyre

05-07-2012 om 19:34

Ja en nee

Ja, 12 weken, hoera! Maar nee, de misselijkheid is nog niet afgenomen. Voel me bij vlagen erg ziek, en verder redelijk tot flink misselijk, helaas. Morgen echo!

Gaat over

bij de oudste ben ik tot 12 weken misselijk geweest en bij de jongste 16 weken. En het was van de ene op de andere week over.

Nou heb ik niet overgegeven maar had ik wel constant gevoel dat het elk moment zou gebeuren. Anyway, het gaat echt echt echt over !!

En een teken van een flink goede zwangerschap ! Verder is het natuurlijk kloten, de ene kwaal na de andere heb ik gehad maar nergens serieus last van. Sterkte en morgen veel goeds bij de echo, leuk hoor !!

Valkyre

Valkyre

07-07-2012 om 00:42

Goede echo

We krijgen de volledige uitslag van de combinatietest pas volgende week (dat wordt niet meer door het ziekenhuis zelf berekend, maar door het RIVM ofzo?), maar de nekplooi was normaal (poeh! opluchting). Het kindje zwaaide en draaide dat het een lieve lust was . Ook een mooi wipneusje al te zien, en dat op een lengte (hoofd tot billen) van 6,4 cm, ongelooflijk... Net zo'n wipneusje als grote broer op de echo had!

We hebben het Spruitje vandaag ook verteld. Zijn eerste reactie was, zachtjes zuchtend: "een vriendje voor mij." Ja, zeiden we, een broertje of zusje. Jij wordt een grote broer! Dat zei hij nog een paar keer zachtjes tegen zichzelf, "ik word grote broer, ik word grote broer!" Het was om van te smelten, zo lief. Daarna kwamen de vragen. Wanneer hij met de baby kon spelen ("als-ie nul is, of 1 of 2 of 3?), en hij riep heel enthousiast "en als-ie vier is, gaat-ie naar school! Naar MIJN school!"

Prachtig en ontroerend om te zien hoe hij het allemaal probeerde te plaatsen en verwerken. Hij zal nog wel meer vragen hebben de komende tijd. Hij wilde ook al weten of de dokter mijn buik ging opensnijden (meteen een klein anatomielesje over het gaatje achter het plasgaatje) en wanneer de baby dan kwam (nog heeeel lang wachten, na Sint en Kerst en Oud en Nieuw). Ik had gedacht dat het nog heel abstract voor hem zou zijn, maar hij had al best een beetje een voorstelling van de dingen. Leuk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.