Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Slijmerig bloedverlies

Hoi leden

Ik schrok net heel erg. Ik voelde wat krampjes in de buik en bij het afvegen kwam er donkerrood slijm mee, soort van oud bloed lijkt het. Nu voel ik nog steeds wel steken. Een soort lichte pijn 

Ik ben 15 weken zwanger nu. Moet ik me zorgen maken? Normaal heb ik soms rood slijmerig verlies en dat is dan vooral na de seks. Nu ben ik geen seks gehad maar verlies dit wel? 
hebben de zwangeren dit ook gehad?? 

Ik zou even overleggen met je vroedvrouw. Hoeft niets te zijn, maar zij hebben meer ervaring.

AnnaStir

AnnaStir

04-07-2021 om 17:29 Topicstarter

Ja maar toen ik belde op het moment dat ik 2x rood slijm verloor, zei ze dat het komt door de dunne bloedvaten en het feit dat ik seks had gehad.

Ik weet dat als ik morgen zou bellen ze hetzelfde zou zeggen. 
gister heb ik trouwens wel seks gehad, in de ochtend. zou het daar nog van zijn? 

Het stelt je niet gerust. Wat zou je wel gerust stellen? Zou je willen dat ze even naar het hartje van de baby luistert? Als dat zo is, kun je dat gewoon vragen en afspreken waar je haar kunt ontmoeten, bij jou thuis of op de praktijk.

En verder kun je niet altijd alles verklaren tot op de centimeter, zeker niet als het om bloedverlies gaat tijdens de zwangerschap. Je houdt het in de gaten.

AnnaStir

AnnaStir

04-07-2021 om 17:47 Topicstarter

Dat is een goede. Ik zal de praktijk morgen bellen en vragen of ze naar het hartje wil luisteren. De 20 weken echo duurt nog zo lang. Dank je wel voor het meedenken 

Dus je had ook wat bloedverlies, zonder dat er sprake was van sex. Heb je de vroedvrouw hierdoor op verkeerde been gezet? Bel haar op dat je ook ongerust bent vanwege de krampen. 
Waarom worden echo’s pas na 20 weken gedaan? Als je ongerust bent, kan je dan aangeven zo ongerust te zijn dat je een echo wilt omdat het je ook slapeloze nachten is gaan bezorgen.

Ik was ook eens ongerust. Vroedvrouw plande een echo in.

Ik heb het ook gehad, vroeger in de zwangerschap. Ik ben toen bij de huisarts geweest (die deed de controles, nooit een verloskundige gehad). Ze heeft gevoeld, gekeken en geluisterd. Volgens haar was het oud bloed, maar wilde me wel doorsturen naar de gynaecoloog als ik het niet vertrouwde. Maar ze had me gerust gesteld. 

Je zou best kunnen vragen om te kijken of echt alles goed is, omdat je niet gerustgesteld bent. Daarvoor zijn ze toch?

Ik heb in de eerste 8-9 weken regelmatig lichtroze / bruinverlies gehad tijdens het plassen. Ook bloedverlies komt veel voor tijdens de zwangerschap. Als je echt ongerust bent dan zou ik contact opnemen met je verloskundige.

Heeft de verloskundige je kunnen geruststellen intussen? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.