Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stuitligging

Mijn derde kindje ligt in stuit, heeft nooit anders gelegen en ik ben ondertussen 38w zwanger. 
Vandaag aan de monitor wel iets gek.. het hartje werd na een tijd zoeken niet bovenaan gevonden (zoals het al altijd het geval is geweest), maar onderaan. 

Iemand ervaring met stuitligging en hartje toch onderaan horen? Ik ben nu stiekem aan het hopen dat baby toch nog gedraaid is, hoewel ik dit niet gemerkt heb...

Hebben ze niet even gevoeld toen ze toch aan het luisteren waren? Kun je zelf voelen hoe hij ligt. Mijn oudste is in week 36 of 37 gedraaid. Dag voelde wel als een complete volksverhuizing, dus ik weet niet of je het ook zou kunnen missen

Neefje van me is nog gedraaid net voordat ze in gingen leiden, dus het kan. En dat was geen kleine baby.

Mijn tweede draaide nog hele slagen in de rondte de laatste weken, maar dat voelde ik inderdaad erg goed. 

Bel je verloskundige en vraag het zou ik zeggen. Misschien willen zij wel even voelen hoe het kindje ligt. Kan het ook zijn dat het al verder is ingedaald en daardoor lager uitkomt? 

Ja maar dan kijken ze toch ook meteen naar de ligging? Waarom ben je weer weggegaan zonder dat te weten? Verloskundige bellen dus nu. 

Sunny04

Sunny04

15-04-2021 om 17:25 Topicstarter

Ik heb wel gevraagd om te voelen maar het was een stagiaire. Ze zei dat ze dacht dat hij nog in stuit ligt, maar ik vond niet dat ze heel overtuigend klonk. Ofwel hoop ik gewoon te hard.. Morgen krijg ik een echo dus dan weet ik het zeker. 

En, heb je nu helderheid?

Nu ben ik ook wel benieuwd of de kleine is gedraaid of niet?😅

Volgens mij kan het nog wel eens verwarrend zijn of ze het hoofdje of de billen voelen (zeker als het een onervaren iemand is). Bij mij lag de derde ook heel laat nog in stuit. Op een moment voelde ik de baby gewoon draaien, net als MMcGonagall, de baby gaat dan dus even overdwars, dus dat was niet te missen. (bij controle bleek hij idd gedraaid te zijn).

Kan bij de derde best laat nog gebeuren omdat er gewoon wat meer ruimte is dan bij een eerste baby.

Ik hoop dat je inmidddels duidelijkheid hebt en de baby nu goed ligt. Of er misschien al uit is

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.