Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

The ( overrated?) babymoon 😅

hoe ging dat bij jullie? Bewust een vakantie gepland enkele maanden voorafgaand aan de komst van eerste jullie kindje?

Mijn eerste is al lang geleden, uit die tijd herken ik geen babymoon-traditie. Maak er nu een mee langs de zijlijn 😎


mut

mut

20-07-2021 om 19:14

Reactie op Fenyw: tijdens mijn eerste zwangerschap zijn we op vakantie gegaan toen ik een week of 10 zwanger was. Dat was geen goed idee ivm met misselijkheid. Gelukkig hadden we een paar maand later nog een paar weken vrij en zijn toen nog weer even weg geweest. 

Wij wilde ook samen nog even weg. Gewoon omdat de komende jaren de vakanties toch anders zijn. Maar nee, het hoeft voor mij zeker geen babyfoon genoemd te worden hoor. Ik ben ook niet van de gender reveal, babyshowers. Vind dat persoonlijk niet nodig.

Lekker toch? Samen nog even weg voordat de laatste zwaardere weken van de zwangerschap beginnen en daarna de babytijd begint. 

Wij hebben het wel gedaan en ik heb er erg van genoten. Net zoals van elke vakantie samen. Waarom zou dat overrated zijn? 

Ik was 28 weken zwanger en het was augustus toen wij op babymoon gingen naar Frankrijk. Ik had het bloedheet, door corona was vrijwel alles dicht, er was geen airco in onze b&b dus ik kon kiezen tussen baden in het zweet met balkondeuren dicht, of lekgeprikt worden door de muggen met balkondeuren open, ik kon daar letterlijk niks eten (alles was met vlees dat vanbinnen nog bloedde, rauwe kazen, sauzen bereid met wijn, en desserts met rauw ei/drank), en ik kon niet meer bij mijn voeten waardoor mijn man een week lang heeft zitten priegelen met mijn sandaaltjes om ze aan en uit te trekken. Onze babymoon was vrij overrated ja 

Voordat we gingen proberen zijn wij in Augustus nog samen paar dagen naar Frankrijk geweest. Heerlijk was het, alleen maar wijn drinken, fruits de mer en oesters eten, en vanalles doen wat niet meer mocht als ik zwanger was. Eigenlijk zouden we in 2020 nog naar Amerika gaan maarja, Covid he. 

ik ben wel bij de zwangerschappen op vakantie geweest. Ook met de gedachte dat het nog even makkelijk kon.  Maar heb het nooit een babymoon genoemd. De vakantie was ook niet extra speciaal of ver. Gewoon gezellig weg zonder daar een pasgeboren baby mee lastig te vallen.

Ik was 24 weken zwanger toen we een weekje naar België zijn geweest. Het was heerlijk! Maar het was gewoon onze zomervakantie. 😁 Van een babymoon had niemand toen nog gehoord.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

20-07-2021 om 20:58 Topicstarter

Millie91 schreef op 20-07-2021 om 19:30:

Ik was 28 weken zwanger en het was augustus toen wij op babymoon gingen naar Frankrijk. Ik had het bloedheet, door corona was vrijwel alles dicht, er was geen airco in onze b&b dus ik kon kiezen tussen baden in het zweet met balkondeuren dicht, of lekgeprikt worden door de muggen met balkondeuren open, ik kon daar letterlijk niks eten (alles was met vlees dat vanbinnen nog bloedde, rauwe kazen, sauzen bereid met wijn, en desserts met rauw ei/drank), 

Wat zouden zwangere vrouwen daar dan eten? Je zou toch denken dat restaurants rekening houden met de restricties.

Wilgenkatje- schreef op 20-07-2021 om 20:58:

[..]

Wat zouden zwangere vrouwen daar dan eten? Je zou toch denken dat restaurants rekening houden met de restricties.

Ik denk dat zwangere vrouwen daar een stuk minder voorzichtig zijn. Bovendien zijn de vrouwen die daar wonen niet elke avond aangewezen op restaurants.

We hebben wel een aantal keer in ons beste Frans gevraagd naar de opties zonder rauw vlees, rauwe kaas, rauw ei en drank, maar we kregen elke keer alleen een antwoord in de trant van 'onze eieren zijn vers, er kan je niks gebeuren' of 'de saus staat lang op het vuur dus er zit nog weinig alcohol in'. Tja, dan zijn ze in Nederland een stuk strenger met de adviezen.

Zelf niet gedaan omdat ik om de haverklap naar het ziekenhuis moest en mn vakantie dagen wilde opsparen tot na de bevalling. Maar kan me voorstellen dat als je je goed voelt het lekker is om er even uit te gaan.

Ik wist niet eens dat dat een naam had. Vind het ook allemaal overrated om vooraf al drie feesten te geven. Kind geboren, kraamvisite, that's it. Lekker ouderwets.
Onze dochter is met 29 weken geboren dus als we het al hadden willen doen was het al de vraag geweest of het er überhaupt van gekomen was.
We zijn geloof ik wel rond de twintig weken een paar dagen op vakantie geweest, maar speciaal als 'laatste vakantie zonder kind'. 

Ik heb onze zomervakantie dit jaar wel gekscherend babymoon genoemd en heb wel erg gehoopt dat het door kon gaan omdat het toch je laatste vakantie samen is en we nog graag naar het buitenland wilden. Daar heb ik me vervolgens helemaal niet op m’n gemak gevoeld doordat ik niet kon ontspannen (heb ik van meer zwangere vrouwen gehoord dat ze dat herkenden op vakantie) en tot overmaat van ramp werden man en ik beide ziek. Dus tot zo ver romantische babymoon 😅.

Het is zo'n 20 jaar geleden, maar wij gingen toen in de zomer meerdere weken kamperen op verschillende plekken in Oostenrijk en Slowakije. Ik was toen 3 tot 4 maanden zwanger. Was heel erg leuk. Ook wat in de bergen gewandeld. Ik had totaal geen last van de zwangerschap op die vakantie. Ik was wel wat extra gevoelig voor geuren dus bij restaurantjes gingen we uiteindelijk vaak voor hetzelfde gerecht...
Later die zwangerschap zijn we nog getrouwd en ik mocht nog nét mee met het vliegtuig (bijna 7,5 maand zwanger) naar een stad in Italië. Dus dat was de huwelijksreis en babymoon (waar ik tot dit draadje nog nooit van had gehoord) in één!
Op die paar-daagse trip kon ik nog best veel doen, ondanks heel dikke buik. Maar eenmaal thuis heb ik verder veel op de bank gezeten en was mijn activiteit laag, tot ik mijn kind in mijn armen sloot

Wij zijn toen ik 26 weken zwanger was van de eerste in mei naar Isla Margarita gegaan. Ons kind zou midden in de zomer geboren worden dus een zomervakantie, met of zonder baby, zat er niet in. Het was heerlijk, alles ging ook prima met de vlucht, het klimaat aldaar en vooral het eten. Ik werd daar in Zuid Amerika als zwangere vrouw helemaal verwend door de obers, kreeg extra vers fruit en smoothies enzo, heerlijk hoor. Verder voelde ik me topfit dus heb daar ook nog tripjes gemaakt, gezwommen, gedanst.

Beide kinderen werden na de zomervakantie verwekt en vlak voor de zomervakantie geboren. Aangezien ik werkte nam ik juist geen vakantie op zodat ik na de bevalling zo lang mogelijk verlof en vakantie kon opnemen om thuis te blijven. Nou ja, we gingen heel snel na de bevalling van oudste naar het herkomstland van ex. Gelukkig was iedereen goed gezond en was de bevalling thuis prima verlopen.
Ik was een oudere moeder en had al genoeg vakantie gehad, ook met ex, we genoten juist van het kleine huishouden samen voor de kinderen kwamen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.