Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Veel stress van ex


Catwoman

Catwoman

04-04-2022 om 21:42 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 04-04-2022 om 21:36:

[..]

Ik dacht dat ik las dat ze dit zo afgesproken hadden voor ze uit elkaar gingen dat hij bij haar in zou trekken, en ik ga ervan uit dat ze bij samenwonen ook samen de kosten delen. En extra veel bestedingsruimte is met een product dat €7,50 de gram kost niet echt nodig. Dat is met een kleinere portemonnee ook nog wel te betalen.

Ja hij zou begin dit jaar bij me komen wonen inderdaad omdat het zo goed ging tussen ons en hij clean was. We zouden dan de kosten gaan delen, dat is niet meer dan normaal lijkt mij. Maar ik heb dat samenwonen uitgesteld omdat hij toen weer was begonnen met blowen

Battle-Royale schreef op 04-04-2022 om 21:36:

[..]

Ik dacht dat ik las dat ze dit zo afgesproken hadden voor ze uit elkaar gingen dat hij bij haar in zou trekken, en ik ga ervan uit dat ze bij samenwonen ook samen de kosten delen. En extra veel bestedingsruimte is met een product dat €7,50 de gram kost niet echt nodig. Dat is met een kleinere portemonnee ook nog wel te betalen.

Ik wist niet dat ze beiden huurden. Ik zou hem sowieso niet mee laten betalen aan de huur, want dan heeft hij ook rechten. Zodra hij gebruikt moet je hem er acuut uit kunnen zetten. 

Ik wist ook niet dat wiet zo goedkoop was. Ik ken iemand die tien jaar lang verslaafd is geweest aan alcohol en wiet en hij liet zo'n 600 euro per maand bij de coffeeshop achter heeft hij me ooit verteld. Het is een godswonder dat de man nog leeft.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

04-04-2022 om 21:59

MamaE schreef op 04-04-2022 om 21:47:

[..]

Ik wist niet dat ze beiden huurden. Ik zou hem sowieso niet mee laten betalen aan de huur, want dan heeft hij ook rechten. Zodra hij gebruikt moet je hem er acuut uit kunnen zetten.

Ik wist ook niet dat wiet zo goedkoop was. Ik ken iemand die tien jaar lang verslaafd is geweest aan alcohol en wiet en hij liet zo'n 600 euro per maand bij de coffeeshop achter heeft hij me ooit verteld. Het is een godswonder dat de man nog leeft.

Van wiet ga je niet zomaar dood, je word er alleen sloom van. 

Battle-Royale schreef op 04-04-2022 om 21:59:

[..]

Van wiet ga je niet zomaar dood, je word er alleen sloom van.

Hij dronk er ook nog behoorlijke hoeveelheden alcohol bij. Denk dan aan minstens drie flessen wijn per dag plus nog sterk spul. Hij heeft zelf zijn lever al uitgesloten op zijn donorcodicil 'want die is toch niet meer te gebruiken'.

Hij is meerdere keren zijn werk kwijtgeraakt, geld geleend van zijn vader, zijn broers, schulden bij de bank, zorgverzekering etc. Maanden koud gedoucht omdat hij geen geld had om zijn boiler te laten repareren (lees; drugs had meer prioriteit). Pas toen de bank een brief stuurde dat ze zijn rekening dreigden te blokkeren is hij cold turkey gestopt met de hele zooi. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

04-04-2022 om 22:12

MamaE schreef op 04-04-2022 om 22:06:

[..]

Hij dronk er ook nog behoorlijke hoeveelheden alcohol bij. Denk dan aan minstens drie flessen wijn per dag plus nog sterk spul. Hij heeft zelf zijn lever al uitgesloten op zijn donorcodicil 'want die is toch niet meer te gebruiken'.

Hij is meerdere keren zijn werk kwijtgeraakt, geld geleend van zijn vader, zijn broers, schulden bij de bank, zorgverzekering etc. Maanden koud gedoucht omdat hij geen geld had om zijn boiler te laten repareren (lees; drugs had meer prioriteit). Pas toen de bank een brief stuurde dat ze zijn rekening dreigden te blokkeren is hij cold turkey gestopt met de hele zooi.

Ja maar dit soort problematiek lees ik niet bij TO haar ex. 

Catwoman

Catwoman

04-04-2022 om 22:19 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 04-04-2022 om 22:12:

[..]

Ja maar dit soort problematiek lees ik niet bij TO haar ex.

Klopt. Hij is wel eens een baan kwijt geraakt omdat hij te vaak te laat kwam. En hij heeft wel wat schulden omdat hij laks is met rekeningen betalen. 

Catwoman schreef op 04-04-2022 om 22:19:

[..]

Klopt. Hij is wel eens een baan kwijt geraakt omdat hij te vaak te laat kwam. En hij heeft wel wat schulden omdat hij laks is met rekeningen betalen.

Dan sowieso niet samenwonen. Als er een deurwaarder komt moet die maar spullen van hem meenemen. Niet die van jou.

En het moeten betalen van een dak boven zijn hoofd, zelf verantwoordelijk zijn voor zichzelf, is ook een externe motivatie om te proberen werk te behouden.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

04-04-2022 om 22:40

Catwoman schreef op 04-04-2022 om 22:19:

[..]

Klopt. Hij is wel eens een baan kwijt geraakt omdat hij te vaak te laat kwam. En hij heeft wel wat schulden omdat hij laks is met rekeningen betalen.

Nou ja hopelijk kunnen jullie morgen een goed gesprek hebben over de verwachtingen over en weer, ik lees niet dat jij hem bij jullie kind wil weghouden en dat jullie wel van elkaar houden dus ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen, en een oplossing of manier vinden die voor jullie allen werkt, de relatie wordt mogelijk niet hersteld maar je  kunt nog steeds samen ouders worden. Zijn verslaving moet hij zelf oppakken want hij is de enige die dat kan maar probeer het los te zien van zijn vaderschap. Beter voor alle partijen.

Biebel schreef op 04-04-2022 om 13:00:

Dat je zwanger werd van hem in goed vertrouwen dat hij op het goede spoor zat; dat siert je, want je geeft iemand een tweede kans.
Hem nu geloven dat hij thuis kan afkicken, bij je laten wonen en een vader spelen - dat is dommigheid, want je weet nu hoe hij echt is.
Het eerste is je misschien overkomen, dat wat nu gebeurt ga je bewust aan. Hem geloven dat hij afkickt en hem bij je laten wonen, terwijl je inmiddels weer hoe onbetrouwbaar hij is- dat geeft aan dat je je nog steeds door hem laat manipuleren.

Antwoord kan ook gewoon ‘nee’ zijn he. Nee. Eerst maar eens hard aan jezelf werken en dan hoor ik wel hoe je voor ons wil zorgen. Bij ons komen wonen zonder afkick hulp is dat in elk geval niet.

Ik zou hem ook niet in huis nemen met afkickhulp.

Dus berichtje van Biebel lijkt mij een goede, maar dan zonder de woorden 'zonder afkickhulp'.

Catwoman schreef op 04-04-2022 om 13:04:

[..]

Ja ik snap dat het moeilijk is om te begrijpen maar hij overrompelde mij ermee. Ik had een gesprek voorbereid over de baby en dan komt hij ineens hier mee. Ik kan dan niet zo goed schakelen en moet dingen eerst even laten bezinken en bij mezelf te rade gaan wat ik er eigenlijk van vind en hoe ik me erbij voel. Ik weet dat inmiddels van mezelf en daarom zeg ik vaak dat ik het even wil laten bezinken zodat ik me niet gelijk laat overhalen tot iets. Dat heb ik voorheen wel gedaan en had ik er daarna spijt van

Heel goed dat je zegt erover na te willen denken om tijd te winnen.

Zeker voor mensen die slecht zijn in 'nee' zeggen (ben jij dat inderdaad ook?) is dat een hele goede reactie.

Weet je dat sommige mensen bewust anderen (jou) met dingen overrompelen? Dat het als het ware manipulatief gedrag is?

Ik heb de indruk dat je ex heel goed weet hoe hij jou moet manipuleren. Heb jij zelf ook dat beeld?

Catwoman schreef op 04-04-2022 om 13:25:

[..]

Dat hij zelf verantwoordelijkheid neemt voor zijn verslaving en er zelf mee aan de slag gaat. En geen dingen van mij verwacht want ik wil me focussen op mezelf en de zwangerschap

Je weet het, he? Je kunt beter nul verwachtingen van hem hebben.
Anders raak je weer teleurgesteld.

Je kunt natuurlijk wel hopen.
Maar hopelijk wel met realiteitszin, gebaseerd op al je, helaas niet al te positieve, ervaringen met hem.

Catwoman schreef op 04-04-2022 om 14:08:

[..]

Dat hoop ik. Hij zei dat hij als hij is gestopt bij mij wil wonen want dat ziet hij dan als beloning. Als ik daar nee op zeg ben ik bang dat hij helemaal niet gaat stoppen

Ah, hier komt de aap uit de mouw.
Ik vroeg me al af of jullie het alleen gehad over dat hij wil stoppen met blowen.
Maar nu blijkt dat hij bij jou in wil trekken.
Wow, hij heeft lef.

En het erge is, dat hij jou daar kennelijk een schuldgevoel mee aanpraat. Want jij voelt je nu (mede)verantwoordelijk voor het stoppen met blowen door hem. Want als jij dat niet in het vooruitzicht stelt dan stopt hij er niet mee. En dat is wat je zo graag wilt...

Catwoman, dat schuldgevoel aanpraten is ook manipulatief gedrag. 
Het lijkt erop dat hij precies weet wat hij moet zeggen om jou te manipuleren. Het zou goed zijn als je dat gaan inzien. Hij bespeelt je.

Wil jij een relatie met iemand die jou aldoor manipuleert om te krijgen wat hij wil?

Zo nee, stop dan met je schuldgevoel serieus te nemen. En laat hem het zelf doen. Geen beloningen van jouw kant. Hij moet het doen voor zichzelf, voor de baby en evt. voor jou. Maar niet voor een 'beloning'. En zeker niet als jij voor die beloning moet zorgen.

Praat maar veel met mensen zodra je schuldgevoelens bij jezelf bemerkt. Zodat anderen je ermee kunnen helpen daar niet aan toe te geven. Daar help je nl. jezelf, de baby en hem niet mee.

Catwoman schreef op 04-04-2022 om 21:38:

[..]

Ja dat is makkelijk praten als je die kennis hebt. Ik was voor deze relatie niet bekend met verslavingen en ik wist niet dat blowen zo'n moeilijke verslaving is. Bij een verslaving dacht ik meer aan alcohol of harddrugs

Catwoman, maak je dus niet druk over de opmerkingen over jouw keuzes in het verleden.
Laat die lekker van je afglijden.
Richt je op de toekomst. Maar wel rekening houdend met je ervaringen in het verleden.
En dus dat hij een verslaafde is. En dat je nu wel weet dat verslaving niet zomaar stopt. Dus ga daar ook niet vanuit.
En ook dat verslaafden zich vaak zeer manipulatief gedragen om hun zin te krijgen, om jou daar te krijgen waar hij jou wil hebben, in zijn eigen belang (en niet in jouw belang). En de vraag is of je dat wil in een relatie (zelfs al is hij best wel lief).

Catwoman schreef op 04-04-2022 om 22:19:

[..]

Klopt. Hij is wel eens een baan kwijt geraakt omdat hij te vaak te laat kwam. En hij heeft wel wat schulden omdat hij laks is met rekeningen betalen.

Oke, nog een red flag.
Dus niet mee samenwonen. Voor je het weet komt een deurwaarder jouw spullen in beslag nemen.
Maar goed, je was er gelukkig al achter dat samenwonen met hem geen goed plan is.

Catwoman, als het gesprek morgen nou weer alleen over hemzelf gaat, dan kan je het misschien beter afkappen.
Of de vraag stellen: wat wil je nou eigenlijk concreet doen voor het kindje en om mij daarmee te helpen?
Anders echt zonde van de tijd.
Ik zou je vooral van tevoren al wapenen tegen weer allerlei manipulatieve woorden van hem. Zie ze voor wat ze zijn. En trap er niet in.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.