Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Veel stress van ex


BlueFawn schreef op 09-02-2022 om 15:02:

[..]

Gelukkig nergens. En dit was een reactie op iemand die liever geen omgangsregeling met zo’n junk zou willen.

Je hebt gelijk dat ik dat verkeerd heb gelezen, maar waar schrijf ik dat ik geen omgangsregeling zou willen en waar noem ik hem een junk?

Ik noem hem een verslaafde en jij kunt niet ontkennen dat hij dat is. Zolang hij dat is is hij geen geschikt persoon om een actieve rol als ouder op zich te nemen en moet TO vooral niet op hem gaan wachten met haar keuzes. Maar een omgangsregeling kan ook zijn dat hij elke twee weken een paar uur langs komt om zijn kind te zien. En waarom zou dat niet kunnen mits hij dan niet stoned is en TO daar voor open staat? Maar voor zijn kind zorgen lijkt mij inderdaad een heel slecht plan.

Ik snap dat je het fijn vind mijn posts negatiever te lezen dan ze zijn en mij als een boevrouw af te schilderen, maar leg mij geen woorden in de mond.

Daarbij lijkt mij het belang van het kind altijd zwaarder moet wegen, dan het belang van een verslaafde vader die weigert iets aan zijn verslaving te doen.

Ik schreef dat ik mijn kind niet achter zou laten met een gerust hart bij iemand die een drugsverslaving heeft. Af en toe langskomen of iets doen met kind mits nuchter kan ook een omgangsregeling zijn inderdaad. Maar dat kan ook geregeld worden zonder erkenning en gezag. 
Maar bij verslaving is het maar de vraag of iemand betrouwbaar is wat betreft langskomen. Als de verslaving sterker is, kan het zomaar zijn dat diegene na zijn werk toch naar de shop gaat om spul te halen en te roken ipv op bezoek bij zijn kind.
Ik heb vooral moeite met het feit dat meneer wel erkent dat hij een terugval heeft maar daar niks aan wil doen, ook niet in het belang van het kind. Dan verdien je het ouderschap niet wat mij betreft.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

09-02-2022 om 16:54

Lollypopje schreef op 09-02-2022 om 15:13:

[..]

Je hebt gelijk dat ik dat verkeerd heb gelezen, maar waar schrijf ik dat ik geen omgangsregeling zou willen en waar noem ik hem een junk?

Ik noem hem een verslaafde en jij kunt niet ontkennen dat hij dat is. Zolang hij dat is is hij geen geschikt persoon om een actieve rol als ouder op zich te nemen en moet TO vooral niet op hem gaan wachten met haar keuzes. Maar een omgangsregeling kan ook zijn dat hij elke twee weken een paar uur langs komt om zijn kind te zien. En waarom zou dat niet kunnen mits hij dan niet stoned is en TO daar voor open staat? Maar voor zijn kind zorgen lijkt mij inderdaad een heel slecht plan.

Ik snap dat je het fijn vind mijn posts negatiever te lezen dan ze zijn en mij als een boevrouw af te schilderen, maar leg mij geen woorden in de mond.

Daarbij lijkt mij het belang van het kind altijd zwaarder moet wegen, dan het belang van een verslaafde vader die weigert iets aan zijn verslaving te doen.

Het was dan ook geen reactie op jou en waar precies ontken ik dat deze meneer verslaafd is? Over woorden in de mond leggen gesproken. 

BlueFawn schreef op 09-02-2022 om 16:54:

[..]

Het was dan ook geen reactie op jou en waar precies ontken ik dat deze meneer verslaafd is? Over woorden in de mond leggen gesproken.

Je waait wel heel erg met alle winden mee. Je eerste post was: 

Maar wat is er dan zo erg aan blowen? Functioneert hij niet als hij stoned is?

Lijkt me dat je behoorlijk de situatie afvlakt. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

09-02-2022 om 22:03

Mamame schreef op 09-02-2022 om 21:25:

[..]

Je waait wel heel erg met alle winden mee. Je eerste post was:

Maar wat is er dan zo erg aan blowen? Functioneert hij niet als hij stoned is?

Lijkt me dat je behoorlijk de situatie afvlakt.

Ik stel een vraag, ik vlak niks af. Dat jij dat in mijn vraag leest zegt meer over jou dan over mij. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

09-02-2022 om 23:11

Mamame schreef op 09-02-2022 om 21:25:

[..]

Je waait wel heel erg met alle winden mee. Je eerste post was:

Maar wat is er dan zo erg aan blowen? Functioneert hij niet als hij stoned is?

Lijkt me dat je behoorlijk de situatie afvlakt.

Voer de draak nou niet die meent dat dit draadje om hem draait. Negeer dat gewoon en richt je op TO , want zij nam de moeite een topic te openen. Iemand die druk is zichzelf te projecteren is toch niet interessant in deze?

In mijn optiek kan niet vaak genoeg benadrukt worden hoe verstandig TO is 

Catwoman

Catwoman

10-02-2022 om 05:25 Topicstarter

Prachtwacht schreef op 09-02-2022 om 08:54:

aaah, TO. Allereerst een dikke knuffel.
Je ziet er geen relatie meer in, dus het is uit. Je wil wel graag betrokkenheid en dat is ook alleen maar logisch. Maar wat kun je wel en niet nu van hem verwachten? Denk daar ook over na. Ik las wat harde reacties en daar kan ik me niet in vinden. Dit kindje is al onderweg, jij weet in elk geval hoe je je verantwoordelijkheid zal nemen. Van hem voelt het nogal onzeker en dat lijkt me geen fijn gevoel.
Ik denk zelf dat je toch echt je eigen plan moet gaan trekken. Bijv. met de nipttest. Als hij niets laat horen dan zul je toch zelf de keuze moeten maken (als die er al is, ik weet niet wat de aanleiding is). Zo ook voor betrokkenheid, natuurlijk wil je graag dat het vanzelf komt. Maar jij kan hem er moeilijk bij de haren bijslepen. En dat je je nu niet gesteund voelt door hem, dat vind ik begrijpelijk. Heb je wel een fijne omgeving met vrienden en familie en mensen die voor je klaar staan?

Ik heb gelukkig veel familie en vrienden die me steunen. Ook mijn schoonfamilie is er voor mij. Zij weten van de situatie af en hebben geen contact met mijn ex omdat hij alle contact afhoud. Hij sluit zich af voor iedereen om hem heen

Catwoman

Catwoman

10-02-2022 om 05:28 Topicstarter

BlueFawn schreef op 09-02-2022 om 09:12:

[..]

Zag hij er zelf ook een probleem in? Een terugval na opname is wel vrij normaal, heeft hij geen enkele vorm van verslavingszorg meer?

Ja hij wilde er zelf mee aan de slag omdat hij depressief was en ook schulden had op een gegeven moment. Hij heeft zelf een kliniek uitgezocht en alles zelf geregeld. Na de kliniek had hij nazorg in de vorm van Skype gesprekken 2x per week

Catwoman

Catwoman

10-02-2022 om 05:45 Topicstarter

MamaE schreef op 09-02-2022 om 12:03:

[..]

Ik had exact hetzelfde gedaan. Het is logisch dat je er verdriet van hebt. Dat mag ook. Maar uiteindelijk ben je beter af zonder hem.
Verslaving kan iedereen overkomen. Maar er niks aan willen doen en denken dat je best voor een kind kan zorgen terwijl je dagelijks stoned bent, nee dat niet. Ik zou niet eens een relatie willen met zo iemand zonder kind. Dan kies je voor jezelf en een toekomst zonder hem.

Ja het ergste vind ik nog dat hij me al die tijd aan het lijntje heeft gehouden. Ik heb al vanaf het begin van onze relatie gezegd dat ik geen toekomst zie met samenwonen en kinderen als hij elke dag blowt. Hij zei toen steeds dat hij er wel wat aan ging doen maar stelde het steeds uit. Eerst wilde hij dat het serieus tussen ons was, daarna zei hij dat hij pas ging stoppen als er een kind komt. Ik zei toen al dat ik dat risico niet wilde nemen en wilde dat hij eerst ging stoppen voor we aan kinderen zouden beginnen. Ik zeg straks zit ik met een kind en wil je weer niet stoppen. Dus ik had gewacht tot hij er vanaf was. En nu zit ik evengoed in de situatie die ik niet wilde. Hij heeft me steeds een plaatje voor gehouden en ik ben erin getrapt. Hij zei ook steeds dat hij een gezin met me wilde en dat hij een stabiel leven wilde enz. De verslaving is gewoon sterker, die heeft gewonnen

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

10-02-2022 om 06:23

Catwoman schreef op 10-02-2022 om 05:45:

[..]

Ja het ergste vind ik nog dat hij me al die tijd aan het lijntje heeft gehouden. Ik heb al vanaf het begin van onze relatie gezegd dat ik geen toekomst zie met samenwonen en kinderen als hij elke dag blowt. Hij zei toen steeds dat hij er wel wat aan ging doen maar stelde het steeds uit. Eerst wilde hij dat het serieus tussen ons was, daarna zei hij dat hij pas ging stoppen als er een kind komt. Ik zei toen al dat ik dat risico niet wilde nemen en wilde dat hij eerst ging stoppen voor we aan kinderen zouden beginnen. Ik zeg straks zit ik met een kind en wil je weer niet stoppen. Dus ik had gewacht tot hij er vanaf was. En nu zit ik evengoed in de situatie die ik niet wilde. Hij heeft me steeds een plaatje voor gehouden en ik ben erin getrapt. Hij zei ook steeds dat hij een gezin met me wilde en dat hij een stabiel leven wilde enz. De verslaving is gewoon sterker, die heeft gewonnen

Het is een verslaafde. Voor nu zou ik je eigen pad uitstippelen, hem niet wijzer maken over erkenning en gezag en kind je eigen achternaam geven. Zo te lezen vindt hij vader worden geen reden om te stoppen met blowen. Misschien dat het komt als kind er is, maar ik zou er geen geld op inzetten. Als hij echt wil, dan zal hij er wel moeite voor gaan doen.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

10-02-2022 om 06:50

Catwoman schreef op 10-02-2022 om 05:45:

[..]

Ja het ergste vind ik nog dat hij me al die tijd aan het lijntje heeft gehouden. Ik heb al vanaf het begin van onze relatie gezegd dat ik geen toekomst zie met samenwonen en kinderen als hij elke dag blowt. Hij zei toen steeds dat hij er wel wat aan ging doen maar stelde het steeds uit. Eerst wilde hij dat het serieus tussen ons was, daarna zei hij dat hij pas ging stoppen als er een kind komt. Ik zei toen al dat ik dat risico niet wilde nemen en wilde dat hij eerst ging stoppen voor we aan kinderen zouden beginnen. Ik zeg straks zit ik met een kind en wil je weer niet stoppen. Dus ik had gewacht tot hij er vanaf was. En nu zit ik evengoed in de situatie die ik niet wilde. Hij heeft me steeds een plaatje voor gehouden en ik ben erin getrapt. Hij zei ook steeds dat hij een gezin met me wilde en dat hij een stabiel leven wilde enz. De verslaving is gewoon sterker, die heeft gewonnen

Dat zeg je mooi, en jouw conclusie klopt helaas, als ik je relaas zo lees.

Ik ben helaas zelf kind van een ouder met verslaving welke altijd op de voor- of achtergrond aanwezig is geweest. Ik heb gezien wat het mijn mijn moeder deed en later ook de effecten er van in mijn leven heb ondervonden. De ziekte die verslaving heet is helaas niet altijd te genezen. Ik wens je echt alle kracht toe om je kindje op te voeden zonder de steun van de persoon waar je zo veel van houdt en altijd in je leven zal blijven door jullie kindje. 

Verslaafd of niet, je ex heeft de mogelijkheid om zelf uit te zoeken hoe hij zijn kind erkent en hoe hij ervoor zorgt dat hij er zeggenschap over krijgt. Jij hebt geen informatieplicht naar hem toe wat dat betreft. 
Op het moment dat hij geïnformeerd contact met je opneemt over zijn wensen wat dat betreft ben je vroeg genoeg om hem mee te delen hoe jij er tegenover staat. 
Ook zonder erkenning en gezag kan een vader een rol spelen in het leven van zijn kind. 

BlueFawn schreef op 09-02-2022 om 07:18:

[..]

Dan moet ze het financieel dus ook alleen doen

Daar draait het uiteindelijk met een verslaafde toch wel op uit. Hoe hard het ook klinkt, denk dat er weinig basis is op deze manier om het kind samen met hem op te voeden of voor een omgangsregeling waarbij het kind ook bij hem is.

Een tip die goud waard is, geloof me. Geef het kind jouw achternaam. Scheelt heel veel vragen, onduidelijkheid en reis-gedoe. Hij gaat misschien zijn best doen, maar ervaringen uit het verleden (ik werk in deze branche) laten 98% zien dat je er vnl alleen voor komt te staan. En dan is zijn achternaam laten dragen echt een onverdiend eerbetoon én onhandig. Wellicht gaat jouw vader (en moeder) jou erg helpen. Hoe leuk als je kind juist jullie familie-achternaam draagt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.