Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Verse vader in aantocht


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

13-10-2011 om 20:36

Mama-lynn ot

Ik zit al een paar dagen na te denken over je reactie. Het lijkt me echt vreselijk zo licht te slapen als jij, en ik ben ook een lichte slaper, maar gelukkig niet zo erg!

Ik heb zelf ook gemerkt dat ik zomers lichter slaap dan 's winters, dus ik heb geinvesteerd in een goede oogbeschermer. Dat helpt mij enorm. Verder probeer ik juist niet alle geluiden te gaan mijden, want dan wordt het steeds erger, volgens mij is het in mijn geval zeker erg psychologisch. En de eerste week met een baby slaap ik ook belabberd slecht, en dan heb ik de babygeluiden als normaal geregistreerd en word ik alleen wakker bij afwijkende geluiden.

Heb je trouwens weleens melatonine geprobeerd om dieper te slapen? Dat heeft mij in het verleden ook goed geholpen.

De oplossing

Laat de vaders dan bij de baby op de kamer slapen iedereen blij. Behalve de echtelijke sponde natuurlijk..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

14-10-2011 om 19:30

Dc-vertigo

Dc, dank je voor je reactie, heel lief. Ben er zelf wel aan gewend nu hoor, ik was voor ik een relatie had al benauwd hoe dat moest gaan, want ik slaap alleen met pikdonker, zonder geluid, echt heel erg goed. Maar in de loop der jaren is het gelukkig wel beter geworden en ik heb al maanden het logeerbed niet gebruikt. Dat zegt dus wel iets. Voor mij helpen de oordopjes dus erg goed, we hebben hele donkere paarse gordijnen, dus daar komt echt niks doorheen (we slapen aan de schuurkant, met zo'n automatisch lichtje wat we er gratis bij cadeau kregen toen het huis opgeleverd werd). Melatonine heb ik vroeger wel eens gebruikt, maar dan de tabletjes van de drogist, dus die 0.1 tabletjes). Mijn huisarts van toen vond het maar onzin en ik merkte met 1 of 2 van die tabletjes ook weinig. Ik zou het nog weer eens kunnen proberen. Tussen 12 en 5 slaap ik meestal wel ok, na vijf uur is het problematischer en om tien voor half 7 gaat de wekker alweer (meestal).

Vertigo: bij ons is dit dus een tijd lang echt met regelmaat een oplossing geweest (gelukkig niet elke nacht): kids op eigen kamer ( baby met deur open in het begin en die van ons ook) en dan of ik of man op zolder en de ander in het grote bed. Ben blij dat we nu zover zijn dat dat niet meer hoeft, wel zo gezellig

Liefs, Lynn

Mama_Lynn

Mama_Lynn

14-10-2011 om 19:31

Ahum vertigo

lees ik het nog verkeerd, tjonge... nog een beetje moe denk ik haha...pa werd van baby niet wakker :S En bv had ie ook al niet!

Lynn

Ot mamalynn haha nee die mannen..

Die lijlen hun slaap nog harder nodiv te hebben.

Weet je waar je ook goed van slaapt? Verhuizen ik slaap hele nachten aan een stuk deze week

Succes iig!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

15-10-2011 om 17:21

Lynn

Fijn dat het de goede kant op gaat Slaaptekort is echt enorm vervelend!

lupomob

lupomob

09-11-2011 om 17:54 Topicstarter

Kleine update

Alweer een paar weken verder en dus tijd voor een update.

Het gaat goed, heel goed eigenlijk. mijn vrouwtje is niet meer misselijk en heeft de smaak te pakken. ik hoor alleen nog maar baby.......
De kinderkamer is kwa schilderen enzo nagenoeg klaar en de babykamer is inmiddels besteld. half januarie word hij geleverd en ik kan niet wachten.
De kinderwagen is er inmiddels ook dus we zijn lekker op weg.
Een mura 4 is het geworden, mooi compleet en het enige wat er niet bij zit zijn de baby en iemand om hem te duwen.

De kleine zelf doet goed zijn best en met zijn 4 cm lengte(3 weken geleden) spartelde het netjes op de echo.
De 28ste mogen we weer even spieken, 16 weken onderweg dan. mijn vriendin kwam er ook van de week achter dat als ze op dr buik ligt ze de kleine kan voelen bewegen. het kriebelt vanbinnen riep ze van de week met de grootste glimlach die ik ooit heb gezien.
Wel weer even genoeg.

Gr camiel

Leuk hoor

Gefeliciteerd. Ik hoop dat je volgende week het hartje kan horen. En lief zijn voor je vriendin. Ze verdient af en toe wel ontbijt op bed.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

10-11-2011 om 10:29

Fijn!

Goede echo's zijn echt heel erg fijn

En goed gedaan hoor, de kinderkamer!

yonami

yonami

11-11-2011 om 15:12

Jaloers

wauw als ik jou berichtjes lees spat het geluk en vertrouwen er gewoon van af en ben ik best jaloers. Ik ben nu 12,3 weken zwanger en alleen maar bang en onzeker en durf zelf nog niet eens een paar sokjes of een rompertje te kopen en jullie hebben zoveel vertrouwen en alles al aangeschaft. Leuk hoor en geniet ervan, bij de eerste had ik dit ook meer. Groetjes Yonami

lupomob

lupomob

11-11-2011 om 20:06 Topicstarter

Tja

Tja hoeveel vertrouwen kun je hebben. het is mischien gewoon onwetendheid.
Het is onze eerste en hebben geen reden om te twijfelen aan het feit of het goed zal gaan. we gaan trouwens mooi gelijk op, mijnvriendin is 2 dagen verder dan jou.
Mischien staan we er bijde nogal nuchter tegenover maar we hebben beide allebei zoiets van als het fout gaat gaat het fout.
Hoe druk je je er ook over maakt je houdt het niet tegen als het mis gaat. simpel gezegt als het mis gaat praten we wel anders denk ik.
We gaan dan ook geen nekplooimeting of wat dan ook doen. we zijn beide gezond en ik heb een hekel aan kansberekeningen.
Voorlopig zijn we beide nog lekker op de roze babywolk aan het drijven. en laten het lekker gaan zoals het gaat. in onze omgeving krijgen we regelmatig commentaar op de makkelijke manier waarnee we omgaan met de zwangerschap maar dat maakt het denk ik wel juist de manier waarop wij het ons het beste bij voelen. niet te voorzichtig zijn en doen wat je wil doen. ja mijn vriendin crost op haar citta met een rotgang en rijdt ook nog vrolijk paard. Als zei zich er lekker bij voelt hou ik haar niet tegen, ik weet dat ze geen gekke dingen doet. ja paardrijden gevaarlijk blablabla snappen veel mensen niets van haha leverd vaak rare gezichten op.
Hetzelfde als een broodje rosbief............. tja theoretisch heel fout. pracktisch gewoon heel lekker.

Veel mensen vinden dat het te ver gaat en dat we het lot tarten. tja we zijn gewoon wie we zijn en zijn wel voorzichtiger maar gooien niet het hele roer om. weerstand kweken voor de kleine begint gewoon wat vroeger bij ons.
Nederland vergrijst en dus alles wat voor 1950 werd geboren is goed te wereld gekomen en tien wisten ze de helft van wat we nu wisten en aten ze alles en rookten zich te pletter. ging ook goed dus.

Geniet van de 9 maanden zorgen maken kan altijd nog

dc

dc

11-11-2011 om 22:43

Tja

Prima dat jullie genieten hoor, maar mijn zus reedt ook tot het einde paard. En de baby kwam toen 2 maanden te vroeg. (Dus couveuse, en dat is echt niet leuk!) Ik zou daar over een paar maanden toch een beetje voorzichtig mee zijn.

(Het kan natuurlijk helemaal niet gerelateerd zijn, maar ik heb het paardrijden tijdens mijn zwangerschappen gelaten, zat tijd erna. Net zoals de alcohol )

Nou lupomob,

Ik lees je draadje al een tijdje, en vond het altijd erg leuk om te zien dat je zo positief en enthousiast was. Maar nu heb ik me toch wel zitten ergeren aan je laatste bericht. Ik snap dat het jullie eerste is, en dat je er vanuit gaat dat het allemaal wel goed zal gaan, maar om dan expres dingen te blijven doen die bewezen slecht voor het kind kunnen zijn, daar kan ik niet zo goed tegen.
En dan het 'argument' dat er vroeger minder bekend was en dat het toen 'dus' ook goed ging. Weet jij veel hoeveel kinderen er toen zijn overleden of een handicap aan de zwangerschap hebben overgehouden doordat de moeder dingen deed die, naar nu blijkt, niet goed voor de baby waren??
Ik sta er helemaal achter om bij een kind weerstand op te bouwen, maar dat is heel wat anders dan het kind expres aan mogelijke gevaren bloot te stellen.
Ik wil echt jullie plezier en geluk niet vergallen, maar er kan zoveel fout gaan tijdens een zwangerschap, eigenlijk is het een wonder als alles goed gaat en het kindje gezond ter wereld komt. Naar mijn idee moet je zelf al het nodige doen om ervoor te zorgen dat de kans hierop zo groot mogelijk is.

vlinder72

vlinder72

13-11-2011 om 12:04

Ik snap het niet helemaal

Als moeder van vier kinderen begrijp ik echt niet waarom je het stoer vindt om eenvoudige dingen die gevaarlijk kunnen zijn voor de baby achterwege te laten. Zoals rosbief eten.

Dat is toch geen enkele moeite? Het is maar voor 9 maanden. En dat geklets over vroeger?

Vroeger waren er ook geen maxi cosi's. Ik hoop dat dat toch geen reden is om je baby dan maar los te vervoeren.

Dus nee, jullie zijn niet stoer of relaxed. Jullie zijn gewoon dom.

Ik was trouwens ook heel relaxed. Wij hebben ook nooit een nekplooimeting laten doen. Maar niet omdat wij niet in kansberekeningen geloven maar omdat een kindje altijd welkom was. Testen had daarom niet zoveel zin voor ons met 12 weken. Wij hadden toen toch niets met die kennis gedaan. We hebben wel de 20 weken echo gedaan. Maar dat is een keuze die ieder voor zich moet maken. Ik ben ook altijd blijven sporten en werken. Maar ik hev npoit bewust risico's genomen die onze baby konden schaden.

lupomob

lupomob

13-11-2011 om 18:13 Topicstarter

Oeps....

De reactie's liegen er niet om.

Mischien komt het een beetje krom over maar we doen echt niet expres laks ofzo.het enige wat we niet doen is ons als gekken bezig houden met wat wel of wat niet mag. nee mijn vriendin eet geen kilo's rauw vlees enz, maar als zei een keertje zin heeft in een broodje rosbief hou ik dr niet tegen. Ze eet het echt niet wekelijks.
Met de opmerking over vroeger bedoelde ik eigenlijk meer dat hoe meer we weten hoe meer iedereen roept wat allemaal niet meer mag. mooi voorbeeld: mijn vriendin at vanmiddag bij mijn ouders een speculaasje. meteen een opmerking over dat er in kaneel een stofje zit blablabla. Nee je moet inderdaad niet kilo's speculaas en pepernoten eten, maar 1 speculaasje was al genoeg om op de vingers getikt te worden. een blokje kaas met mosterd was moeilijk want die mosterd......... ja mosterd kan geen kwaad bij mijn weten maar werd er van overtuigd dat het echt fout was.

Zo nu en dan slaan we gewoon door met zijn allen over wat wel en wat niet kan. het paardrijden is ook de eeuwige discussie, zolang mijn vrouwtje er nog zonder problemen mee rond kan hobbelen moet ze het doen. ze kwam zelf er mee dat ze niet meer ging springen met het paard omdat ze zich niet meer prettig bij voelde.
Mischien dat ik een beetje raar beeld heb geschept en dat mensen zich toch energsinds "ergeren" aan onze zwangerschapsdingetjes maar dat was niet helemaal de bedoeling.

Ja we zijn voorzichtiger maar laten niet alles vallen en liggen omdat we zwanger zijn.

Nu weer even wat leuks........ voorlopig zijn we voor de namen er uit.

Voor een jongen word het ...... en voor een meisje........
nog even geduld dus wij vinden de namen in ieder geval leuk

Ely

Ely

13-11-2011 om 19:52

Je kan m niet ruilen hoor

Als je kindje er straks is maar met een afwijking door jullie keuzes is er geen weg meer terug.

Het is juist stoer om te kiezen voor je kind en het beste voor hem/haar te willen en daarvoor te durven kiezen. Het is egoïstisch om je niet te willen aanpassen aan het wezentje waar je de verantwoordelijkheid voor draagt.

Je bouwt geen extra weerstand op met de dingen die je noemt, je zorgt alleen voor extra risico.

Laat je eens informeren over wat er gebeurd als je kindje bv te vroeg wordt geboren of 1 van de andere risico's die je bewust vergroot. Dat het kindje sterft voor de geboorte is niet het enige risico, het kan ook dat het ernstig gehandicapt is. En dat beïnvloed ook jullie leven drastisch.
Nogmaals, realiseer je ajb dat je drie levens hiermee beïnvloed want de invloed van een gehandicapt kindje of overleden kindje is op jullie ook heel groot. En dan is er geen weg meer terug, het is voor altijd jullie zorg.

Als je dan toch je eigen plezier voorop wilt zetten en niet dat van je kind, zorg dan voor je toekomstige zelf.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

13-11-2011 om 20:20

Gekruist

Blijkbaar hebben onze berichten elkaar gekruist. Ik ben blij te lezen dat het anders is dan in je vorige posting leek.
Toch denk ik dat het goed is als je je beter laat informeren. Rosbief en kaneel zijn niet te vergelijken, rauw vlees vormt een hele andere bedreiging. paardrijden weet ik niet maar ik weet wel dat arbotechnisch wordt aangeraden trillingen te vermijden.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

13-11-2011 om 21:09

Rosbief?

Is je vriendin immuun voor toxoplasmose? Zo niet, dan is ze met haar rosbief af en toe echt gevaarlijk bezig. Parasieten die onschadelijk zijn voor volwassenen kan zeer ernstige afwijkingen veroorzaken voor de ongeboren baby.

Ik zou toch eens een beetje verder onderzoek doen. Er zijn veel onzindingen, maar sommige dingen moet je gewoon echt niet eten. Zoals rauw vlees (toxoplasmose) en rauwmelkige kaas bijvoorbeeld (lysteria). Jeetje, het is maar 9 maanden hoor. Dat heb ik 3,5 keer allemaal gelaten (3 kinderen, 1 miskraam).

lupomob

lupomob

13-11-2011 om 22:11 Topicstarter

Toxoplasmose

Na een heel verhaal te hebben weg gehaalt omdat ik de tekst toch wel een beetje fout vond hou ik het hierbij.

Ja ik weet hoe het zit met besmettingen van rauw vkees enz.

Voorlopig de laatste update van mij hier dus.
Ik ben in ieder geval een wijze les verder. Loop binnen de lijntjes of vertel in ieder geval niet dat je zo nu en dan buiten de lijntjes loopt.

Ik snap de goede bedoelingen maar we hebben ons huiswerk gemaakt en hoe lullig het ook klinkt dit is onze manier.

dc

dc

13-11-2011 om 22:27

Lullig

Het klinkt inderdaad lullig. Alsof iedereen vindt dat je rood moet dragen en niet zwart ofzo. Het zijn geen modedingetjes om er wel of niet bij te horen.

Maar goed, ik hoop dat je vriendin een fijne complicatieloze zwangerschap doormaakt.

Ely

Ely

14-11-2011 om 09:05

De lijntjes

Waarom zou je niet vertellen dat je buiten de lijntjes loopt? Omdat je geen zin hebt in uitleg waar die lijntjes vandaan komen? Ja, als het dat is moet je het zeker niet doen.

En dan steek je je kop gewoon wat dieper in het zand in denkt: iedereen is gek, behalve ik (en mijn vriendin).

Dit gaat niet over een mening, dit gaat over het welzijn van een levend wezentje. Jullie kindje heeft recht op een goede start en jullie willen geen dingen laten om het dat te geven. Terwijl het zo'n kleine moeite is.

Het kan ook jou overkomen, echt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tijgeroog

Tijgeroog

14-11-2011 om 15:14

Verschil tussen speculaas en rosbief

Kaneel moet je niet in grote hoeveelheden eten, dat kan een miskraam veroorzaken. Denk daarbij aan een potje per week ofzo. Dus normale hoeveelheden speculaas en pepernoten zijn geen probleem.
Rauw vlees, dus ook rosbief, kan de toxoplasmose-bacterie bevatten. Daar kan je kindje dood aan gaan. Een plakje rosbief kan al genoeg zijn.
Duidelijk verschil lijkt me, en voldoende reden om de rosbief maar te laten staan.

Risama

Risama

14-11-2011 om 21:52

Begrijp het ook wel

Steeds meer mensen doen ook echt wel erg panisch over wat er allemaal echt niet meer mag tijdens een zwangerschap. Kaneel is daar een voorbeeld van, ook zie ik steeds meer vrouwen die uit voorzorg helemaal geen kaas meer eten, terwijl het echt alleen maar om zachte rauwmelkse kaas ( harde rauwmelkse kaas is namelijk ook ongevaarlijk) gaat en die in de supérmarkt al niet verkrijgbaar is. Ook mocht gerookte zalm ineens niet meer en 1 keer in de buurt van een roker staan zou ook vreselijke gevolgen hebben... En wat als je geen foliumzuur gebruikt hebt in de weken voorafgaand aan de zwangerschap, omdat je nog niet wist dat je zwanger bent, aaaargh. Ik word daar ook wat kriegel van en kan me voorstellen dat je daar ook wat recalcitrant van wordt.

Anderzijds vind ik alcohol en roken niet meer dan vanzelfsprekend no go area's tijdens een zwangerschap en vind ik uitspraken als de stress van het stoppen met roken is slechter voor mijn kind dan het roken zelf echt heel erg stom! Maar deze uitspraken heb ik topicstarter ook niet zien doen. Eigenlijk vind ik persoonlijk alleen de toxoplasmose risico's wat link, maar wellicht is zijn vriendin al lang eens besmet en dan is er weer niets aan de hand. In het buitenland testen ze daarom of je besmet bent, is dit het geval kan je heerlijk rauw vlees eten!

Paardrijden lijkt me ook geen probleem,, zolang je goed naar je lijf
luistert. Enkele weken geleden beviel er nog een vrouw een paar uur nadat ze 39 wken zwanger een marathon had gelopen. Het voelde voor haar goed, ze heeft de helft gerend en de andere helft gewandeld en medisch advies ingewonnen. Dit advies was positief.

Ik wens jullie een heerlijke, zorgeloze zwangerschap!

Risama

Even over die toxoplasmose, dat is toch van rauw vlees? Volgens m'n verloskundige kon je dat al wel ooit gehad hebben, maar kon je het evengoed nog een keer krijgen. Leek mij een goed idee om me te laten testen namelijk, als ik het dan toch al gehad had, kon ik wel lekker aanvallen op al die lekkere vleesjes, maar helaas, het al gehad hebben zegt dus niet.
En lupomob, ik sluit me aan bij wat risama schrijft, het wordt soms erg overdreven allemaal, zoals geen sla eten in een restaurant omdat je niet weet of het wel goed gewassen is. Ja, als je alles gaat opvolgen zoals ergens gezegd of geschreven is, dan kun je beter 9 maanden binnen blijven. Ik denk dat veel zwangeren wel eens in de 'fout'gaan. Mij ging het vooral over de toon die je gebruikte in je bericht. Zo zelfvoldaan en een beetje van 'ons overkomt toch niets'. Meerderen hier hebben meegemaakt dat hun wel iets is overkomen met hun kind, ik ook, en ik kan je vertellen dat je dan echt bij jezelf te rade gaat of je er ook maar iets aan had kunnen doen. Bij ons was dat, gelukkig, niet zo, maar ik weet niet of ik mezelf ooit had kunnen vergeven als het wel zo geweest was.
Verder mag je van mij lekker blijven posten hoor, vond je heerlijk enthousiast
Marije

Risama

Risama

15-11-2011 om 09:09

Toxoplasmose

Ik heb altijd begrepen dat je eenmaal besmet verder beschermd bent met antistoffen. Dit vind ik ook terug met even googlen en lijkt me ook de reden dat in het buitenland prille zwangeren getest worden op antistoffen. Overigens heb ik altijd stug volgehouden dat je nog 2 jaar na een zwangerschap echt geen kattenbak mag verschonen

Anomien

Anomien

15-11-2011 om 22:46

Ik heb een paar miskramen meegemaakt

En geloof me, dat vergeet je je leven lang niet meer.
Als er ook maar iets was geweest (eten laten staan, paard laten staan) waarmee ik mezelf die ervaring had kunnen besparen, dat had ik die dingen driedubbeldik nagelaten.

Je weet niet wat je zegt met 'stoer zijn'!

Risama

Risama

16-11-2011 om 10:44

Anoniem

Wat verdrietig dat je meerdere miskramen hebt gehad en natuurlijk hoop je dat niemand dat overkomt. Helaas echter kan je de meeste miskramen niet voorkomen... De meeste miskramen worden niet door externe oorzaken veroorzaakt, waarschijnlijk was het verdrietig genoeg ook misgegaan als je jezelf niet van alles had onthouden.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Biene M.

Biene M.

16-11-2011 om 14:14

Risama

Dat weet Anomien wel. Wat ze zegt is dat een miskraam dermate vervelend is, dat je alles wilt doen om dat te voorkomen. Dus toxoplasmosebesmetting voorkomen, om maar wat te noemen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.