Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Shannon1

Shannon1

21-07-2010 om 13:44

Verven tijdens prille zwangerschap

We hebben gisteren geverfd bij vrienden op basis van terpetine - nu komen we er vandaag achter dat ik zwanger ben (!) terwijl we dat nooit meer hadden verwacht (2 jaar 'proberen') we zijn natuurlijk hééél erg blij, maar ik kben zo ontzettend bang dat ik nu mijn kindje misschien heb beschadigd of dat het nu weer mis kan gaan. (wij hebben 2 1/2 jaar geleden een miskraam gehad) Weet iemand of dit ook zo kan zijn? Ik heb ongeveer 2 uur lang in de verflucht gestaan zonder ventilatie. Volgens een site ben ik nu bijna 5 weken zwanger. Voor mijn gevoel kan ik het nu zó verpest hebben!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Risama

Risama

21-07-2010 om 17:57

Relax!

In de eerste weken van de zwangerschap is er nog geen placenta, maar een vruchtzak. Volgens mij komt er daardoor veel minder rechtstreeks bij de baby terecht. Zoveel vrouwen hebben nog eens flink doorgezakt, geverfd of iets anders gedaan wat ze niet gedaan zouden hebben als ze geweten hadden dat ze op dat moment zwanger waren. De natuur heeft dat dus heel mooi geregeld door pas na een aantal weken een placenta zijn (of haar) werk te laten doen en daarmee die rechtstreekse verbinding tussen moeder en kind systemen te starten. Tegen die tijd weten de meeste vrouwen wel dat ze zwanger zijn. En daarnaast is de kans op schade tgv verflucht echt niet groot, maak je dus geen zorgen, maar wees blij met je prille zwangerschap. Gefeliciteerd!

Risama

Shannon1

Shannon1

22-07-2010 om 10:59

Dankje

Dankjewel Risama voor je reactie. Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik zal de eerste 3 mnd en tot na alle testen etc goed zijn pas echt gerust zijn - omdat we zo weinig invloed hebben op de goede afloop; (en... pfff... wat lijken 2 maanden nu ontzettend lang!!!!!)ik voel me een btje aan het lot overgelaten. Maar zolang we geen slecht bericht krijgen, probeer ik natuurlijk zo positief mogelijk te denken - alhoewel dat erg moeilijk is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.