Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Vruchtwaterpunctie

Het is wel nog niet voor direct maar het speelt wel door mijn hoofd!
Tussen de 13-18 weken krijg ik een vruchtwaterpunctie, de gyn zei dat het afhing van de goede bereikbaarheid van mijn baarmoeder.
Technische info kreeg ik van de gyn, ttz, dat er met een naald vructhwater opgezogen wordt en dat er ondertussen een echo is zodat de baby niet aangeprikt word.
Maar ik zou graag wat ervaringen horen! Van gewone mensen
Wat moet ik me erbij voorstellen qua pijn? Is het zoals een arts die niet kan bloedtrekken die een paar keer over en weer moet met zijn naald? Is het 2 keer een prik die je voelt, de eerste keer in je buik de tweede keer je baarmoeder?
Ik las al een indianenverhaal van iemand die dacht dat ze prikten in de baby omdat het 2D is en daardoor het ebeld anders lijkt. Klopt dit?!
En vooral hoe is het achteraf? Moet je echt platte rust? En hoelang ? (dat ik mijn angeda kan inplannen )Hoe zit dat met tillen enzo?
Kregen er velen bloedingen of dergelijke?

Enfin, veel vragen dus , ik weet het liefst een beetje op voorhand wat me te wachten staat!
Bedankt alvast.

Jenneman

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mpronk

mpronk

24-10-2008 om 20:32

Lotgenoot

Ik heb twee keer een punctie doorstaan

Als je wat wilt weten mail maar op [email protected]

marion

femmetje

femmetje

24-10-2008 om 20:59

Net gehad!

En reuze mee gevallen!
Het voelt als een prik en een samentrekkende baarmoeder is even gevoelig... Maar het is misschien meer de spanning en de emoties die spelen dan de werkelijke pijn.
Je kan idd mee kijken op de cho heb ik niet gedaan heb mijn ogen dicht geknepen... Mijn man heeft gekeken en hij zag geen naald ofzo binnen komen..
Kindje heeft er ook goed op gereageert en ik ben nu bijna 24 weken zwanger en de uitslag was goed!!

Wij hebben het laten doen na een wat tegenvallende nekplooimeing (1:90).
Geen of nauwelijks pijn achteraf en ik moest 24 uur rustig aan doen en niet tillen... Heb er voor gekozen om lekker in bedje te blijven!!

Het is maar 1 prikje en is met 30 sec gebeurt. Geen bloedingen heb ik gehad...

Volgens mij heb ik alles beantwoord nu..
Heb wel een versnelde uitslag gekregen op verzoek van de gyn die had ik binnen 5 dagen...
Anders duurt het 3 weken...

Heel veel sterkte en als je wilt mag je mij ook mailen hoor!

Laat maar weten Liefs FEM

Jenneman

Jenneman

28-10-2008 om 14:07 Topicstarter

Sorry voor de late reactie!

Femmetje, jou is het dus goed bevallen eigenlijk. Geen gedoe achteraf , fijn ook dat je de uitslag snel kreeg.
Denk dat de versnelde uitslag in mijn geval niet mogelijk is, er moet een caryotypering gedaan worden en dat duurt toch een paar weekjes... maar ja we zullen zien.
Op welke termijn hebben jullie de punctie gekregen?

Mpronk, als ik tijd vind mail ik je even. Zal niet eerstdaags zijn....

Als er nog ervaringen zijn hoor ik ze graag.

jenneman

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.