Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wat geef je bij een genderreveal als cadeautje?

Goedemorgen,

Binnenkort zijn we uitgenodigd voor een genderreveal maar we hebben geen idee wat we moeten  kopen, weet iemand wat gangbare cadeaus zijn  op zo'n feestje? 

Het is een feestje wat groots opgezet wordt dus met een rompertje ofzo aankomen lijkt me wat karig. 

Ik ben nog nooit bij een genderrevealparty geweest, dus veel verstand heb ik er niet van, maar mijn eerste reactie zou zijn niks meenemen (ik zou denk ik niet eens gaan).

ik ben bij 3 geweest van mijn schoonzusje en broertje van hun hoefde je geen cadeautje mee te nemen maar heb ik zelf wel gedaan en bij alle 3 had ik een pakketje gemaakt met verzorgingsproducten voor de kleine 

Het gaat bij zulke feestjes er normaal gesproken om dat aanstaande ouders samen met  hun dierbaren willen vieren of het een jongetje of meisje word 

Nick90

Nick90

30-09-2025 om 07:44 Topicstarter

Nowee schreef op 30-09-2025 om 07:23:

Ik ben nog nooit bij een genderrevealparty geweest, dus veel verstand heb ik er niet van, maar mijn eerste reactie zou zijn niks meenemen (ik zou denk ik niet eens gaan).

Nou niks meenemen zien we niet zitten, dit is een feest in een zaaltje  met open bar. 

iets kleins, met een cadeaubon

Luiertaart 

Een mooi prenten- of voorleesboek. 

Geen idee. Maar hangt het vooral niet af van hoe goed jullie deze mensen kennen. En wat jullie normaal ongeveer geven als kraamcadeau en wat jullie financieel kunnen missen?

De aanstaande ouders kiezen er voor om te vieren dat hun baby een geslacht heeft. De grote van het feest moet toch niet bepalen wat jullie aan cadeau kosten kwijt zijn?

Wat ideeën 
Cadeaubon (bijvoorbeeld van Hema of Prenatal)
Prentenboek
Bestek 
Iets voor moeder 
Slaapzak of dekentje

Wat vonden jullie zelf fijne cadeaus om te krijgen?

Maar ze verwachten ook nog een kado als het kind er eenmaal is natuurlijk? Dan blijf je bezig. Ik zou nu dus voor iets kleins gaan. Bon van de prenatal van €15,- of zo.
Ik zou zelf denk ik niet eens gaan. Vind het zo’n onzin, zo’n gender reveal party. Het geslacht is toch pas 100% zeker als de baby er is, dus wat vier je nu dan eigenlijk? Het mogelijke geslacht? Genoeg verhalen bekend waarbij het uiteindelijk toch het andere geslacht bleek, dus tja…

tegoedbon voor hun favoriete restaurant oid zodat ze nog een keer samen op pad kunnen voor de baby er is. Als er al kinderen zijn inclusief gratis oppas door jou of je vrouw. 

BlairW schreef op 30-09-2025 om 08:13:

Maar ze verwachten ook nog een kado als het kind er eenmaal is natuurlijk? Dan blijf je bezig. Ik zou nu dus voor iets kleins gaan. Bon van de prenatal van €15,- of zo.
Ik zou zelf denk ik niet eens gaan. Vind het zo’n onzin, zo’n gender reveal party. Het geslacht is toch pas 100% zeker als de baby er is, dus wat vier je nu dan eigenlijk? Het mogelijke geslacht? Genoeg verhalen bekend waarbij het uiteindelijk toch het andere geslacht bleek, dus tja…

Dit. Ik vind het allemaal flauwekulfeestjes. Maargoed, dat was de vraag niet. Ik zou iets kleins doen. Niks mis met een rompertje.

Nooit bij zo’n happening geweest. Maar een leuk prentenboek lijkt me een prima cadeau. Ga naar een kinderboekenwinkel en vraag daar advies. Sowieso leuk om zo’n winkel binnen te stappen.

Een flauwekul feest met zoals een babyshower. Pas als de baby gezond en wel op de wereld staat is er reden voor een feestje. 

Maar als je dan toch gaat wellicht een boek over zwangerschap enzo.

Nick90

Nick90

30-09-2025 om 08:41 Topicstarter

Bailey26 schreef op 30-09-2025 om 08:05:

Geen idee. Maar hangt het vooral niet af van hoe goed jullie deze mensen kennen. En wat jullie normaal ongeveer geven als kraamcadeau en wat jullie financieel kunnen missen?

De aanstaande ouders kiezen er voor om te vieren dat hun baby een geslacht heeft. De grote van het feest moet toch niet bepalen wat jullie aan cadeau kosten kwijt zijn?

Wat ideeën
Cadeaubon (bijvoorbeeld van Hema of Prenatal)
Prentenboek
Bestek
Iets voor moeder
Slaapzak of dekentje

Wat vonden jullie zelf fijne cadeaus om te krijgen?

Nou ja, als iedereen met grote cadeaus aankomt willen wij niet met iets heel kleins aankomen. Zie al wel wat ideeen voorbij komen dus straks even naar de stad ervoor. 

Nick90 schreef op 30-09-2025 om 07:44:

[..]

Nou niks meenemen zien we niet zitten, dit is een feest in een zaaltje met open bar.

wat is er speciaal aan een open bar? een feestje in een zaaltje zonder bar lijkt me wat sneu?

of bedoel je die gekke amerikaanse fratsen waar een open bar betekent dat je niet voor je eigen drankje hoeft te betalen? ik hoop toch dat we in NL dat onderscheid niet aan het maken zijn tegenwoordig toch? 

BlairW schreef op 30-09-2025 om 08:13:

Nou echt hoor. Ik zou niet eens gaan, wat een onzin zo'n feest. En inderdaad, je weet niet eens 100% zeker dat het geslacht klopt. Dus je moet hier geld tegenaan gooien en als het kind er dan is ben je weer geld kwijt aan een kraamcadeau. Of komt er ook nog een babyshower tussendoor? Zo'n bon zou ik ook doen maar meer dan een tientje zou ik niet geven. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.