Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Rebecca

Rebecca

17-10-2008 om 20:57

Zoet geurende afscheiding

Is het normaal dat vroeg in de zwangerschap (eerste paar weken) de geur van de afscheiding al zo zoet ruikt als vruchtwater? Ik ga er vanuit dat het afscheiding is, maar het ruikt vreselijk zoet en dat ken ik niet zo.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien

eet en drink je nu anders ? Je lichaam maakt nu grote hoeveelheden hormoon aan, dus alles verandert. Ik rook tijdens mijn zwangerschap ook anders, andere lichaamsgeur. Nu ik met ivf bezig ben en ook hormonen spuit ruik ik ook anders. Ik denk dat je afscheiding ook anders ruikt daardoor.

Ach zolang je geen infectie of schimmeltje hebt is er niets aan de hand lijkt mij.

Rebecca

Rebecca

19-10-2008 om 13:22

Dank

voor zover ik me daar bewust van ben eet ik niet anders. Ik wacht het wel even af, maaar ik vind het een vervelende misselijkmakende geur, hoop dat het snel verbeterd.

Miss M®

Miss M®

19-10-2008 om 20:30

Niet te veel snoepen...

... kan schimmels voorkomen in de afscheiding.
Ik had tijdens allebei de zwangerschappen erg veel last van afscheiding en wat verder in de zwangerschap begon het ook erg te jeuken. Minder snoepen was het advies, zodat er minder schimmels/gisten onstond. Maar bij mij hielp het niet en kreeg ik alsnog een vaginale pil, wat echt heel goed hielp.
Houd dus in de gaten dat je geen schimmels krijgt!
Groetjes, Miss M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.