Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwanger en winterjas?

Hoi dames
Ik heb een praktische tip nodig en hoop dat ik hier aan het goeie adres ben.
Ik ben nu 5 maand zwanger en moet dus nog de hele winter door. Maar mijn eigen winterjassen passen niet!!
Ik wil echt wel een winterjas aanschaffen, maar bestaan er winterjassen voor zwangeren? En die zijn zekers megaduur! Of zou ik maar gewoon een jas kopen die een maat (of 2) groter uitvalt? Hoe doen jullie dit?
Alvast bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen winterjas

Ik ben al niet de slankste en meestal een giga zwangere toeter dus om nou nog een grotere maat te kopen vind ik ook zo wat. Ik heb een groot fleecevest gekocht. Ben er niet gek op hoor, die fleecedingen maar je moet toch wat. Lekker trui eronder als het echt koud word en dan red ik me wel. Vind persoonlijk zwangerschapskleding sowieso vrij duur, winterjassen zullen dat dus ook wel zijn.

Grote jas

Toen we op wintersport gingen en ik 20 weken zwanger was heb ik een groot ski-jack gekocht. Eentje waar m'n man ook in paste, en die hij ook leuk vond. Overigens wel in de uitverkoop, ik ben bang dat dat voor jou nog te lang duurt.
Misschien een grote maat jas op marktplaats?

mama van Linde

mama van Linde

24-09-2008 om 12:26

Normale jas

maar ik heb er zo een met bovenaan een paar knopen en daaronder gewoon van die losse flappen zeg maar. Snap je het een beetje? Als de buik dikker wordt vallen de flappen vanzelf wat meer open. Met een grote sjaal is dat zo opgelost. En volgend jaar kan je hem dan ook nog aan

Hetty,*

Hetty,*

24-09-2008 om 12:53

Niet nodig

Ik heb mijn gewone winterjassen gedragen omdat het eigenlijk niet nodig was, ondanks grote buiken.
Meestal heb je het een stuk warmer in de zwangerschap en dan al die lagen nog over de buik (evt. hoge onderbroek + hoge broek + hemdje + trui/shirt) is warm zat. Dus ik had gewoon mijn jas open, eventueel nog wel een sjaal om en dan had ik het wel warm genoeg.
Groetjes Hetty,*

m@

m@

24-09-2008 om 13:11

Mamalicious

Ik zag een tijdje geleden winterjassen van Mamalicious te koop staan in hun webwinkel (adres weet ik niet meer). Dat is een leuk, maar niet gigaduur merk.

Ik kon vroeger ook nooit een jas vinden. Heb het een winter met een poncho gedaan. Werkt heel goed. Of de winterjas open dragen en een grote sjaal om doen om de opening af te dekken.

Succes,

Ma

thein

thein

24-09-2008 om 14:22 Topicstarter

Jas

bedankt voor de snelle reacties! Die van mamalicous kan ik nog eens proberen, we hebben hier wel een winkel die al deze merken verkoopt dus dan zou ik daar eens heen moeten gaan.
Jas open is echt geen optie. Ik heb dus een tik dat ik dit niet prettig vind zitten (net zoals vesten moeten altijd dicht)
Poncho of met die knopen en van onderen open is een optie. Lijkt me ook wel een leuk idee! Waar kan ik daarvoor kijken?(miss etam?)
Mijn man heeft xl en ik s dus weet niet of ik dat wel wil, dan word het denk ik te groot bij de armen.Hmm zal eens zijn winterjas aanpassen!
Nog meer tips of ideetjes zou ik graag horen!Bedankt iig!

Dees 68

Dees 68

24-09-2008 om 14:42

Ik heb een positiewinterjas!

En die was vast megaduur, maar ik heb hem tweedehands ekocht... (van een collega).

Marktplaats?

Voor de zomer heb ik gewoon een jas maat 46 in een klokkend model gekocht en dat zag er best aardig uit. Zomerpositiejassen heb ik namelijk nog nergens gezien...

En als je nog een maandje kunt wachten mag je die van mij overnemen, want die gaat namelijk ook op Marktplaats .

Juliëtte

Juliëtte

24-09-2008 om 19:17

A-lijn

Bijna 9 jaar geleden (oefff, oma praat haha) was ik hoogzwanger in de winter. Ik vond toen bij V&D een winterjas in een a-lijn model dus wijd uitlopend naar onderen. Deze heb ik de winters erna ook nog gebruikt, het was dus een gewone jas geen speciale positiekleding.

Irene

Irene

24-09-2008 om 20:08

Lenen

Ik heb gewoon een jas van mijn man geleend. Voelde me wel een hobbezak, maar dat voelde ik me eigenlijk soewieso wel ;0)
Deze keer is het gelukkig niet nodig: nog 5 weekjes te gaan en dat moet nog wel lukken zonder winterjas!

Ook mamalicious

Ik had er vorig jaar 1 van Mamalicious, een hele leuke zwarte, die ik ook met een nog niet zo dikke buik goed aankon. Heb hem echt van sept t/m maart gedragen. Zelfs met weeen naar het ziekenhuis! Heb hem inmiddels weggegeven. Was niet zo duur, ik geloof EUR 75.

Mamasan

Mamasan

26-09-2008 om 09:33

Gewone winterjas

Ik had tot het eind mijn normale winterjas aan (dochter is van eind januari). De laatste paar weken ging hij volgens mij niet meer dicht, maar met een grote sjaal om was het nog prima te doen. Nu was ik redelijk aan huis gebonden en deed veel met de auto, dus het was ook niet zo erg dat mijn jas niet dicht kon.

thein

thein

26-09-2008 om 16:48 Topicstarter

Bedankt

Morgen ga ik shoppen voor een jas. En ik neem de tips mee. Ik hoop dat ik gauw slaag. Zal het jullie laten weten. Iig erg bedankt voor de reacties!

thein

thein

27-09-2008 om 18:38 Topicstarter

Geslaagd!

Hoi dames
Ik ben geslaagd voor een winterjas. Ik heb er 1 van noppies bij happy fashion gekocht voor 75 euro. Ze hadden verschillende prijsklassen en ik had er 1 aan van 165 euro aangepast! super mooi, maar dat was me toch een beetje te.
Dit is een beetje een lang model, met een lekkere muts en nog genoeg buikruimte om te groeien, dus ben helemaal blij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.