Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Glinster

Glinster

06-08-2011 om 20:14

Zwanger of niet?

Hallo lieve allemaal,

Enkele weken geleden had ik een positieve zwangerschapstest: wat een blijdschap.. een tweede kindje. Nu enkele weken later twijfel ik. In de week na de test voelde ik mij zwanger, maar nu (6 weken zwanger)voel ik al een week helemaal niets mee. Ik voel me doodnormaal. Een groter contrast dan met mijn vorige zwangerschap bestaat niet. Toen was ik al een week iedere dag aan het overgeven en al de hele dag misselijk, wat later resulteerde in een ziekenhuisopname wegens uitdroging. Omdat ik nu niets voel ben ik bang dat het vruchtje is doodgegaan. Kan het waar zijn dat ik toch nog zwanger ben, maar helemaal niets merk?? Of kan ik er toch maar beter rekening mee houden dat mijn niet zwanger voelen te maken heeft met een beeindigde zwangerschap??

Hoe is dit bij jullie?

liefs,
Glinster

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kat

Kat

06-08-2011 om 22:29

Rustig

Vooral even rustig blijven Iedere zwangerschap is anders en ik heb me tot 10 weken niet zwanger gevoeld bij de 3e dus dat je je niet zwanger voelt zegt helemaal niets in mijn ogen. Gewoon even afwachten dus of langs de huisarts gaan als je het toch niet vertrouwt?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bloed

Ik zou bloed af laten nemen om te checken hoe hoog het HCG is op dit moment en of dat 'klopt' met het aantal weken dat je vermoedelijk zwanger bent.
Of ik zou inderdaad een echo laten maken, bij 6 weken is al hartactie te zien!
Succes, sterkte en houd je ons op de hoogte?

Nog een test?

Je kan nu toch nog een test doen om te zien of je (nog) zwanger bent?

skik

Glinster

Glinster

07-08-2011 om 14:37

Echo / nog een test

Hoi allemaal,

Dankjulliewel voor jullie reacties!! Heel fijn!

Ik durf niet zo goed om een (vroege) echo te vragen, maar ik denk dat ik dat morgen toch maar ga doen. Ik ben het wel met Sinilind eens: als het niet goed is wil ik dat graag snel weten (en als het goed is natuurlijk ook), want anders lijkt het me moeilijker om afscheid van te nemen. Ik maak me zorgen en durf gewoon niet blij te zijn. Als ik niets zeg krijg ik een echo rond de 11 weken en dat is nog 5 weken wachten... lang!

Ik weet inmiddels dat een zwangerschapstest op dit moment geen uitsluitsel kan geven. Zolang je een vruchtje in je buik hebt, ook al leeft het niet meer, blijf je toch zwangerschapshormoon aanmaken en zal de test een positieve uitslag geven. Gisteren had ik een mevrouw van 'moeders voor moeders' op bezoek. Op de test die zij heeft gedaan was een licht streepje zichtbaar. Er is dus hormoon aanwezig, maar het is niet veel...wat mijn normaal voelen dan wel weer verklaard.

Echt als ik toch echt gezond zwanger ben, dan ben ik nu in een Walhalla beland, want me zo fit voelen en toch een kind krijgen had ik nooit voor mogelijk gehouden. Ik hoop dat het niet alleen een droom is.

Nogmaals dankjullie wel voor jullie reacties. Ik zal jullie morgen vertellen wat de verloskundige heeft gezegd op mijn vraag voor een echo (ik ga vragen om een echo met 8 weken, omdat zij de appartuur in huis hebben voor een uitwendige echo en niet voor inwendig).

Veel liefs,
x

Asa Torell

Asa Torell

07-08-2011 om 21:40

Glinster

Ik had bij deze zwangerschap ook grotendeels hetzelfde, ik voelde wel iets maar het stelde weinig voor vergeleken bij de vorige keren. En gelukkig bleek alles prima te zijn! Ik herken wel de bezorgdheid! Ik heb hier toen ook veel in het archief rondgeneusd en kwam heel veel vergelijkbare voorbeelden tegen, dus het kan echt zo gaan.
Ik hoop voor je dat het gauw lukt om een echo te regelen, dat is niet altijd zo makkelijk bij mijn weten. En natuurlijk vooral dat alles dan goed is!

Glinster

Glinster

08-08-2011 om 13:21

Lieve verloskundige

Hoi Asa en anderen,

Ik ben vandaag naar de verloskundigepraktijk gegaan. Ik geloof dat ik een beschermengeltje heb, want ik mag volgende week dinsdag al komen voor een echo. Zonder jullie had ik het niet durven vragen.
Ik ben dan iets meer dan 7 weken zwanger, wat nog pril kan is voor hartactie, maar we zullen dan in ieder geval kunnnen zien of er wel of geen groeiachterstand is. Ze weten nog goed hoe het de vorige zwangerschap met me ging en ze boden het uit zichzelf aan. Fijn dat ze me begrijpen dat het contrast voor mij zo groot is dat ik het niet vertrouw.

Tot later

Asa Torell

Asa Torell

08-08-2011 om 21:35

Wat goed zeg

Wat fijn om te lezen dat je zo'n goede verloskundige hebt. Ik duim voor een goede echo volgende week!

Glinster

Glinster

09-08-2011 om 22:02

Bedankt en volgende keer beter

Hoi allemaal,

Ik ben de laatste dagen erg onzeker geweest over mijn zwangerschap. De reacties die er waren, waren heel fijn om te lezen en ik heb er steun aan gehad. Helaas heeft het deze keer niet zo mogen wezen en zijn mijn twijfels terecht geweest. Ik wens jullie allemaal het allerbeste toe! Met laatste of eerste loodjes.

Veel liefs,
Glinster

Biene M.

Biene M.

10-08-2011 om 07:01

Glinster

Wat jammer, sterkte!

Asa Torell

Asa Torell

10-08-2011 om 09:58

Wat erg!

Wat ontzettend verdrietig Glinster, heel veel sterkte!

Massi Nissa

Massi Nissa

10-08-2011 om 10:59

Ach

Glinster toch, wat akelig. Ik ken het gevoel, sterkte. Hopelijk lukt het snel alsnog.
Groetjes
Massi

Sascha2

Sascha2

10-08-2011 om 23:07

Jeetje

Wat verdrietig. Sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.