Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwanger of niet? Na pil

Hi dames ik heb 1 strip van de pil opgemaakt daar na ongesteld geworden in de stopweek en seks gehad en nu na 5 weken wachtende op positieve test en menstruatie heb veel pijn aan mn borsten en extreme vermoeidheid ik slaap 12 uur bijna! Als iemand me wil helpen zou dat fijn zijn groetjesss xx❤️

heel veel vragen komen bij mij naar boven: wat voor pil slik je? ben je na de stopweek wel weer gaan slikken? Je omschrijving 'wachtende op positieve test' snap ik niet helemaal?

Je test is dus negatief? Dan ben je niet zwanger.

Hier past maar 1 antwoord: lees de bijsluiter. Daar staat in vanaf wanneer na het beginnen van slikken jouw pil beschermd tegen zwangerschap. Daar zal ook instaan dat je maximaal 1 week mag stoppen tussen twee strips om beschermd te blijven tegen zwangerschap.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

15-01-2024 om 19:21

Daglichtlamp schreef op 15-01-2024 om 17:35:

Hier past maar 1 antwoord: lees de bijsluiter. Daar staat in vanaf wanneer na het beginnen van slikken jouw pil beschermd tegen zwangerschap. Daar zal ook instaan dat je maximaal 1 week mag stoppen tussen twee strips om beschermd te blijven tegen zwangerschap.

En de huisarts bellen is nuttiger dan hier je vraag stellen...

PhoebeHolmesreturns schreef op 15-01-2024 om 19:21:

[..]

En de huisarts bellen is nuttiger dan hier je vraag stellen...

De apotheek dan vooral, die hebben hier wat meer verstand van dan de huisarts.

Daglichtlamp schreef op 15-01-2024 om 17:35:

Hier past maar 1 antwoord: lees de bijsluiter. Daar staat in vanaf wanneer na het beginnen van slikken jouw pil beschermd tegen zwangerschap. Daar zal ook instaan dat je maximaal 1 week mag stoppen tussen twee strips om beschermd te blijven tegen zwangerschap.

of dat je helemaal geen stopweek hebt, als je de minipil slikt. Zelfs sommige huisartsen geven hierin verkeerd advies, hoorde ik van mijn jongste...

Snap weinig van je bericht. 
Je hebt in je stopweek seks gehad en verwacht daar zwanger van te zijn?

Ik kijk even in mijn glazen bol 🔮

Ik lees het juist als "gestopt met de pil om zwanger te worden en nu na 5 weken gestopt te zijn,  nog geen menstruatie maar ook geen positieve test"?
In dat geval: na het stoppen met de pil kan het even duren voor je een regelmatige cyclus hebt. Je kunt nu rond je eisprong zitten, of nog te vroeg zijn met testen maar eisprong al wel gehad hebben, of sowieso nog voor je eisprong zitten, daar is nou nog even niets van te zeggen. Klachten kunnen ook van het stoppen met de pil komen.

Succes ermee! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.