Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwanger partner (nog)niet klaar voor.


PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

21-11-2021 om 12:33

Suish schreef op 21-11-2021 om 12:30:

Dat soort mensen zonder kinderwens moet een condoom gebruiken.
32 is wel een leeftijd om een kind te krijgen, ik snap niet dat die vent daar niet beter over heeft nagedacht.

Zij heeft daar zelf ook gewoon verantwoordelijkheid in. 

MRI

MRI

21-11-2021 om 13:04

BlueFawn schreef op 21-11-2021 om 12:33:

[..]

Zij heeft daar zelf ook gewoon verantwoordelijkheid in.

Waarom? Hij wil geen kinderen, zij wel. Dus laat je steriliseren of gebruik een condoom

Ik snap serieus niet dat als je afspreekt nog niet aan kinderen te beginnen, je wel samen onveilige seks hebt. Jullie hebben hierin beide verantwoordelijkheid en ik vind niet dat je vriend zomaar kan eisen dat je het weg laat halen, nu het mis is gegaan. Dan had hij ook gewoon een condoom kunnen gebruiken. Nu jullie in deze situatie zitten, waarbij jouw gevoel veranderd blijkt ten opzichte van de afspraak, volstaat het niet voor vriend om vingers in de oren ‘Ik wil het niet, ik wil het niet’ te roepen.


Hier moeten jullie samen over praten en het lijkt me verstandig om dat met het FIOM te doen. Waarom zou je het houden, waarom weg laten halen? Wat is er voor hem voor nodig om er klaar voor te zijn? Snapt hij dat het leven niet maakbaar is en het helemaal niet zeker is dat een volgende zwangerschap jullie gegeven is over twee jaar? Wat betekent het houden of juist weghalen voor jullie relatie? Hij wil misschien weg als je het kindje houdt, maar jij wil misschien weg als hij je ‘dwingt’ tot een abortus. Zou jij het in je eentje willen doen? Allemaal dingen die besproken moeten worden. 

Het resultaat kan van alles zijn. Dat een kindje gewenst is door beide ouders is, zoals door anderen uitgebreid benoemd, heel belangrijk, dus daar moet je zeker niet te licht over denken. Dus een abortus zou ik zeker als goede mogelijkheid zien. En vriend kan na die gesprekken nog steeds hetzelfde standpunt hebben. En dat is zijn goed recht. Maar het is nog zo pril, dus je hoeft nog niet te kiezen. Zorg eerst eens dat je goed begrijpt wat de consequenties van elke keuze zijn voor het kindje, jezelf en je vriend. Pas dan kun je een keuze maken. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-11-2021 om 13:23

Ik ben even benieuwd waaruit blijkt dat er geen condoom is gebruikt. Een morning after pil na een gescheurd condoom is toch niet heel gek? 

dan

dan

21-11-2021 om 13:33

niet_rechts schreef op 21-11-2021 om 13:23:

Ik ben even benieuwd waaruit blijkt dat er geen condoom is gebruikt. Een morning after pil na een gescheurd condoom is toch niet heel gek?

Mij is het ook niet duidelijk hoe het zit met de gebruikte anticonceptie. Feit is wel dat het ook met anticonceptie fout kan gaan. 

Tijgeroog schreef op 20-11-2021 om 18:14:

Het feit dat TO al 32 is en volgens mij een kinderwens heeft vind ik best zwaar wegen in de keuze. Ik betwijfel of deze man er ooit "klaar" voor gaat zijn. En dan is het maar afwachten of er - op tijd- nog een kans komt.
Ik denk dat ze er goed aan zouden doen om rustig de tijd te nemen voor een beslissing, dat hoeft niet nu meteen. Ik zou wel van m'n partner verwachten dat ie er serieus over na gaat denken, en het de tijd heeft om te laten bezinken. En niet bij voorbaat al de hakken in het zand zet, want dat doet geen recht aan de gevoelens van TO.

En wat betreft afspraak = afspraak: de afgesproken mooie reis afgelopen zomer ging ook niet door. En toen ik laatst zoek was moest ik ook een afspraak afzeggen. Soms lopen dingen anders dan gepland.

Vooral de eerste alinea vind ik food for thought. Ik ben absoluut voor abortusrecht en iedereen mag hier haar eigen motivatie voor hebben. De mijne was simpelweg dat ik een zwangerschap niet zag zitten, heel diep hoeft het niet te gaan, maar zorg wel dat het jouw motivatie is en niet die van een ander. 

niet_rechts schreef op 21-11-2021 om 13:23:

Ik ben even benieuwd waaruit blijkt dat er geen condoom is gebruikt. Een morning after pil na een gescheurd condoom is toch niet heel gek?

In een eerder topic van TO heeft ze het over het gebruik van een map na onveilige seks. Een map alleen is natuurlijk een heel rare vorm van anticonceptie. In combinatie met inderdaad een gescheurd condoom juist weer heel logisch. 

Het is een vaag verhaal over die niet of niet goed gebruikte anticonceptie. Nog vreemder is dat er dus blijkbaar risico's zijn genomen terwijl TO en haar vriend compleet verschillende wensen hebben mbt het beginnen van een gezin. Komt een beetje makkelijk op me over. Alsof er niet echt serieus is nagedacht over hoe ze hun toekomst wilden aanpakken. 

Suish schreef op 21-11-2021 om 12:30:

Dat soort mensen zonder kinderwens moet een condoom gebruiken.

Wat ik opmaak uit TO's berichten is dat vriend wel een kinderwens heeft alleen nog niet nu. Daarom denk ik ook wel dat het nut heeft dat TO en vriend hierover praten. Wat moet er nog veranderen dat hij wel wil? Is het echt geen optie om dan nu te besluiten dat kind te houden ipv over 1, 2 jaar er voor te gaan?

BlueFawn schreef op 21-11-2021 om 09:49:

[..]

Die vriend heeft al gezegd dat hij nu absoluut niet wil. Dan valt er dus niet veel meer om over te praten

Er zit een verschil tussen helemaal geen kinderen willen en wel kinderen willen maar liever pas over x jaar. De vriend van TO wil wel kinderen. Waarom vind jij dan dat ze er niet over kunnen praten om eventueel toch samen te besluiten om de zwangerschap niet te beëindigen maar er toch iets vroeger voor te gaan?

(Ik vind je berichten in dit topic echt heel erg bot geschreven. Gevalletje projectie?)

Ohh ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze een spiraal had, maar misschien was dat een ander topic? Als er inderdaad geen sprake is van enige anticonceptie vind ik het ook wel anders

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

21-11-2021 om 18:31

FantasticFox schreef op 21-11-2021 om 15:08:

[..]

Er zit een verschil tussen helemaal geen kinderen willen en wel kinderen willen maar liever pas over x jaar. De vriend van TO wil wel kinderen. Waarom vind jij dan dat ze er niet over kunnen praten om eventueel toch samen te besluiten om de zwangerschap niet te beëindigen maar er toch iets vroeger voor te gaan?

(Ik vind je berichten in dit topic echt heel erg bot geschreven. Gevalletje projectie?)

En dan dus maar gedwongen dat moment vervroegen? Tja sorry hoor maar ik dacht dat nee gewoon nee betekende en niet nee kan makkelijk omgebogen worden naar ja ook als de ander eigenlijk niet wil indien het over iets levensveranderend gaat als een kind krijgen/ ouder worden. 


Nee, niet gedwongen, maar daar wel over nadenken en praten. Omdat het voor je geliefde belangrijk is. 
En als het over 2 jaar niet (meteen) lukt om zwanger te worden kun je daar als man ook niet over klagen. "Maar we hadden afgesproken dat..."
Er is hier niemand die zegt dat ze de zwangerschap door moet zetten. Wel daar ze de tijd moeten nemen om samen een goed doordachte keuze te maken.

Op mijn 30e raakte ik ongewenst zwanger en was daar om allerlei verschillende redenen niet blij mee. Ik overwoog heel serieus een abortus. Mijn vriend wilde er wel graag voor gaan, en na veel emotionele gesprekken besloten we om het te houden. Een jaar na de geboorte van onze dochter verliet mijn vriend ons, want hij was toch niet gelukkig met het gezinsleven. Ik was inmiddels zielsgelukkig met mijn dochtertje, en hem liever kwijt dan rijk met zijn gezeur, dus gingen we met ons tweetjes verder. Van het idee dat ik destijds een andere keuze had kunnen maken krijg ik het nog steeds acuut ijskoud. Een aantal jaren daarna ontmoette ik een fantastische man, de liefde van mijn leven. Met hem kreeg ik een tweeling. Toen ze 6 maanden waren overleed hij bij een ongeluk. We hebben ons gered en het gaat goed nu. Ik heb hiervan geleerd dat je niet in de toekomst moet investeren maar in het nu, en het moet doen met wat je nu hebt. Ik zou er niet op durven gokken dat je over 2 jaar nog samen bent met deze vriend, en dat een kinderwens dan zo snel vervult zal worden. Maar goed, ik heb dan ook aan den lijve ondervonden dat het leven onverwachte wendingen kan maken. 

Overigens vind ik het een groot goed en een niet aan te tornen recht dat vrouwen de keuze voor abortus kunnen maken, het feit dat ik er destijds niet voor heb gekozen staat daar los van. 

BlueFawn schreef op 21-11-2021 om 18:31:

[..]

En dan dus maar gedwongen dat moment vervroegen? Tja sorry hoor maar ik dacht dat nee gewoon nee betekende en niet nee kan makkelijk omgebogen worden naar ja ook als de ander eigenlijk niet wil indien het over iets levensveranderend gaat als een kind krijgen/ ouder worden.


Ben jij nog nooit over iets van mening veranderd? Misschien is die man wel in paniek (wat ik me best kan voorstellen) en verandert hij van gedachten wanneer hij meer tijd heeft om er echt over na te denken, om samen de uitdagingen die hij ziet te bespreken enzovoort. Misschien ook niet, maar het nu al afdoen met; nee is nee lijkt me wel erg kort door de bocht! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.