Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwanger worden februari 2025

Oef, late reactie, zie ik nu. Maar nee, de krampen zijn er nog steeds zo nu en dan. Ik denk dat het de groei van de baarmoeder of rek op de banden is ofzo. Bij de vorige zwangerschap had ik ook vaak vage pijntjes en krampjes, dus het zal wel bij mij horen. Ik denk dat ik die pijntjes was vergeten ofzo. Maar zo zijn er wel meer zwangerschapsgerelateerde dingen die ik (gelukkig) was vergeten.

Wij hebben dus inmiddels de 13w-echo gehad. Alles was goed, gelukkig. Het was wel lastig om de kleine goed in beeld te krijgen, hij lag waarschijnlijk te slapen en in een onhandige houding, waardoor de echoscopiste niet alle metingen kon doen. Dus flink zitten duwen, daarna nog inwendig geprobeerd, later weer uitwendig. Uiteindelijk moest ze veel porren en heeft ze wel alles kunnen meten wat ze moest meten, maar al dat geduw gaf me extra misselijkheid waar ik de rest van de dag en de dag erna nog last van had. Zelfs een keer overgegeven en tegelijkertijd in mijn broek geplast, een nieuw dieptepunt zullen we maar zeggen... Echt, ik ben zo klaar met dat zwanger zijn. Het is heel leuk dat we een tweede kindje verwachten, maar die zwangerschap zou ik het liefst willen skippen. 

Hoe is het verder met jou, Masatu? Is de misselijkheid bij jou onder controle? En de termijnecho, is die niet nu ergens?

Hier veel misselijk en vermoeid. Tot gisteravond.. toen was opeens de vermoeidheid volledig weg, en ben ik ook niet meer misselijk geweest, vanmorgen ook niet. Dat was wel heel erg plotseling, en leek wel erg op wat ik had ervaren voor de vorige miskraam... Gelukkig kon ik vanmiddag bij de verloskundige terecht voor een extra echo. Na een dag vol stress kwam daar gelukkig het bericht dat alles er helemaal goed uit zag, met een mooi kloppend hartje en spartelend in het rond  Qua lengte gegroeid tot 9w+3d. Ik dacht zelf nu 9+2 te zijn, dus dat klopt perfect. Heel erg fijn, wat een opluchting!
Volgende week heb ik de termijnecho. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.