Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwanger worden najaar 2021

Dag dames!

Ik vroeg me af of er meer vrouwen zijn hier die tegen het einde van de zomer willen gaan proberen zwanger te worden, en het leuk vinden om hier samen over te kletsen. 

Groetjes, Sunny


Waarschijnlijk willen wij rond die tijd voor een tweede gaan. Maar heb soms nog twijfels vanwege heftige bevalling. 

Leuk! Ik lees mee. Ik ben op dit moment nog aan de pil en zou vanaf september willen stoppen. We hebben nog geen kindje dus het is de eerste keer in deze fase. Ik vind het spannend en leuk tegelijk. Hoe ervaren jullie dat? 

Sunny_

Sunny_

12-07-2021 om 23:14 Topicstarter

Wat leuk om te lezen dat er hier meer in dezelfde situatie zitten!
Wij denken ook aan beginnen in september of oktober. Ook voor de eerste.. Heel spannend! 

Waar hangt het bij jullie van af Herecomesthesun?

Wat vervelend dat je zo'n nare bevalling hebt gehad dat het je nu doet twijfelen over starten voor een tweede Pands heb je hier hulp bij?

Leuk Sunny_! Ben je al gestopt met anticonceptie? Wat zal voor jullie het moment bepalen? Van mijn eigen keuze denk ik, ik heb nog niet de knoop doorgehakt per wanneer. Misschien een beetje koudwatervrees.

Sunny_

Sunny_

13-07-2021 om 08:59 Topicstarter

Ik ben gestopt met anticonceptie en gebruik ook al een maand foliumzuur. In theorie zouden we kunnen beginnen dus. Wij willen wachten tot ik mijn tweede vaccin heb gehad begin augustus. In september gaan we met vakantie met de auto en ik heb eigenlijk geen zin om, mocht het de eerste ronde raak zijn, 14 uur misselijk in de auto te zitten

Ik heb ook een beetje koudwatervrees, vooral omdat ik bang ben wat het met mijn lijf gaat doen, dat het je zo kan overnemen. En tegelijkertijd ben ik bang dat het niet lukt en we nu om vakanties uitstellen.

Lastig he? Wat is bij jou de grootste drempel?

Sunny_ schreef op 12-07-2021 om 23:14:

Wat leuk om te lezen dat er hier meer in dezelfde situatie zitten!
Wij denken ook aan beginnen in september of oktober. Ook voor de eerste.. Heel spannend!

Waar hangt het bij jullie van af Herecomesthesun?

Wat vervelend dat je zo'n nare bevalling hebt gehad dat het je nu doet twijfelen over starten voor een tweede Pands heb je hier hulp bij?

Ik heb 6 weken na de bevalling, EMDR gehad. En ik ben laatst langs de verloskundige geweest om te vragen wat zij kunnen doen qua extra begeleiding. Dat was wel erg fijn.

Leuk dat jullie in september / oktober willen beginnen. 

Sunny_ schreef op 13-07-2021 om 08:59:

Ik ben gestopt met anticonceptie en gebruik ook al een maand foliumzuur. In theorie zouden we kunnen beginnen dus. Wij willen wachten tot ik mijn tweede vaccin heb gehad begin augustus. In september gaan we met vakantie met de auto en ik heb eigenlijk geen zin om, mocht het de eerste ronde raak zijn, 14 uur misselijk in de auto te zitten

Ik heb ook een beetje koudwatervrees, vooral omdat ik bang ben wat het met mijn lijf gaat doen, dat het je zo kan overnemen. En tegelijkertijd ben ik bang dat het niet lukt en we nu om vakanties uitstellen.

Lastig he? Wat is bij jou de grootste drempel?

Kan mij voorstellen dat je niet misselijk in de auto wilt zitten (mocht je daar last van hebben). En dan kan je op vakantie gewoon nog alles eten en drinken enz.

Wat is je angst met precies je lijf?

Sunny_

Sunny_

13-07-2021 om 09:37 Topicstarter

Fijn dat je ondersteuning hebt Pands. Heeft de EMDR wel wat verlichting gegeven? Ik vind het echt naar voor je dat het zo'n traumatisch gebeuren is geweest

Mijn angst zit hem er in geen controle meer te hebben over mijn eigen lijf. Denk aan kwaaltjes, misselijkheid, etc. Ik ben net aan een nieuwe baan begonnen dus dat speelt ook wel mee. 

Hallo,  ik wil hier ook graag meeschrijven. Ik ben nu een paar maanden gestopt met de pil en we hebben het tot nu toe nog kunnen vermijden. Willen namelijk sowieso pas starten na mijn 2e vaccinatie. Die krijg ik zeer binnenkort. Ik heb nu 1 kindje van 16 maanden en ondanks heftige bevalling willen we er nog 1. Wel spannend hoor. Hoop dat het dan snel raak zal zijn. Het kriebelt namelijk al enorm. Vorige keer was het snel raak, maar dat is natuurlijk geen garantie. Zitten jullie nog aan de pil? 

Sunny_ schreef op 13-07-2021 om 09:37:

Fijn dat je ondersteuning hebt Pands. Heeft de EMDR wel wat verlichting gegeven? Ik vind het echt naar voor je dat het zo'n traumatisch gebeuren is geweest

Mijn angst zit hem er in geen controle meer te hebben over mijn eigen lijf. Denk aan kwaaltjes, misselijkheid, etc. Ik ben net aan een nieuwe baan begonnen dus dat speelt ook wel mee.

Valt mij nu pas op dat ik een type foutje heb gemaakt met mijn nickname, moest panda zijn. Oeppppsss

EMDR heeft het scherpe randjes eraf gehaald en ik ben blij dat ze nog leeft, ze is nu een vrolijke dreumes van 2,5 jaar. Waarvan je niks meer ziet dat ze een maand te vroeg was geboren. 

Snap wel dat het lastig is al je net een nieuwe baan hebt. Heb je wel een vast contract of een tijdelijke? Die controle moet je dan inderdaad los leren laten. Maar het kan ook maar zo zijn dat je nergens last van hebt. 

Yasminaaa schreef op 13-07-2021 om 11:01:

Hallo, ik wil hier ook graag meeschrijven. Ik ben nu een paar maanden gestopt met de pil en we hebben het tot nu toe nog kunnen vermijden. Willen namelijk sowieso pas starten na mijn 2e vaccinatie. Die krijg ik zeer binnenkort. Ik heb nu 1 kindje van 16 maanden en ondanks heftige bevalling willen we er nog 1. Wel spannend hoor. Hoop dat het dan snel raak zal zijn. Het kriebelt namelijk al enorm. Vorige keer was het snel raak, maar dat is natuurlijk geen garantie. Zitten jullie nog aan de pil?

Sinds mijn vorige zwangerschap gebruik ik geen pil meer en doen we het met condoom.  Wat knap dat je er zo positief instaat ondanks heftige bevalling. Ik twijfel soms daardoor nog, heb je extra begeleiding bij VK? Of hoe pak jij het aan?

Pands schreef op 13-07-2021 om 11:41:

[..]

Sinds mijn vorige zwangerschap gebruik ik geen pil meer en doen we het met condoom. Wat knap dat je er zo positief instaat ondanks heftige bevalling. Ik twijfel soms daardoor nog, heb je extra begeleiding bij VK? Of hoe pak jij het aan?

Nee heb daar geen extra begeleiding voo, maar vanaf het moment dat de bevalling klaar was kon ik alleen maar blij zijn. Ook het langere herstel kon ik makkelijk accepteren en de kleine was er uiteindelijk toch goed uitgekomen. Ik probeer er vertrouwen in te hebben dat een 2e eventuele bevalling beter zal gaan verlopen. Voor de rest verdring ik het een beetje en is de wens voor een 2e toch sterker en richt ik me daarop. Heb jij daar nu nog begeleiding voor? Had je een lange bevalling?

Hi! Tijd geleden dat ik wat gedeeld heb. Hoe gaat het met jullie? Nu mijn tweede inenting bijna is geweest, zal ik daarna stoppen met de pil. Willen dan nog wel anticonceptie gebruiken voor de duur van een maand ongeveer zodat ik kan zien wanneer mijn menstruatie op gang komt. Hoe doen jullie dit? Heb van de week bij de kringloop een paar leuke zwangerschapsboeken gescoord die ik nu aan het lezen ben. Altijd leuk!

Yasminaaa schreef op 13-07-2021 om 11:52:

[..]

Nee heb daar geen extra begeleiding voo, maar vanaf het moment dat de bevalling klaar was kon ik alleen maar blij zijn. Ook het langere herstel kon ik makkelijk accepteren en de kleine was er uiteindelijk toch goed uitgekomen. Ik probeer er vertrouwen in te hebben dat een 2e eventuele bevalling beter zal gaan verlopen. Voor de rest verdring ik het een beetje en is de wens voor een 2e toch sterker en richt ik me daarop. Heb jij daar nu nog begeleiding voor? Had je een lange bevalling?

Ik heb geen lange bevalling gehad ik moest namelijk een keizersnede omdat ze in een scheve stuit lag. 

Herecomesthesun schreef op 31-07-2021 om 20:03:

Hi! Tijd geleden dat ik wat gedeeld heb. Hoe gaat het met jullie? Nu mijn tweede inenting bijna is geweest, zal ik daarna stoppen met de pil. Willen dan nog wel anticonceptie gebruiken voor de duur van een maand ongeveer zodat ik kan zien wanneer mijn menstruatie op gang komt. Hoe doen jullie dit? Heb van de week bij de kringloop een paar leuke zwangerschapsboeken gescoord die ik nu aan het lezen ben. Altijd leuk!

Met mijn 1e zwangerschap was ik direct zwanger, ik heb daardoor niet een normale menstruatie gehad na de pil. Maar ik snap wel als je dat even wilt afwachten. 

Leuk wat voor boeken heb je gevonden? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.